قدم‌های آخر لیگ و آخرین تلاش های حریف برای بقا/ فرهنگ به جا مانده از گلات قهرمانی | آوای استقلال
3

قدم‌های آخر لیگ و آخرین تلاش های حریف برای بقا/ فرهنگ به جا مانده از گلات قهرمانی

  • کد خبر : 22307
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
قدم‌های آخر لیگ و آخرین تلاش های حریف برای بقا/ فرهنگ به جا مانده از گلات قهرمانی
هفدهم فروردین ۹۴ برانکو ایوانکوویچ تیم بحران زده حمید درخشان را تحویل گرفت و اعلام نمود: صرفا می‌تواند این تیم را در لیگ نگه دارد.

به گزارش آوای استقلال، در همین حوالی اتفاقاتی افتاد که سرمربی کروات قرمز‌پوشان در مسیر قهرمانی قرار گرفت و پرسپولیس بعد از قهرمانی استقلال خوزستان تا انتهای فصل بیستم، پنج جام قهرمانی را به ویترین خود اضافه کرد.

شرایط منحصر به فردی که قرمز‌پوشان را به تیمی غیر قابل مهار تبدیل کرده بود، صرفا به مسایل فنی مربوط نبود و می‌توان آن را در مدیریت کلان ورزش ایران دنبال کرد. مدیریتی که هرگز ضعف و حتی نوسان پرسپولیس را برنتافته و هرگاه بحرانی اتفاق می‌افتاد دولتمردی به مدد آنان می‌رسید و در نهایت ثبات بر مجموعه قرمز‌پوشان حاکم شده و در این سیستم هر مربی و هر بازیکنی می توانست به قهرمانی اندیشیده و حتی اطمینان خاطر داشته باشد.

با شروع فصل بیست و یکم که با تغییرات سیاسی همراه بود، شرایط فوتبال ایران تا حدودی دگرگون شده و مناسبات قدیم و ملاحظات مرسوم کمتر گردید. در این شرایط پرسپولیس تهران که همچون فصول قبل با ثبات بیشتری نسبت به دیگر باشگاه‌ها، فصل را شروع کرده بود، موفق نشد اقتدار گذشته را تکرار و بعد از اینکه با فاصله شش امتیازی با رقیب سنتی خود در مکان دوم جدول ایستاد، با جام حذفی نیز با باخت به تیم آلومینیوم وداع کرد.

نکته قابل تاملی که در فصل اخیر فوتبال ایران و به خصوص در تقابل دو باشگاه سرخابی ایران قابل ذکر است، فرهنگ به جا مانده از گلات قهرمانی است که در آن شاهد جریاناتی هستیم که قرار بود با تحولات ایجاد شده جای خود را به عدالت و رقابت در مستطیل سبز بدهد.

کفه ترازوی اشتباهات داوری هنوز هم به ضرر استقلال و به نفع پرسپولیس سنگینی معناداری دارد و مماشات و مراعات ارکان فوتبال ایران در خصوص قرمز پوشان به مراتب بیشتر بوده و نمونه بارز آن را می‌توان در آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی مقابل حریفان مشاهده کنیم.

قدم های آخر فصل و نفس‌های انتهای لیگ حساسیت ویژه و خاص خود را پیدا کرده و هرچند با قاطعیت نمی‌توان آبی‌پوشان را قهرمان لیگ برتر بدانیم اما استقلال علیرغم فرصت سوزی‌ها و ناکامی در رسیدن به دروازه نساجی مازندران، نشان داد که به بلوغ تاکتیکی رسیده‌ و چنانچه مهاجمان این تیم در نواختن ضربات آخر دقت بیشتری داشته و احساسی عمل نکنند، وریا غفوری پاک‌ترین جام چند سال اخیر را بالای سر خواهد برد.

نکته آخر اینکه حواشی مخرب، تنها نیرویی خواهد بود که می‌تواند به استقلال ضربه بزند و بی شک در راهروها هتل‌ها و ورودی بعضی ادارات و با حضور عوامل باقی مانده متعلق و متمایل به حریف، باید مترصد اتفاقات ریز و درشتی باشیم که عده‌ای قصد دارند به وسیله آن صدر جدول را از استقلال بگیرند. موضوعی که بیشتر از هر وقتی باید مورد توجه باشگاه، کادر فنی، بازیکنان، هواداران و فضای مجازی منتسب به استقلال”با هر علاقه و سلیقه‌ای” قرار گرفته تا با عمل یا عکس العمل و انتشار مطلبی، آب به آسیاب حریف نریزند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=22307

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.