نام قایدی، ارسلان و رشید فعلا در لیست آسیایی | آوای استقلال
2
آخرین اخبار آسیایی استقلال؛ هزینه ۱۱۰ هزار دلاری اردوی دبی به جز اقامت

نام قایدی، ارسلان و رشید فعلا در لیست آسیایی

  • کد خبر : 10797
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
نام قایدی، ارسلان و رشید فعلا در لیست آسیایی
آبی‌ها به‌دنبال بلیت‌فروشی دیدار مقابل الهلال هستند.

به گزارش آوای استقلال، تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الهلال عربستان از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در تاریخ ۲۲شهریورماه در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این درحالی است که تیم عربستانی خود را تا بیخ دندان مسلح کرده اما از استقلال فعلا خبر خاصی به گوش نمی‌رسد؛ هرچند می‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد که این باشگاه طی هفته جاری آبستن اخبار و حوادث زیادی باشد.

با دستور فرهاد مجیدی قرار است بازیکنان استقلال بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا استارت کار خود را برای دیدار مقابل الهلال بزنند و طبق آن‌چیزی که پیش از این خبر دادیم، قرار است آبی‌پوشان یک هفته تا ۱۰ روز زودتر از دیدار مقابل نماینده عربستان در مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان آسیا راهی امارات شوند و یک اردوی تدارکاتی را در این کشور و در شهر دبی برگزار کنند. در این بین نیز با اعلام فرهاد مجیدی استقلالی‌ها در جریان این اردو یک بازی دوستانه را هم در ابوظبی برگزار خواهند کرد.

فرصت نهایی برای تغییرات در لیست

تیم فوتبال استقلال به‌منظور دیدار مقابل الهلال همچنین ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید تا تاریخ هشتم شهریورماه سال جاری لیست ۳۰نفره خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند. نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها می‌توانند دقیقا تا یک هفته قبل از بازی مقابل الهلال از این لیست نام هشت نفر را اضافه یا کسر کنند، یعنی تا تاریخ ۱۵ شهریور فرهاد مجیدی این فرصت را خواهد داشت تا نام ۸ بازیکن را جایگزین کند.

در این بین، طبق شنیده‌های «فرهیختگان» از آنجا که احتمالا برای تکمیل این لیست ۳۰نفره درنهایت جا زیاد هم بیاید هنوز نام هیچ بازیکنی حتی نام عارف غلامی، مدافع مصدوم این تیم که از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده و تا حدود ۶ماه دیگر باید از میادین دور بماند، خارج نشده و این درحالی است که فعلا تا لحظه تنظیم این گزارش نام نفراتی مانند مهدی قایدی و یا حتی رشید مظاهری و ارسلان مطهری که شنیده می‌شود ساز جدایی کوک کرده‌اند در این لیست وجود دارد اما به‌صورت طبیعی نام خریدهای جدید استقلال که طی روزهای آینده از آنها رونمایی خواهد شد هم به این فهرست طی روزهای آینده اضافه خواهد شد.

نکته جالب‌توجه اینکه هنوز لیست اولیه استقلالی‌ها ارسال نشده و استقلالی‌ها قصد دارند تا لحظه آخر از فرصت خود استفاده لازم را ببرند. در این لیست مانند لیستی که به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران براساس ضوابط و قوانین ارسال می‌شود، خبری از محدودیت سنی وجود نداشته و فقط به‌طورکلی اشاره شده است که هر تیم باید تا هشتم شهریورماه نام ۳۰ بازیکن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه بدهد.

هزینه‌های اردو به جز اقامت مشخص شد

پیش از این، به این موضوع اشاره کردیم که هزینه‌های دقیق میزبانی استقلال از باشگاه الهلال در امارات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما مطمئنا طبق برآورد هزینه‌ها، استقلالی‌ها چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار یعنی بین ۴ تا ۵ میلیاردتومان باید در این بی‌پولی برای میزبانی از الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هزینه کنند اما طبق شنیده‌ها از یک مقام مسئول در باشگاه استقلال تمامی هزینه‌های این باشگاه به جز اقامت و مخارج هتل در دبی چیزی حدود ۱۱۰ هزار دلار خواهد شد و این یعنی آبی‌پوشان باید حدود ۳ میلیاردتومان برای برگزاری اردو به جز مخارج مربوط به اقامت در کشور امارات هزینه کنند.

در این بین، فرهاد مجیدی جمعه بعدازظهر در گفت‌وگویی با کانال رسمی باشگاه استقلال اعلام کرده بود محل اقامت استقلال در دبی مناسب نبوده و با رایزنی‌های خود یک محل مناسب و مطلوب به این منظور انتخاب کرده است.

درخواست مشترک تیم ملی امارات و استقلال برای حضور تماشاگران

همان‌طور که پیش از این نیز مطرح کردیم، استقلالی‌ها قصد دارند در دیدار مقابل الهلال از هواداران‌شان بهره ببرند که بر همین اساس نیز برخی اقدامات با فدراسیون فوتبال امارات و کنفدراسیون فوتبال آسیا درحال انجام است. نکته قابل‌توجه اینکه نماینده باشگاه استقلال برای این منظور هفته آینده به امارات سفر می‌کند تا مذاکرات لازم را به‌صورت حضوری به عمل بیاورد.

فدراسیون فوتبال امارات چندی پیش اعلام کرد ورزشگاه زعبیل دبی را برای میزبانی از بازی‌های دور رفت مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. ورزشگاه زعبیل دبی میزبان دیدار حساس استقلال با الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ است و باشگاه استقلال این ورزشگاه را برای میزبانی از تیم سعودی انتخاب کرده است. این ورزشگاه که در سال ۱۹۷۴ ساخته شده دارای ۸٬۴۳۹ نفر ظرفیت بوده و ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال الوصل امارات محسوب می‌شود.

البته هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌صورت رسمی از تایید ورزشگاه‌های درخواستی فدراسیون‌ها برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر چیزی اعلام نکرده و قرار است تا هفته آینده این موضوع را اعلام کند. در این بین طبق شنیده‌های «فرهیختگان» فدراسیون فوتبال امارات نیز در این خصوص رایزنی‌‌هایی را با کنفدراسیون فوتبال امارات به عمل آورده است تا دیدارهای امارات در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی با حضور تماشاگران برگزار شود که اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا پیش‌زمینه‌ای خواهد بود بر درخواست استقلالی‌ها به‌منظور حضور تماشاگران در دیدار این تیم مقابل الهلال.

درخواست استقلال از فدراسیون امارات توسط فدراسیون ایران

در جلسه گذشته بین مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا به آنها اعلام شده بود درصورتی‌که قصد دارند از حضور تماشاگران در دیدارهای خانگی خود براساس شرایط موجود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اگر شرایط کشور میزبان اجازه بدهد، استفاده کنند، این موضوع باید به تایید فدراسیون فوتبال کشورهای فوق برسد که بر همین اساس باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال کشورمان درخواست کرده است طی نامه‌نگاری با فدراسیون کشور امارات این درخواست مبنی‌بر حضور تماشاگران در جریان دیدار این تیم مقابل الهلال را مطرح کرده و درخصوص این وضعیت استعلام بگیرد تا زودتر پاسخ آنها را جویا شوند؛ چراکه استقلالی‌ها قصد دارند برای مسابقه فوق بلیت‌فروشی را در دستورکار قرار بدهند. معمولا فدراسیون فوتبال امارات این‌طور درخواست‌ها را در اسرع وقت پاسخ نمی‌دهد، بااین‌حال این امیدواری وجود دارد که دیدار نمایندگان ایران و عربستان در ۲۲ شهریورماه با حضور عمده تماشاگران ایرانی ساکن امارات براساس میزبانی استقلال در این دیدار برگزار شود، هرچند به نظر نمی‌رسد کنفدراسیون آسیا و فدراسیون فوتبال امارات درصورتی‌که بازی بخواهد با حضور تماشاگران برگزار شود با تکمیل ظرفیت کامل ورزشگاه موافقت کنند.

وضع استقلال هم خوب می‌شود

حدود یک ماه دیگر استقلال و الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. نماینده عربستان با هزینه‌های سرسام‌آور، چندین بازیکن مهم را به خدمت گرفته است. آنها متئوس پریرا، وینگر وست‌برومویچ را با ۱۷ میلیون یورو جذب کردند و رکورد گران‌ترین نقل‌وانتقال فوتبال عربستان را به نام خود ثبت کردند. علاوه‌بر این، موسی مارگا و حمد الیامی به عضویت الهلال درآمده‌اند و این تیم که پیش از این ۶ بازیکن خارجی دیگر نیز داشت، حالا با تمام قوا آماده مصاف با استقلال است. در سوی دیگر، اخبار خوبی از نقل‌وانتقالات آبی‌ها به گوش نمی‌رسد و پس از جدایی محمد نادری، دیاباته و میلیچ، چند بازیکن دیگر نیز در آستانه جدایی قرار دارند.

ماجد الشیبانی، خبرنگار روزنامه الریاض عربستان در توئیتر خود به بررسی نقل‌وانتقالات استقلال پرداخته و این‌طور نوشت که از لیست استقلال که به این تیم جهت صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی کمک کردند، تاکنون شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، محمد نادری و ارسلان مطهری جدا شده‌اند و عارف غلامی نیز دچار پارگی رباط صلیبی شده است و از همه مهم‌تر، مهدی قایدی، ستاره این تیم اکنون در دوحه به سر می‌برد تا با باشگاه الغرافه قطر قرارداد امضا کند.

او در ادامه با اشاره به مشکلات بزرگ آبی‌پوشان نوشت: «استقلال از مشکلات مالی رنج می‌برد که این مساله باعث خروج بسیاری از ستون‌های تیم شده است. بازیکنان از حضور در تمرین خودداری کرده‌اند و فرهاد مجیدی سرمربی آنها چندین‌بار مجبور شد از حساب شخصی خود به بازیکنان پاداش پرداخت کند.»

این درحالی است که طبق شنیده‌ها در این مدت با کنار رفتن ابرهای تیره و تار روابط بین مدیرعامل و کارگزار با سرمربی استقلالی‌ها قرار است طی روزهای آینده اتفاقات مثبتی در این خصوص رخ دهد و با تزریق مالی صورت‌گرفته در آینده نزدیک نه‌تنها درخصوص تسویه‌حساب فصل گذشته با بازیکنان استقلال اقدام خواهد شد بلکه پیش‌پرداخت قرارداد بازیکنان جدید نیز فراهم شده تا به‌منظور عقد قرارداد به آنها داده شود و مجیدی با نفراتی جدید و امیدوارانه‌تر نسبت به وضعیت فعلی تیمش را آماده مصاف سخت با الهلال ‌کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=10797

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.