فیفا دست به کار می‌شود | آوای استقلال
0
رد پای «ساپینتو» در باز نشدن پنجره استقلال؛

فیفا دست به کار می‌شود

  • کد خبر : 36376
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
فیفا دست به کار می‌شود
رد پای «ریکاردو ساپینتو» در باز نشدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال دیده می‌شود، چراکه وکیل این مربی پرتغالی انتظار کشیده شدن کار به دادگاه عالی ورزش (CAS) را نداشت.

به گزارش آوای استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال پس از صدور حکم فیفا در پرونده مطالبات روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو سه دستیار ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته این تیم بسته شد.
باشگاه استقلال نامه‌ای را به فیفا ارسال و درخواست کرد که پرداخت مطالبات این سه مربی از محل درآمدهای آبی‌ها در فیفا پرداخت شود. مدیرعامل استقلال پس از نامه‌نگاری با فیفا در نهایت توانست موافقت این نهاد بین‌المللی را برای پرداخت مطالبات این سه مربی از محل مذکور جلب کند.
در این باره باید نوشت برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به اینکه وکیل روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو با استقلال سر پرونده مطالبات ریکاردو ساپینتو وارد چالش شده، او دست به تلافی زد تا باز شدن پرونده استقلال با تاخیر مواجه شود.
وکیل ساپینتو توقع داشت پول موکلش به طور تمام و کمال پرداخت شود اما شکایت آبی‌پوشان به دادگاه عالی ورزش (CAS) باعث شد تا وی به فکر تلافی افتاده و شمشیر را برای این تیم از رو ببندد.
اصل ماجرا اینگونه بود که پس از موافقت فیفا برای پرداخت پول مربیان سابق استقلال از  محل درآمدهای آبی‌ها در فیفا، باشگاه استقلال در دسامبر  سال ۲۰۲۳ نامه‌ای را برای وکیل این مربیان ارسال می‌کند و از وی می‌خواهد شماره حساب‌های موکلان خود را اعلام کند، اما وی به واسطه اختلاف با باشگاه استقلال تا پایان تعطیلات ژانویه سال ۲۰۲۴ از انجام این کار خودداری می‌کند.
این لجبازی باعث شد تا باشگاه استقلال زمان زیادی را از دست داده و کمیته بین‌الملل باشگاه استقلال بلافاصله پس از اینکه شماره حساب‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد، آن را در اختیار فیفا قرار می‌دهند و در نهایت پول از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت می‌شود.
پس از پرداخت این پول؛ وکیل روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو باید نامه‌ای را به کمیته انضباطی فیفا ارسال می‌کرد و تاییده دریافت پول را به اطلاع این نهاد بین‌المللی می‌رساند اما او همچنان این کار را انجام نداده تا اخباری درباره پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال مطرح شود که البته این اصل ماجرا نیست.
این شایعات موجبات نگرانی هواداران شده و آنها بیم آن را دارند باشگاه نتواند قرارداد بازیکنان تازه‌وارد خود را ثبت کند! البته پیگیری‌های خبرنگار ما حکایت از این دارد مشکل خاصی برای این کار وجود نداشته و پنجره استقلال حتی در صورتی که عدم همکاری وکیل پرتغالی نیز ادامه داشته باشد، باز خواهد شد.
یکی از مسئولان باشگاه استقلال در این خصوص گفت: به طور حتم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در اولین به‌روز رسانی سامانه فیفا باز خواهد شد. به طور حتم اگر این بار نامه تایید دریافت پول دستیاران ساپینتو ارسال نشود با فیفا نامه نگاری خواهیم کرد و فدراسیون بین‌المللی فوتبال را در جریان این کارشکنی قرار خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: نگرانی خاصی وجود ندارد و فیفا اخطاری را برای وکیل یا مربیان استقلال که پول به حساب آنها واریز شده، خواهد فرستاد. در صورتی که پاسخی داده نشود با توجه به اینکه اطمینان از واریز پول وجود دارد، پنجره استقلال باز می‌شود

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=36376

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.