معمارهای خط دفاع استقلال؛ این ۴ نفر | آوای استقلال
1

معمارهای خط دفاع استقلال؛ این ۴ نفر

  • کد خبر : 8770
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
معمارهای خط دفاع استقلال؛ این ۴ نفر
خط دفاعی استقلال در هفته های گذشته بسیار مقتدر ظاهر شده است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال اگرچه از لحاظ مدیریتی و امکاناتی شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد اما فرهاد مجیدی به خوبی توانسته بازیکنانش را از لحاظ روحی و روانی آماده مسابقات نگه دارد و بازیکنان هم با وجود اینکه مشکلات مالی زیادی دارند اما در زمین همه توان شان را می‌گذارند و نتیجه این موضوع در بازی های گذشته به خوبی مشخص شده است.

استقلال از ۶ بازی گذشته خود در لیگ برتر ۵ برد و یک تساوی به دست آورده و نکته بسیار مهم در همه این مسابقات دریافت کمترین میزان گل است. آبی ها در ۶ بازی گذشته فقط یک گل دریافت کردند که این مساله شایسته تحسین است.

یکی از مشکلات اصلی استقلال از ابتدای فصل ناهماهنگی های موجود در خط دفاعی بود. این مساله با حضور فرهاد مجیدی در راس کادرفنی نیز مشخص بود و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نمود پیدا کرد. وقتی استقلال مقابل تیم های قدرتمند غرب آسیا گل های عجیب و غریبی دریافت کرد، مجیدی نیز خودش به مشکلات خط دفاعی اشاره و اعلام کرد که به دنبال حل مشکلات دفاعی است.

در بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا اما مجیدی تصمیم گرفت با تغییر سیستم در روند بازی استقلال به بهبود شرایط دفاعی تیمش بپردازد. او بعد از ادامه دار بودن دریافت گل های عجیب در دربی و دیدار با ذوب‌آهن در لیگ برتر تصمیم گرفت رو به دفاع ۳ نفره بیاورد و البته درون دروازه نیز تغییر ایجاد کند که موفق هم شده است.

مجیدی علاوه بر اینکه سیدحسین حسینی را جایگزین رشید مظاهری کرد و شماره یک آبی ها نیز روزهای خوبی را سپری کرده، در خط دفاعی از ۳ مدافع وسط بهره برد. به این ترتیب که سیاوش یزدانی در مرکز دفاع و به عنوان دفاع آخر کار را جلو می‌برد و عارف غلامی و محمدحسین مرادمند نیز روی دست این بازیکن کار خود را انجام می‌دهند.

این تغییر در ساختار دفاعی استقلال بسیار مثمرثمر واقع شده و حالا کار به جایی رسیده که پاشنه آشیل آبی ها در اوایل فصل حالا به نقطه قوت این تیم تبدیل شده و قطعا با ادامه روند کنونی روزهای بهتری نیز برای استقلال رقم می‌خورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=8770

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.