مجیدی تیم خوبی بسته، به آینده استقلال امیدوارم | آوای استقلال
4
بیژن طاهری مطرح کرد:

مجیدی تیم خوبی بسته، به آینده استقلال امیدوارم

  • کد خبر : 14023
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
مجیدی تیم خوبی بسته، به آینده استقلال امیدوارم
اگر تماشاگران به ورزشگاه‌ها برگردند این موضوع بهترین اتفاقی است که بعد از ۲ سال می‌افتد، اول به خاطر اینکه مشخص می‌شود که این بیماری کمرنگ شده و دوم اینکه با حضور هواداران مجموعه تیم دلگرم‌تر شده و با حمایت و تشویق طرفداران می‌توانیم ان‌شاءالله سال خوبی را رقم بزنیم.

به گزارش آوای استقلال، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شنبه گذشته قرعه‌کشی و برنامه رقابت‌ها به‌صورت کلی مشخص شد و طبق آن استقلال باید در هفته اول رقابت‌ها به مصاف تیم هوادار برود و جالب اینکه از نگاه سرپرست استقلال حریف هفته اول، یک تیم ناشناخته محسوب می‌شود. آبی‌ها همچنین در هفته هشتم باید با پرسپولیس دربی سنتی پایتخت را برگزار کنند که البته زمان آن نیز از نگاه بیژن طاهری بسیار مناسب تلقی شده و درنهایت نیز استقلالی‌ها هفته پایانی لیگ برتر را در تهران مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان خواهند رفت که به‌زعم طاهری، درصورتی که آبی‌پوشان تا روز پایانی در کورس قهرمانی باشند می‌توانند جشن قهرمانی را در خانه و درصورت بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها مقابل دیدگان طرفداران‌شان بگیرند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با طاهری را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌مان را از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر آغاز کنیم. نظر شما درباره برگزاری مراسم و قرعه‌‌ای که برای استقلال در این مراسم به ثبت رسید چیست؟

همه تیم‌ها در یک دوره رقابت به اسم لیگ باید با همدیگر بازی کنند حالا هفته‌های آن متفاوت است و هر ساله نسبت به سال قبل فقط تغییراتی از این لحاظ ایجاد می‌شود. روی همین حساب برای استقلال هم فرقی نمی‌کند که چه حریفی اول است یا هفته آخر به مصاف کدام تیم می‌رود. ما می‌دانیم که باید بازی دربی را برگزار کنیم یا به مصاف هوادار برویم و سایر تیم‌ها نیز به همین شکل حالا هفته اول یا هفته هشتم و هفته آخر فرقی با هم ندارند. به همین دلیل این موضوع برای ما تفاوتی نداشت اما در مجموع برای ما قرعه خوبی به دست آمد ضمن اینکه ما به فکر آینده هستیم. به‌طور مثال بازی هفته آخر ما قرار است در تهران و در خانه و ان‌شاءالله مقابل چشم هواداران‌مان برگزار شود و این موضوع برای ما بسیار نویدبخش است چون اگر قهرمان رقابت‌ها بشویم می‌توان این جشن قهرمانی را در خانه و مقابل هواداران‌مان این جشن را بگیریم. از همین جهت و اینکه هفته اول و آخر را در خانه برگزار می‌کنیم به نظر من برای استقلال قرعه خوبی است.

قرعه در روند موفقیت یا ناکامی یک تیم تاثیر‌گذار نیست؟ مثلا اینکه بازی‌های سخت یک تیم در ابتدا برگزار شود یا انتهای فصل، فرقی ندارد؟

همه تیم‌ها چه این ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر ایران و چه تیم‌های دیگر در همه جای دنیا فرازونشیب در طول فصل زیاد دارند. حالا این شانس یک تیم است که در زمان افت به چه تیم‌هایی برمی‌خورد یا در زمان اوج به مصاف چه تیم‌هایی می‌رود، اینها دیگر شانس یک تیم است که به‌طور مثال در طول فصل با وجود مصدوم و محرومان با چه حریفانی بازی خواهد کرد یا دو حریف در چه شرایطی به مصاف همدیگر بروند، شاید یکی در اوج باشد درحالی که اوایل فصل را با ناکامی آغاز کرده و دیگری برعکس. بنابراین این مسائل قابل پیش‌بینی نیستند و به هر حال نمی‌توان در این خصوص اظهارنظری کرد اما وقتی من برنامه کامل بازی‌ها را دیدم مشاهده کردم که برخی تیم‌ها سه هفته پیاپی بازی‌های بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند درحالی که در رقابتی مثل لیگ برتر همه بازی‌ها تقریبا دشوار است چون همه تیم‌ها از همان ابتدا مدعی محسوب می‌شوند و این‌طور نیست که بگوییم یک بازی آسان است و یک بازی چون در خانه است دشوار نیست. من معتقدم که همه بازی‌ها سخت است اما به نظر من مراسم خوبی برگزار شده و قرعه خوبی هم به استقلال رسید.

درباره دیدار هفته اول مقابل هوادار صحبت می‌کنید. به نظر می‌رسد این تیم باتوجه به اینکه اولین سال حضور در رقابت‌های لیگ برتر را سپری می‌کند رقیب سر سختی برایتان نباشد.

تیم تازه‌وارد هوادار در طول فصل گذشته رقابت‌های دسته اول زحمات زیادی را متقبل شده تا بتواند به لیگ برتر صعود کند. به هر حال تیمی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر می‌آید مشخص است که سختی زیاد کشیده است. هوادار تیم ناشناخته‌ای محسوب می‌شود، به هرحال بقیه تیم‌ها از آن جایی که در گذشته در لیگ برتر بودند یک شناخت نسبی از آنها وجود دارد اما هوادار به همراه فجر سپاسی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده‌اند تیم‌های ناشناخته‌ای هستند و باید تازه چند بازی برگزار کنند تا شرایط و روند این تیم‌ها مشخص شود. حالا اینکه این تیم به‌عنوان حریف هفته اول استقلال مشخص شده است به نظر من با توجه به دلایلی که برشمردم آنها یک رقیب ناشناخته هستند و شاید از این جهت یک مقدار پیچیدگی و ابهاماتی وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد فصل جدید رقابت‌ها قرار است بالاخره با حضور تماشاگران برگزار شود. فکر می‌کنید این موضوع چقدر به سود استقلال و تیم‌های پرطرفدارتر باشد؟

اگر تماشاگران به ورزشگاه‌ها برگردند این موضوع بهترین اتفاقی است که بعد از ۲ سال می‌افتد. اول به خاطر اینکه مشخص می‌شود که این بیماری کمرنگ شده و دوم اینکه با حضور هواداران مجموعه تیم دلگرم‌تر شده و با حمایت و تشویق طرفداران می‌توانیم ان‌شاءالله سال خوبی را رقم بزنیم. من معتقدم اگر این اتفاق بیفتد بسیار مطلوب و خوب است و امیدوارم این امر محقق شود.

به نظر می‌رسد برگزاری دربی در هفته هشتم برای هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس از لحاظ رسیدن به شرایط مطلوب هفته مناسبی باشد.

به نظر من هم آن زمان خوب است. در هر صورت آن فرازونشیبی که اشاره کردم تا آن زمان به صورت نسبی به یک روند ثابت رسیده و تیم‌ها ترکیب خود را شناسایی می‌کنند و با توجه به اینکه تیم‌ها از دوران بدن‌سازی فاصله گرفته و چند بازی را برگزار کرده‌اند، برگزاری دربی در هفته هشتم می‌تواند بسیار مناسب باشد حتی به نظرم برگزاری دیدار حساس مقابل سپاهان در هفته دهم رقابت‌ها نیز یک زمان مناسب برای هر دو تیم استقلال و سپاهان به‌شمار می‌رود. درکل روند جدول و برنامه بازی‌ها برای استقلال را مناسب می‌بینم و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی از این جهت وجود داشته باشد.

هدف استقلال امسال چیست؟ بعد از ۸ سال هواداران از این تیم فقط جام می‌خواهند.

ان‌شاءاالله که بتوانیم این امر را محقق کنیم چون هدف ما هم کسب عنوان قهرمانی است هرچند در تمام این هشت سال هم هدف همه قهرمانی بوده و این موضوع فقط برای امسال نیست اما امیدوارم که این اتفاق امسال بیفتد و این هواداری که چند سال است تیم محبوبش جام نگرفته امسال رنگ جام را ببیند و استقلال سرانجام قهرمان رقابت‌های لیگ‌برتر بشود چون معتقدم شادی هواداران خوشحالی ماست و ما همه کار می‌کنیم تا آنها شادمان شوند.

در هر صورت کسب عنوان قهرمانی پیش‌زمینه‌هایی مثل برنامه‌ریزی خوب، آماده‌سازی مناسب، زمین و امکانات مطلوب و سایر مباحث این‌چنینی را می‌طلبد. در حال حاضر و بعد از حضور دوباره چقدر از این مباحث را نسبت به دوره قبلی که همراه با شفر در استقلال حضور داشتید متفاوت می‌بینید؟ انفاقات پیشرفت محسوسی داشته است؟

از لحاظ سخت‌افزاری آن پیشرفت لازم را در این مدت از زمانی که بازگشتم، ندیدم یعنی اینکه هنوز استقلال یک زمین تمرین مناسب ندارد و یک استادیوم در خور شأن ندارد و اینها کار مدیریت است. هر مدیری که آمد یک استادیوم اختصاصی برای تیمش گرفت تا تیم در آرامش تمرین کند و هر روز به یک زمین نرود و آواره نباشد آن هم این زمین‌های خراب که ما در آن تمرین می‌کنیم. درحال حاضر کادرفنی از این زمینی که تمرین می‌کنیم ناراضی است و جالب اینکه سال‌هاست این اتفاق می‌افتد. هر زمان که این سخت‌افزار، زیرساخت‌ها و امکانات درست شدند معلوم است که فوتبال‌مان حرفه‌ای شده است.

به نظر می‌رسد از زمان حضور آجرلو در این زمینه اقداماتی در دست انجام است.

ان‌شاءالله. آجرلو تمام تلاش خود را می‌کند و از روزی که مدیرعامل شده ۵ دقیقه در اتاقش نبوده و مدام به دنبال کارهای این تیم است. امیدوارم این کارها و اقدامات به سرعت ردیف شده چون از این ور هم آن اتحاد و همدلی لازم وجود دارد، از مدیرعامل گرفته تا خود من که آخرین نفر هستم؛ امیدوارم به این وسیله امسال اتفاقات خوبی بیفتد.

ترکیب بازیکنان را چطور می‌بینید. بعد از یکی دو سالی که مجیدی معتقد بود تیم را دلال‌ها می‌بندند حالا خودش تیم را بسته و همین موضوع بارقه‌هایی از امید را در دل هواداران ایجاد کرده است.

به نظر من تیم خوبی است ضمن اینکه من خودم به فرهاد مجیدی اعتقاد دارم و می‌دانم که از دیدگاه فنی خوبی بهره برد و دید بازی دارد. از سوی دیگر با این یارگیری و مهره‌هایی که حضور دارند من آینده خوبی را برای استقلال می‌بینم و امیدوارم اتفاقات خوب برای این تیم به‌زودی زود بیفتد.

به نظر می‌رسد حضور گابریل پین در کنار مجیدی تا اندازه زیادی امیدبخش باشد.

بله، درست است این مربی هم با نظر خود مجیدی اضافه شده و الحمدلله کارها و تمرینات خیلی خوب و به روز و مدرن پیش می‌رود و امیدوارم آثار آن را در مسابقات ببینیم.

در این مدت یک‌سری هم انتقاداتی را مطرح می‌کردند مبنی‌بر اینکه چرا مدام تمرینات استقلال تعطیل می‌شود.

در همه جای دنیا هرازگاهی و با تصمیم کادر فنی تمرینات تعطیل می‌شود. بازیکن، آهن نیست و باید یک روزهایی استراحت کنند. این موضوع صفر تا ۱۰۰ به تشخیص کادرفنی مربوط است و حتما آنها این تشخیص را دادند تا تیم در برهه‌های زمانی خاصی استراحت کند ضمن اینکه ما در هفته گذشته فقط یک روز تعطیل بودیم و از آنجایی که در دوران بدن‌سازی هستیم این تعطیلات باید وجود داشته باشد. از سوی دیگر استقلال از پایان فصل قبل تا به امروز به خاطر حضور در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برنامه فشرده داشت و اگر این استراحت‌ها نباشد موجب فرسودگی بازیکنان می‌شود اما باز هم تاکید می‌کنم تعطیلی تمرین و برگزاری آن و زمان هرکدام فقط برعهده تشخیص کادرفنی است و هیچ‌کس در این خصوص نمی‌تواند اظهارنظر کند.

بدن‌ساز تیم کی به جمع شما اضافه می‌شود؟

تست کرونای آقای نوشادی همچنان مثبت است و هنوز نیامده اما باز هم پیگیری می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

به‌عنوان سوال پایانی نظرتان درباره مدیریت مصطفی آجرلو در استقلال چیست؟

صددرصد نظر مثبتی دارم. اگر به تاریخ فوتبال نگاه کنید آقای آجرلو ورزشگاه دستگردی را ساخت و ما قدیمی‌ها شاهد این موضوع بودیم که آقای آجرلو این ورزشگاه را خودش ساخت. حالا هم امیدوارم بتواند یک استادیوم اختصاصی را برای استقلال فراهم کند تا یاد و خاطره او در ذهن هواداران این تیم تا ابد باقی بماند چون بالاخره نسل‌ها و آدم‌ها در طول تاریخ عوض می‌شوند و آدم‌ها می‌روند و افراد جدید می‌آیند و این اقدام آنهاست که به‌عنوان باقی الصالحات باقی می‌ماند و امیدوارم آقای آجرلو در آینده نزدیک یک استادیوم ورزشی اختصاصی برای استقلال بگیرد هرچند او دارد تلاشش را می‌کند. در هرصورت امیدوارم این ورزشگاه به نام استقلال باشد تا این تیم از این دربه‌دری نجات پیدا کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=14023

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.