ناداوری های دربی زیر سایه داوران زن! | آوای استقلال
1
خسروی و انتخاب داوران زن پرسپولیسی

ناداوری های دربی زیر سایه داوران زن!

  • کد خبر : 37498
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۱۶
ناداوری های دربی زیر سایه داوران زن!
علی خسروی مرد خوش مشربی است.

به گزارش آوای استقلال، دایره دوستان و آشنایانش هم گسترده است. زن ستیز هم نیست در عوض به شدت پرسپولیسی است.
رفیق باز است.
پس توصیه پذیر است.
زنان در کلاس های او محدود نیستند.
تمام این ها یعنی آنکه علی خسروی افرادی را انتخاب می کند که پرسپولیسی باشند. داورانی که یا از دوستان او یا به توصیه دوستان او باشند انتخاب می شوند.
پس این فرضیه که داوران زن صرفا بر اساس توانمندی های شان انتخاب شده اند صد در صد بدون شک، بدون تردید دروغی بزرگ است.
من به عنوان یک خبرنگار زن از انتخاب زنان شایسته کشورم در هر عرصه و جایگاهی خرسند می شوم اما این که در فوتبال بی در و پیکر ما کمیته داورانی هست که به صورت خود مختار، سلیقه ای و رنگی هر آنچه می خواهد انجام می دهد،نمی توانم به انتخاب داوران زن خوشبین باشم.
پیش از آنکه پرسپولیسی بودن یکی از داوران زن مشخص شود وقتی با همکاران در خصوص این انتخاب ها صحبت می کردیم، گفتم بدون شک بر اساس توانمندی انتخاب نشده اند ولو آنکه از بهترین داوران باشند. در انتخاب آنها برای دربی فاکتورهایی جز شایستگی مد نظر بوده و از آنجا که علی خسروی نقش اول کمیته داوران است(حتی افشاریان هم قدرت خسروی را ندارد) بنابراین بر اساس سلیقه و علاقه رنگی خود، آنها را انتخاب کرده است.
اگر چه خسروی در ابتدا از انتخاب داوران زن اظهار بی اطلاعی کرد تا بعدا فلش انتقادات به سوی او نباشد اما بعدا در پیج شخصی اش نوشت یادتان باشد “وار” و انتخاب “داوران زن” در زمان ما اتفاق افتاد!
چطور در زمان شمایی اتفاق افتاد که گفتید از آن بی خبر هستید؟
پس خبر داشتید آقای خسروی و خودتان آنها را برگزیدید.
ذکایی هم در واکنش به انتشار عکسش در جمع هواداران پرسپولیس و حذف نام وی از لیست داوران دربی گفت: پیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما اولین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی پس از سال‌ها بود. اگر یادتان باشد اینفانتینو هم در این بازی حضور داشت. باید این را بگویم که در آن بازی بحث استقلال و پرسپولیس نبود و بانوان علاقه‌مند به فوتبال می‌خواستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند.
من هیچوقت در کارم به عنوان یک داور حرفه‌ای برای تیمی جانبداری نکرده‌ام و برای من عجیب است که چنین اتفاقی پس از معرفی نامم به عنوان یکی از داوران دربی رخ داد. به همین دلیل تصور می‌کنم که این اتفاق از درون جامعه فوتبال رخ داده است. در هر صورت من فرصت حضور در دربی را از دست دادم.
توضیحات مهناز ذکایی از آن جهت قانع کننده نبود که وقتی کسی که داور است صرفا به خاطر تماشای یک بازی به استادیوم می رود پس کلاه و پرچم و…تیمی را همراه نمی برد.
همه ما خبرنگاران هم قلباً تیمی را دوست داریم اما وقتی به استادیوم می رویم بدون همراه داشتن نمادی از تیم محبوب مان وارد استادیوم می شویم. چطور او با آن کلاه قرمز و آنهمه هیجانی که از قاب عکس هم بیرون زده توقع دارد مردم بپذیرند می تواند تصمیمات عادلانه ای بگیرد؟
البته قبول داریم که او بدشانسی آورد که پیش از دربی عکسش منتشر شد و بقیه داوران پرسپولیسی شانس آوردند!
علی خسروی پرسپولیسی بودن او را می دانست و انتخابش کرد پس گرایش رنگی سایرین را هم می داند اما او سیاستمدارانه دوست دارد زنان را انتخاب کند تا یک: تصمیمات غلط آنها، تبعات کمتری برای کمیته داوران داشته باشد دو: تصمیمات غلط آنها را به “زن است دیگر” ربط بدهند نه به گرایشات رنگی. سه: کمیته داوران و در راس آن علی خسروی بعد از بازی مدام مصاحبه کنند و در این خصوص حرف بزنند و در دید باشند کما این که اکنون نیز خسروی به این بهانه کم مانور نمی دهد و کم مصاحبه نمی کند…
آنچه مسلم است انتخاب داوران زن بدون گرایش رنگیِ همسو با علی خسروی نبوده، آنچه مسلم است می خواهند اشتباهات عمدی او را به پای زن بودنش بنویسند و کسی داور را به رنگی بودن متهم نکند و او را مورد انتقاد های شدید قرار ندهد. به قدر مسلم خسروی خود قهرمان سازی را هم مد نظر داشته…
استقلالی ها قربانی این انتخاب خواهند بود و از آنجا که هواداران استقلال را می شناسند می دانند آنها احترام زنان را نگه می دارند به این طریق هم در حق استقلال اجحاف کرده و همه چیز را به نفع پرسپولیس پیش برده اند هم ترکش ها را رد کرده اند…

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37498

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.