مهرداد سراجی: مشاوران شهاب عزیزی خادم تصمیم گیر و تصمیم ساز فوتبال شده اند! | آوای استقلال
2

مهرداد سراجی: مشاوران شهاب عزیزی خادم تصمیم گیر و تصمیم ساز فوتبال شده اند!

  • کد خبر : 17656
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
مهرداد سراجی: مشاوران شهاب عزیزی خادم تصمیم گیر و تصمیم ساز فوتبال شده اند!
مهرداد سراجی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزشگاه به انتقاد از عملکرد فدراسیون پرداخت و وقتی حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون روی خط آمد، از او خواست اگر مطالعه ندارد، وقت برنامه را نگیرد مگر آنکه هدفش این باشد وقت برنامه گرفته شود و او نتواند حرف های انتقادی اش را بزند.

به گزارش آوای استقلال، حافظ کاظم زاده و افشین عبدالهیان، مجریان برنامه ورزشگاه امروز در استودیو این برنامه میزبان مهرداد سراجی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بودند. سراجی در این برنامه تقریبا تمامی گزارش های منتشر شده در رسانه طرفداری را تایید کرد و به پشت پرده ماجرای VAR پرداخت و همچنین بابت نامشخص بودن مصارف بودجه میلیاردی دریافت شده از سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد.

مهرداد سراجی همچنین وقتی با پرسشی پیرامون خوبان عالم روبرو شد، با زبان بی زبانی وابستگی فدراسیون به فرد متهم به رمالی و جادوگری را تایید کرد. بخش هایی از پرسش و پاسخ مجریان برنامه ورزشگاه به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری با مهرداد سراجی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه سایپا را می خوانید:

معلوم است پولی که از سازمان برنامه و بودجه گرفتید کجا خرج شده است؟

نه متاسفانه اطلاعی از این موضوع ندارم، نه فقط من بلکه این موضوع در جلسه هیات رییسه هم مطرح نشده است. انتقاد من هم در همین راستا است. باید صورت های مالی مان را شفاف کنیم.

مگر نباید در جلسه هیات رییسه مطرح شود؟

وقتی ما برنامه بودجه نداریم، عملا صحبتی هم از بودجه در جلسه هیات رییسه نمی شود.
شما می توانید پیشنهاد حسابرس خارجی بدهید. این جزو وظایف شما براساس اساسنامه است.

حسابرس داخلی هم می تواند این کار را انجام دهد.
چرا درخواست حسابرس خارجی نمی دهید؟

داخلی و خارجی فرقی نمی کند ولی می توانیم از خارج از فدراسیون هم حسابرس بیاوریم.
در انتخابات ۱۰ اسفند مثل هر انتخاباتی لابی انجام شد. لابی الزاما چیزی بدی نیست. شما، احسان اصولی، خداداد افشاریان و… در یک تیم بودید. مثلا در تیم مصطفی آجورلو نبودید یا خداداد افشاریان در تیم علی کریمی نبود. به نوعی بود شاهد این بودیم تمام اعضا که دو نفر هم اضافه شده بود، ۱۱ عضو هیات رییسه یک دست آمدید داخل. الان اتفاقی رخ داده؟ درست است شما کار حرفه ای انجام می دهید که این زیرکی و قانون مداری شما را نشان می دهد. مکاتبه می کنید. یعنی بین شما و شهاب عزیزی خادم هیچ مکالمه تلفنی نیست که مثلا به او بگویید چرا اینکار را انجام نمی دهی؟ فقط نامه بهم می زنید؟

نه به هرحال. در انتخابات فدراسیون فوتبال مدت طولانی در اختیار همه افراد قرار داشت که لابی کنند. ما یک قرارداد و قراری با دوستان داشتیم که کارهایی انجام دهیم. اگر قرار ما منجر به این بشود که… ما می خواستیم یک فدراسیون مدرن را پیاده سازی کنیم. این فدراسیون مدرن است که صورت مالی اش در ۱۴۰۰/۴/۳۱ اصلا به اظهار هیات رییسه نمی رسد؟ ما یک فدراسیون چابک می خواستیم درست کنیم.
به VAR اشاره کردید. تکلیف قراردادی که با شرکت سیمپلی لایو بسته شد چه می شود؟ باید پول بدهیم یا غرامت بگیریم؟

در جلسه هیات رییسه جزییاتش مطرح نشده است.
در جریان بستن این قرارداد بودید؟

نه، از موارد رسمی آن مطلع نیستم. در جلسات هیات رییسه مطرح نشده است. بله من در جریان هستم و مطالب را دنبال می کنم اما من باید نکاتی را مطرح کنم که در جلسه هیات رییسه فوتبال مطرح شده و در مورد آن تصمیم گیری شده است.
پس بحث به این مهمی را کدام بخش فدراسیون پیش برده است؟

یک کارگروهی شکل گرفته است.
گاهی من به صورت تلفنی از بهرام رضاییان، عضو هیات رییسه فدراسیون می پرسم کجا هستید، می گوید با وجود اینکه در منطقه پارس جنوبی جم مسئولیت دارم، به تهران آمدم تا در جلسه هیات رییسه شرکت کنم، مثلا از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر. مگر شما که در تهران هستید در جلسه شرکت نمی کنید؟

من در تمام جلسات به صورت کامل و بدون غیبت حضور داشتم و در تصمیم گیری ها مشارکت داشتم.
بحث قرارداد VAR در آنجا مطرح شده است؟

توضیحاتی را کارگروه ارائه کرد که من اصلا از نحوه تشکیل کارگروه هم انتقاد داشتم.
انتقاد شما به چه چیزی است؟

به هرحال فردی مسئولیت آن کارگروه را به عهده گرفته که نه تجربه مدیریتی دارد.
چه کسی؟

نمی خواهم نامش را بیاورم. کسی که مسئولیت آن را به عهده دارد نه تجربه ای در زمینه داوری دارد و نه در حوزه مدیریتی. حتی پاسخ مکاتبات شرکت های بین المللی هم داده نمی شود. ما حتی رفتار دیلپماتیک هم در این کارگروه نمی بینیم.

پس شما تایید می کنید برخی نامه ها بی جواب مانده است؟

بله، علاوه بر شرکت هنگ کنگی که آن هم هویتش مخدوش است که هنگ کنگی است یا مالکیتش برعهده رژیم صهیونیستی است…
پس این ابهام برای شما هم وجود دارد؟

بله این ابهام برای من هم وجود دارد. علاوه بر این شرکت، دو شرکت دیگر هم اعلام آمادگی کرده بودند با ما همکاری کنند و حتی بحث اسپانسرینگ و درآمدزایی در این زمینه وجود دارد که در هیات رییسه مسائل مورد بحث قرار گرفت و تاجایی که اطلاع دارم این مباحث مطرح نشد.
در بخشی از برنامه سخنگوی فدراسیون فوتبال روی خط آمد تا از مواضع فدراسیون دفاع کند.

حسین شریفی:

بحثی که وجود دارد این است که قبلا هم به این موضوع اشاره کردم آن چیزی که بیان می شود نباید مغرضانه باشد.
کدام بخش مغرضانه بوده؟

آن چیزی که قابل توجه است این است که پایان سال مالی فدراسیون فوتبال مشخص است. سوال واضح و مشخص من این است آیا ما به پایان سال مالی فدراسیون فوتبال رسیدیم؟
مهرداد سراجی رو به دو مجری برنامه اشاره کرد شریفی باید بگوید چه زمانی است و بعد عبدالهیان به شریفی گفت: پایان سال مالی فدراسیون چه زمانی است؟

خود مهرداد سراجی عضو هیات رییسه است و می داند پایان سال مالی فدراسیون چه زمانی است.
سراجی:

توضیح دادم براساس ماده ۷۰، پایان سال مالی ۴/۳۱ است. اینکه می گویید هنوز زمان داریم، منظورتان ۱۴۰۱/۴/۳۱ است؟ من در حال صحبت راجع به ۱۴۰۰/۳۱/۴ هستم. ما سال مالی را پشت سر گذاشتیم. خواهش می کنم کمی در خصوص موضوعات مالی مطالعه داشته باشید و اگر هم ندارید، وقت برنامه را نگیرید. اجازه بدهید به موضوعاتمان برسیم. اگر می خواهید وقت جلسه را به پایان برسانید، آن بحث دیگری است ولی شما حتی نمی دانید پایان سال مالی چه زمانی است.
سراجی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:

یک نکته را عرض کنم. در حال حاضر در راس فدراسیون فوتبال افرادی را داریم که مسئولیت مشخصی ندارند ولی تصمیم گیر هستند.
می توانید نام ببرید؟

خیر، همه می دانند چه کسانی و چه تعدادی هستند. تعدادشان هم زیاد است. آیا این افراد رییس دپارتمان هستند؟ آیا این افراد رییس کمیته هستند؟
یعنی می گویید مشاوران فدراسیون فوتبال الان تصمیم گیرنده هستند؟

بله تصمیم گیرنده های اصلی این افراد هستند. این افراد بدون اینکه مسئولیتی داشته باشند، تصمیم سازی می کنند. زمانی که در من در کمیته فوتسال حضور داشتم، دو رقابت بین المللی را برگزار کردم و در بدنه فدراسیون درگیر شدم. دیدم که بدنه فدراسیون به خوبی کارش را انجام می دهد. در زمینه اعزام، واکسن زدن، پروازها، گرفتن مجوزهای متعدد و… که مربوط به دپارتمان های مختلف می شود. من در تورنمنت تایلند، تورنمنت دو جانبه بلاروس قبل از جام جهانی و خود اعزام جام جهانی زمانی بود که من درگیر شدم و با بدنه فدراسیون ارتباط برقرار کردم. کارشان را بلد هستند. جان، دست، پا و بدن فدراسیون به خوبی کار می کند. اما برخی در سطح بالای فدراسیون حضور دارند، اولا باید بروی با آن ها جلسه بگذاری که من هرگز با آن ها جلسه نمی گذاشتم. آن ها سمتی هم ندارند، شما مشاوری، دوستی… من دپارتمان را به رسمیت می شناسم. من کمیته را به رسمیت می شناسم.
کسی به این جمع اضافه شده؟

نمی دانم.
من نام محمود عبایی نامی را شنیدم. ایشان الان در فدراسیون هستند؟

عبایی و امیدزاده تشریف دارند.
با چه سمتی؟

رییس کمیته و رییس دپارتمان نیستند. رییس کمیته و رییس دپارتمان تصمیم ساز و تصمیم گیر هستند.
مهرداد سراجی وقتی با سوالی در مورد نقش خوبان عالم در فدراسیون فوتبال مواجه شد، با حسرت آه کشید. همین آه کشیدن به اندازه کافی گویای همه چیز است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=17656

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.