مقایسه استقلالِ نکونام و استقلالِ سا پینتو؛ جواد همه‌جوره جلو زد! | آوای استقلال
0

مقایسه استقلالِ نکونام و استقلالِ سا پینتو؛ جواد همه‌جوره جلو زد!

  • کد خبر : 37148
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
مقایسه استقلالِ نکونام و استقلالِ سا پینتو؛ جواد همه‌جوره جلو زد!
آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری نسبت به فصل گذشته، عملکردی درخشان‌تر را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش آوای استقلال، مدیران باشگاه استقلال بعد از قهرمانی تاریخی آبی‌ها در لیگ برتر با هدایت فرهاد مجیدی و جدایی این سرمربی جوان، فصل گذشته سکان هدایت آبی‌پوشان را به ریکاردو سا پینتو سپردند اما حواشی ایجاد شده برای سا پینتو و محرومیت‌های سریالی این سرمربی پرتغالی که توأمان با ناکامی در مسیر قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بود، باعث شد تا عمر حضور سا پینتو در فوتبال باشگاهی ایران بیش از یک‌سال نباشد و سرمربی باتجربه پرتغالی جای خود را به جواد نکونام داد تا او در کسوت سرمربی جدید استقلال کارش را دنبال کند.

استقلالِ سا پینتو در فصل گذشته با وجود ناکامی‌های سریالی در بازی‌های بزرگ، نمایش‌های تهاجمی درخشانی را از خود به جای می‌گذاشت و بردهای کم‌سابقه و بعضاً بی‌سابقه‌ای مانند برتری ۷گله مقابل تراکتور و یا برد ۶گله برابر هوادار به‌دست آورد. در فصل جدید، هواداران استقلال با توجه به تنش‌های به‌وجود آمده میان کادرفنی و مدیریت باشگاه، تصور نمی‌کردند که تیم‌شان بتواند در قامت مدعی اول قهرمانی قد علم نکند اما نه‌تنها استقلالی‌ها صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند، بلکه در مقایسه با فصل گذشته توانسته‌اند عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارند.

۶ امتیاز بیشتر در جیبِ جواد
آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با هدایت ریکاردو سا پینتو، در پایان هفته هجدهم، ۹ برد، ۶ تساوی و ۳ شکست در کارنامه خود داشتند و با ۳۳ امتیاز در جایگاه سوم جدول نام‌شان به چشم می‌خورد. در فصل جدید، استقلالی‌ها تا پایان هفته هجدهم، ۶ بار برابر رقبای‌شان متوقف شده‌اند اما به جای پذیرش ۳ شکست، آبی‌ها تنها یک‌بار مغلوب شده‌اند و کسب ۱۱ برد باعث شده تا تیم تحت هدایت جواد نکونام با ۳۹ امتیاز صدرنشین لیگ بیست‌وسوم باشد و در مقایسه با فصل گذشته (در مدت مشابه)، ۶ امتیاز بیشتر کسب کرده باشد.

استقلالِ نکونام، تهاجمی‌تر از استقلالِ سا پینتو!
جواد نکونام همواره در سالیان گذشته در جمع سرمربیانی نامش مطرح می‌شد که علاقه‌مند به نمایش‌های دفاعی با هدف کسب بردهای اقتصادی هستند اما آمار و ارقام به‌ثبت رسیده از استقلالِ نکونام، این گزاره را نقض می‌کند. با وجود آنکه استقلال در دوران سرمربیگری ریکاردو سا پینتو، نمایش‌های تهاجمی از خود به جای می‌گذاشت اما بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته تا پایان هفته هجدهم توانسته بودند تنها ۲۳ گل به‌ثمر برسانند؛ آن‌هم در حالی‌که در فصل جاری موفق به‌ثبت ۲۶ گل شده‌اند تا در فاز تهاجمی، عملکرد تیم تحت هدایت نکونام از عملکرد استقلالِ سا پینتو بهتر باشد!

دفاع منظمی که نکونام ساخت
استقلالی‌ها در فصل گذشته کار خود را با دریافت ۱۴ گل در طول ۱۸ مسابقه به پایان رسانند و ۹ کلین‌شیت در کارنامه آبی‌ها در فصل گذشته تا پایان هفته هجدهم به چشم می‌آید. در حالی‌که جواد نکونام در فصل جدید تصمیم گرفته تا به استقلالِ سا پینتو از آرایش ۳دفاعه استفاده کند اما نظم ویژه‌ای به خط دفاعی آبی‌ها داده است؛ به‌طوری‌که استقلالی‌ها تا پایان هفته هجدهم تنها ۱۰ بار دروازه‌شان باز شده و ۱۰ کلین‌شیت هم در کارنامه آبی‌پوشان پایتخت به چشم می‌آید که این آمار و ارقام نشان می‌دهد نه‌تنها از حیث امتیازگیری و گل زده، بلکه در زمینه گل خورده و استحکام خط دفاع هم تیم تحت هدایت جواد نکونام در مقایسه با فصل گذشته موفق‌تر عمل کرده است.

حمله نکونام به رکوردهای فرهاد
نکونام که با استقلال رکورد ۲٫۱۶ امتیاز از هر مسابقه را به‌ثبت رسانده، امیدوار است که در ادامه فصل بتواند به رکوردهای ویژه آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ویکم با هدایت فرهاد مجیدی حمله کند و کارنامه خود را درخشان‌تر از گذشته نماید. استقلالِ مجیدی در لیگ بیست‌ویکم، تا پایان هفته هجدهم موفق به کسب ۴۴ امتیاز از ۱۸ مسابقه شده بود و میانگین ۲٫۴۴ در کارنامه آبی‌پوشان پایتخت به‌ثبت رسید. ضمن آنکه ۲۸ گل زده و ۶ گل خورده در کارنامه استقلالِ مجیدی به چشم می‌خورد که نکونام برای حمله به رکورد امتیازی و البته گل زده به‌ثبت رسیده در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی، روزهای سرنوشت‌ساز و حساسی را در مقابل خود می‌بیند.

آبی‌ها در صورتی‌که تا پایان فصل گلی دریافتی نکنند، می‌توانند رکورد ویژه خود در لیگ بیست‌ویکم با دریافت تنها ۱۰ گل زده را تکرار کنند که ماموریت بسیار دشواری و تقریباً ناممکنی به نظر می‌رسد. عبور از مجموع ۶۸ امتیاز در یک فصل و ثبت آماری بهتر از ۳۹ گل زده، ماموریت‌هایی در دسترس برای استقلالِ نکونام است که باید دید آیا آن‌ها می‌توانند در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، این رکوردها را به نام خود جابه‌جا کنند و با ثبت عملکردی درخشان‌تر از استقلالِ مجیدی به مقام نخست لیگ بیست‌وسوم برسند یا خیر.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37148

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.