معمای میزبان فینال جام حذفی | آوای استقلال
3

معمای میزبان فینال جام حذفی

  • کد خبر : 30516
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
معمای میزبان فینال جام حذفی
به نظر می‌رسد که فینال جام حذفی فوتبال ایران احتمالاً در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای استقلال، مسئولان سازمان لیگ برای تعیین سرنوشت محل میزبانی جام حذفی فوتبال ایران، به سراغ قرعه‌کشی رفتند تا از میان ورزشگاه‌های آماده و استاندارد موجود در سطح کشور، بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند. در قرعه‌کشی انجام شده، ورزشگاه شهدای کرمان به عنوان اولویت اول و ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان اولویت دوم نام‌شان از داخل گوی به بیرون آمد اما با وجود وعده‌های داده شده، احتمال برگزاری فینال در ورزشگاه ثالث محتمل است!

«خمس»، مخالف برگزاری فینال جام حذفی در تبریز!
ورزشگاه شهدای مس کرمان هنوز آماده بهره‌برداری نیست و قطعاً این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان فینال جام حذفی باشد و با توجه به درخواست‌های پاکو خمس مبنی بر ترمیم زیرساخت‌های ورزشگاه یادگار امام تبریز، مدیران باشگاه تراکتور درصدد آن هستند تا بلافاصله بعد از اتمام مسابقات لیگ بیست‌ودوم، شرایط را برای ترمیم چمن ورزشگاه یادگار امام فراهم آورند و همین مسئله باعث شده تا احتمال میزبانی تبریز از فینال جام حذفی هم به حداقل برسد.

امیرحسین روشنک مسئول مسابقات جام حذفی در واکنش به خبر انصراف تبریزی‌ها از میزبانی از فینال جام حذفی گفت: «من هم این موضوع را فقط از طریق شنیده‌ام اما هنوز نامه‌نگاری در این زمینه انجام نشده و هیچ نامه رسمی مبنی بر انصراف تبریز به ما نرسیده است. طبق قرعه‌کشی انجام شده ورزشگاه یادگار امام تبریز باید فینال باشد اما برای قطعیت یافتن موضوع باید مقامات استان آذربایجان شرقی به ویژه مقامات امنیتی، تاییدیه نهایی را بدهند».

جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی درباره عدم میزبانی تبریز از فینال جام حذفی توضیح داد: «چنین چیزی نیست. نمی‌دانم آقای روشنک چرا روز گذشته این حرف‌ها را زده است، اما تبریز نمی‌تواند میزبان فینال جام حذفی باشد. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای صدور مجوز باشگاه تراکتور چند ایراد به ورزشگاه یادگار امام (ره) گرفته است که به همین دلیل پس از پایان لیگ مراحل بازسازی ورزشگاه انجام خواهد شد. به همین دلیل هم تبریز میزبان فینال جام حذفی نخواهد بود».

ورزشگاه آزادی، گزینه‌ای ایده‌آل و البته تکراری
نساجی مازندران فصل گذشته در شرایطی توانست فاتح رقابت‌های جام حذفی شود که شاگردان ساکت الهامی در ورزشگاه آزادی تهران جشن قهرمانی خود را برپا کردند و مقابل آلومینیوم اراک به پیروزی رسیدند. با توجه به مشکلات ورزشگاه‌های شهدای کرمان و یادگار امام تبریز، به نظر می‌رسد که بازهم ورزشگاه آزادی تهران برای مسئولان سازمان لیگ در اولویت باشد.

مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی برگزار می‌شود که ۳ نماینده از استان تهران حضور دارند و نساجی مازندران، تنها تیم شهرستانی حاضر در این مرحله از رقابت‌ها است. مسئولان سازمان لیگ با توجه حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی چشم‌انتظار تعیین نتایج این مرحله هستند تا محل برگزاری مسابقه فینال جام حذفی به صورت رسمی مشخص شود.

روشنک درباره حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی و احتمال تغییر میزبان فینال جام حذفی توضیح داد: «با توجه به اینکه نساجی تیمی غیر تهرانی است، برای انتخاب ورزشگاه آزادی باید ببینیم این تیم چه شرایطی خواهد داشت. چون ورزشگاه فینال باید بی‌طرف باشد. اگر برگزاری بازی در تبریز به هر دلیلی امکان‌پذیر نباشد، هر گزینه‌ای محتمل خواهد بود؛ حتی ورزشگاه آزادی».

ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان و امام رضا(ع) مشهد هم دیگر گزینه‌های در دسترس سازمان لیگ هستند که در صورت فینالیست‌شدن احتمالی نساجی مازندران، احتمال تغییر محل میزبانی فینال جام حذفی وجود دارد اما اگر در مسابقه فینال جام حذفی سرخابی‌های پایتخت مقابل هم قرار گیرند و یا استقلال به مصاف هوادار تهران برود، به نظر می‌رسد که برگزاری مسابقه فینال در ورزشگاه آزادی تهران حتمی باشد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=30516

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.