ماموریت دشوار آبی ها برای صید جام | آوای استقلال
1
آغاز دور جدید تمرینات استقلال برای ۶ بازی پایانی

ماموریت دشوار آبی ها برای صید جام

  • کد خبر : 22449
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
ماموریت دشوار آبی ها برای صید جام
استقلال می کوشد ۶ دیدار پایانی خود را با پیروزی به پایان برساند.

به گزارش آوای استقلال، استقلالی ها در فصل جاری در حالی مقابل رقیبان به میدان رفته اند که ثبات در ترکیب و سیستم این تیم یک حلقه مفقوده به شمار رفته و جالب اینکه قبلا سرمربی آبی ها از این موضوع به عنوان یک نکته مثبت در تیمش یاد کرده بود به این دلیل که حریفان به این شکل قادر به شناسایی پلن های تاکتیکی استقلال نیستند، اما در فوتبال چه کسی هست که نداند ثبات سیستمی و تاکتیکی تا چه اندازه می تواند زمینه ساز موفقیت محسوب شده و در مسیر تیم ها برای خوشبختی امری تعیین کننده و پراهمیت باشند.
در هر صورت استقلال حالا به دیدارهای تعیین کننده لیگ برتر رسیده و اگر چه ۶ امتیاز از حریف سنتی و مطرح خود در صدر جدول پیش است و اتفاقا پرسپولیس هم حال و روز خوبی ندارد اما ادامه این روند در دیدارهای سخت پیش رو برای شاگردان مجیدی می تواند دست انداز جدی برای آبی ها در مسیر قهرمانی محسوب شده و این تیم را برای نهمین سال پیاپی نیز از قهرمانی دور کند.
البته آبی ها همیشه بعد از سکته های لیگ، تقریبا خودشان هم سکته کرده اند و اگر این روند این بار هم تکرار شود چه بسا فاصله ۶ امتیازی خیلی زودتر از حد تصور کم و کمتر شود.

حالا اینکه فرهاد مجیدی برای تعطیلات پیش رو چه در سر دارد این خود یک سوال اساسی را ایجاد کرده که آیا قرار است همان روال سابق تکرار شود یا این که آبی ها با یک برنامه بروز و از پیش طراحی شده به استقبال هفته های پایانی و حساس رقابت های لیگ خواهند رفت.

شاگردان مجیدی تا پیش ازاین به این موضوع امیدوار بودند که در تعطیلات رقابت های لیگ، جام حذفی را پیگیری خواهند اما با حذف از این رقابت ها حالا ادامه مصاف در جام حذفی، جای خود را به ۳ هفته تمرین مداوم خواهد داد هرچند از بعد از حذف از جام، با تصمیم فرهاد مجیدی تمرینات استقلال تا فردا یکشنبه تعطیل اعلام شد اما این که از فردا تا روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت و بازی فوق حساس با سپاهان که به نوعی می تواند کلید قهرمانی آبی ها تلقی شود؛ در تمرینات این تیم چه خواهد گذشت در نوع خود مهم ترین بحثی هست که پیرامون باشگاه استقلال وجود داشته و می تواند این بحث، همه معادلات قهرمان شدن یا حتی قهرمان نشدن را تعیین کند.

نکته قابل توجه این که همان طور که نوشتیم تاریخ و سابقه نشان داده استقلال بعد از توقف های گاه و بیگاه لیگ، مهمولا شروع خوبی نداشته است. هنوز به یاد داریم که بعد از پیگیری رقابت های لیگ برتر در فصل نوزدم پس از وقفه چند ماهه به خاطر شیوع کرونا، استقلال در چه مصاف حساسی مقابل فولاد ۳ امتیاز را از دست داد و این در حالی است که اگر این تیم با دست پر از این دیدار خارج می شد، شانس هایش برای قهرمانی محفوظ مانده اما در نهایت این امر محقق نشد تا آبی ها مثل دیدار با فولاد، لیگ برتر را هم با ناکامی خاتمه دهند.
راه دور نرویم؛ در همین رقابت های امسال نیز استقلال بعد از تعیطلات عید در حالی مقابل پیکان متوقف شد که بازیکنان این تیم تا چهارم عید به استراحت پرداخته، بعد از آن یک دیدار تدارکاتی برگزار کرد و اقدام خاص دیگری برای اماده سازی تیم به جز تمرینات روز مره دیگر انجام نشد. بر همین اساس استقلال که خود را برای آغاز دوباره رقابت های لیگ برتر و دیدار مقابل پیکان تهران آماده می کرد، در دیداری دوستانه به مصاف تیم زیر ۲۳ سال خود رفت. در ابتدا قرار بود که آبی پوشان با ویستا توربین یک مسابقه تدارکاتی را برگزار کنند که این بازی لغو شد. یعنی آبی ها بعد از لغو بازی با ویستا توربین حتی همت نکردند یک تیم دیگر لیگ دسته اولی را جایگزین کرده و دم دستی ترین حریف را برای خود انتخاب کردند.
حالا هم روزهای حساس برای باشگاه پرافتخار ایران در آسیا فرا رسیده و این تیم اگر در لیگ داخلی جام می خواهد باید برنامه های پر و پیمان تر و بازی های تدارکاتی بیشتر و بهتری را برای خود تدارک ببینند چون در غیر این صورت تمرینات روتین هر روزه جز روزمرگی که خروجی آن یک تیم بی نشاط، خسته و بحران زده ناشی از حذف از جام حذفی است؛ چیز دیگری در بر نخواهد داشت.
با همه این تفاسیر تمرینات در حالی فردا آغاز می شود که فعلا خبری از برگزاری دیدارهای تدارکاتی و برنامه های خاص دیگر برای آماده سازی تیم برای مصاف حساس با سپاهان نیست و چشم بر هم زدنی همین ۲ هفته نیز سپری شده و زمان برگزاری این دیدار فرا خواهد رسید و اگر آبی ها با همین روند به مصاف حریف سرسخت خود در اصفهان بروند مطمئنا چیزی جز ناکامی گریبانگیر شآنها نخواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=22449

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.