مدیرعامل استقلال برای انجام کارها از یک نفر خط می گیرد! | آوای استقلال
5
محمد مومنی در گفت‌وگو با آوای استقلال مطرح کرد؛

مدیرعامل استقلال برای انجام کارها از یک نفر خط می گیرد!

  • کد خبر : 5855
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل استقلال برای انجام کارها از یک نفر خط می گیرد!
محمد مومنی، پیشکسوت استقلال، درمورد اکادمی، مدیریت و واگذاری باشگاه به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد.

به گزارش آوای استقلال، محمد مومنی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار آوای استقلال عنوان کرد؛پیشکسوتان نمی‌خواهند از انتخاب آقای مددی حمایت کنند. اگر ما بخواهیم رواج دهنده مکتب حجازی ها، پورحیدری ها و مظلومی ها باشیم، باید کسی مدیر آکادمی باشد که حداقل پیراهن استقلال را پوشیده باشد‌.

مدیر آکادمی باید یکی از پیشکسوتان استقلال باشد که وقتی پیشکسوتان دیگری به آکادمی می روند، در مورد تکریم و احترام قرار بگیرند. هیات مدیره استقلال با رای اکثریت تصمیم به برکناری مدیریت آکادمی می گیرد و این رای را به مدیریت ابلاغ می کند، وقتی مدیریت به این تصمیم اهمیت نمی دهد، حواشی ایجاد می شود.

این تصمیم حتی می‌تواند به پیشکسوتان و تیم بزرگسالان نیز ضربه وارد کند.
مومنی در ادامه افزود:وقتی تصمیم با موافقت هیئت مدیره باشد و مدیر عامل آن را انجام ندهد، به نظر من مدیریت باید کنار برود!

به نظر می رسد برعکس تمام مواقع که رای از بالا به پایین ابلاغ می شود، ما شاهد این هستیم که رای از پایین به بالا ابلاغ می شود. رئیس باشگاه دوست دارد که مدیر آکادمی باشد اما هیئت مدیره مصوبه دیگری را به تصویب رسانده است.

پس زور و قدرت این مدیر بیشتر است همه است که این اتفاقات انجام می شود. با تمام احترامی که برای اعضای هیئت مدیره قائل هستم، وقتی مصوبه آنها اجرایی نمی‌شود چه لزومی دارد که همچنان در باشگاه باشند؟ مدیریت باید اعضای هیئت مدیره احترام بگذارد. این موضوع علاوه بر پیشکسوتان هواداران را نیز ناراحت می‌کند و حواشی این موضوع باشگاه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

این موضوع ضعف مدیر عامل را نمی‌رساند ضعف هیئت مدیره را می رساند که مدیرعامل برخی مسائل را اجرا نمی‌کند!

مومنی درمورد عملکرد مدیریت عنوان کرد: به هر جهت اگر سرمربی خواستار تمدید قرارداد بازیکنان باشد، عامل باید آن را انجام دهد و این یکی از چالشهای مدیر عامل باشگاه استقلال است. علاوه بر این ما در نیم‌فصل شاهد این بودیم مجیدی تنها یک بازیکن خواست( امین قاسمی نژاد)، که باشگاه نتوانست این بازیکن را جذب کند. این یک ضعف است. در حال حاضر ما شاهد این هستیم که کسی به حرف استقلال گوش نمی دهد و این اصلاً خوب نیست.

هیئت مدیره باید فکری برای این قضیه کند که یا بسیار قویتر از هیئت مدیره است یا هیئت مدیره دنبال چرا دستورات و تصمیماتش عملی نمی‌شود! هیئت مدیره باید دنبال این پاسخ باشد که چه کسی پشت این ماجرا است که این اتفاقات نمی افتد?

چه کسی از مدیرعامل بالاتر است که به او خط می دهد که برخی کارها را انجام ندهد?
اگر مدیرعامل به تنهایی انقدر قدرت دارد تمام کارها را به او بسپاریم!

او درمورد تعلل مدیریت در انجام کارها اضافه کرد:به هرجهت مدیرعامل از یک نفر خط می گیرد که چه کارهایی را انجام بدهد و برای چه کارهایی تعلق کند.

مشخص نیست که این اتفاق از کجا نشأت می‌گیرد اما مشخص است که شخص قدرتمندی پشت این کار ایستاده است.

در نبود اسماعیل خلیل زاده هنوز حق امضای باشگاه به کسی نرسیده است!
این موضوع خیلی مزید بر علت است. در حال حاضر اسماعیل خلیل زاده در باشگاه حضور ندارد اما هنوز کسی نیست که بتواند حق امضا داشته باشد. در موارد دیگر در کمتر از ۷۲ ساعت مشکلات را حل می کنند و حق امضا به شخص دیگری داده می شود!

مدیر سابق آکادمی درمورد خصوصی سازی استقلال گفت؛من با خصوصی سازی با این شکل و شمایل موافق نیستم. سرمایه هایی که استقلال دارد خیلی بیشتر از رقمی ست که برای واگذاری باشگاه مشخص شده است. آیا برای تیم های دیگر هم به همین اندازه قیمت‌گذاری شده است؟

واگذاری به این شکل مسئله ای است که در آینده برای هر دو تیم پایتخت دردسرساز خواهد شد. من فکر می کنم همین الان هم افرادی پشت پرده هستند در حال برنامه ریزی برای خرید دو باشگاه هستند بتوانند از آنها درآمدزایی کنند. عهدیت افرادی که خواستار گرفتن استقلال و پرسپولیس هستند باید مشخص شود. به نظر من باید کنکاش بیشتری روی این قضیه انجام شود. به نظر من روشی که برای واگذاری به کار برده می شود روش مناسبی نیست.

مومنی در پایان گفت:موضوع دیگری در مورد آکادمی به ذهنم رسید. من فکر می کنم که در آکادمی هر کسی که رفت و آمد می کند، همه به همدیگر کمک می کنیم. ارجحیت با افرادی است که اعتبار بیشتری داشته باشند وگرنه همه همسان هستند. سفره استقلال برای همه باز است.

هر کسی به اندازه خودش می تواند از این سفره بردارد و برای استقلال هزینه کند. هرکس خرج و مخارج انجام میدهد برای استقلال است نه برای شخص. اعتبار استقلال از که خرج می‌شود و این خرج کردن اعتبار به هر جهت بستگی به موقعیت شخص دارد.

به نظر من کمترین حقی که پیشکسوتان استقلال دارند، این است که بتوانند فرهنگ استقلال را به بچه هایی که در آکادمی هستند آموزش بدهند و در حال حاضر ما دچار خلع آموزش فرهنگ هستیم. حلقه گمشده ای توان پیدا کردنش را نه مدیریت باشگاه دارد نه مدیریت آکادمی! اینها مدیران انتصابی هستند نه مدیران انتخابی. فکر می‌کنم که آکادمی باید بلاشک اختیار پیشکسوتانی باشد که می توانند این کار را انجام دهند.

باید از پیشکسوتانی که در آکادمی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر شود. افرادی مثل آقای روشن، مراغه چیان، ورمزیار و دیگر عزیزانی که برای آکادمی زحمت کشیده اند. اگر هم کسی اشتباهی مرتکب شده است من محمد مومنی در جایگاهی نیستم که او را قضاوت کنم. بهتر است این موارد را به افراد کاربلد بسپاریم. آنها می توانند تشخیص دهند که کسی اشتباه کرده است یا نه اما چیدمان آکادمی باید از پیش کسوتان باشد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=5855

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.