فرهاد، متخصص انتقام! | آوای استقلال
4
اگر مجیدی از اول فصل بود استقلال امتیاز میانگین قهرمانی را داشت

فرهاد، متخصص انتقام!

  • کد خبر : 8826
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
فرهاد، متخصص انتقام!
فرهاد مجیدی برای دیدار پنجشنبه دربی تدابیری را اندیشیده که استقلالی‌ها بتوانند در ۹۰ دقیقه وقت‌های عادی مسابقه مقتدرانه کار را تمام کنند؛ چراکه مجیدی اعتقاد دارد یک برد پرقدرت می‌تواند پاسخ محکمی بر همه نابسامانی‌ها، اشتباه‌های داوری و مشکلات مدیریتی و البته جنگ جدید راه انداخته شده از سوی سرمربی پرسپولیس باشد.

به گزارش آوای استقلال، تیم فوتبال استقلال شنبه شب از هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر مقابل سایپا با دو گل به پیروزی رسید تا مجموع امتیازات خود را به ۵۰ رسانده و ضمن انتقام شکست دور رفت از نارنجی پوشان تقریبا مکان سومی خود در جدول را تا پایان رقابت‌ها تثبیت کند تا به این ترتیب نیم سهمیه آسیایی در صورتی که این تیم نتواند در رقابت‌های جام حذفی به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند و سهمیه مستقیم را بگیرد، از طریق رقابت‌های لیگ برتر برای شاگردان مجیدی محقق شود. این درحالی است که هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر و با پایان همکاری محمود فکری با آبی‌پوشان، فرهاد مجیدی از هفته دوم دور برگشت رقابت‌ها و از دیدار مقابل فولاد کار خود را مجددا در استقلال آغاز کرد و اتفاقا در همان دیدار که یک بازی حیثیتی بین مربیان استقلالی لیگ برتر محسوب می‌شد کار خود را مقتدرانه و با پیروزی آغاز کرد، ضمن اینکه با این پیروزی انتقام شکست دور رفت رقابت‌ها را نیز گرفت تا به این ترتیب و با پیروزی شنبه شب مقابل سایپا، استقلال موفق شود انتقام هر دو شکست دور رفت رقابت‌ها مقابل فولاد و سایپا همراه با محمود فکری را با سرمربی محبوب حال حاضر خود بگیرد. با این حال هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر شدیم به‌زعم استقلالی‌ها این تیم با مشکلات عدیده مالی، مدیریتی و البته با اشتباه‌های داوری آرام آرام از کورس قهرمانی دور شد و نتوانست موفقیت‌های ابتدایی حضور در دوران فرهاد مجیدی را ادامه دهد و نتایج خوب را در میانه‌های نیم‌فصل دوم تکرار کند، البته آبی‌پوشان به محض بازگشت از عربستان و درحالی که دستاورد بزرگی را با خود به همراه داشتند در دو دیدار پیاپی از سری رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس شکست خوردند تا همین جا قافیه را برای کسب عنوان قهرمانی ببازند و از کورس تیم‌های مدعی دور شوند، با این حال نکته قابل توجه اینکه استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی یک بار دیگر دست به انتقام‌گیری زد و شکست از ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ برتر، این بار در جام حذفی جبران شد تا طبق قرعه‌کشی استقلال و پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به تقابل با یکدیگر بپردازند.

دربی حذفی دقیقا ۲ ماه بعد از شکست در دربی لیگ

نکته قابل توجه اینکه فرهاد مجیدی که در این فصل نشان داده تخصص عجیبی در انتقام‌ گرفتن پیدا کرده تا جایی که حتی به نوعی انتقام شکست‌های دوران خودش را هم می‌گیرد درحالی به پرسپولیس رسیده که حدود دو ماه پیش از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر بازی را به این تیم واگذار کرد و حالا دقیقا ۲ ماه بعد این فرصت را خواهد داشت تا در جام حذفی انتقام شکست از شاگردان گل‌محمدی در رقابت‌های لیگ برتر را بگیرد تا داستان استقلال و فرهاد مجیدی و ذوب‌آهن و شکست در لیگ برتر و برتری در جام حذفی یک بار دیگر برای مجیدی و شاگردانش تکرار شود. استقلالی‌ها ۲۴ اردیبهشت در رقابت‌های لیگ بازی را یک بر صفر به پرسپولیس باختند و حالا ۲۴ تیرماه این فرصت را خواهند داشت تا با برتری مقابل حریف سنتی خود راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها بشوند اتفاقی که فصل گذشته در مرحله نیمه‌نهایی برای آبی‌پوشان رخ داد و آنها با فرهاد مجیدی درحالی که یک قدم تا شکست و حذف از دور رقابت‌ها فاصله داشتند ابتدا در ثانیه‌های پایانی مسابقه گل تساوی را به ثمر رساندند و درنهایت در ضربات پنالتی موفق به شکست رقیب دیرینه خود شدند.

تدابیر فرهاد برای تمام شدن کار در ۹۰ دقیقه

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» فرهاد مجیدی برای دیدار پنجشنبه دربی تدابیری را اندیشیده که استقلالی‌ها بتوانند در ۹۰ دقیقه وقت‌های عادی مسابقه مقتدرانه کار را تمام کنند؛ چراکه مجیدی اعتقاد دارد یک برد پرقدرت می‌تواند پاسخ محکمی بر همه نابسامانی‌ها، اشتباه‌های داوری و مشکلات مدیریتی و البته جنگ جدید راه انداخته شده از سوی سرمربی پرسپولیس باشد. درواقع نه‌تنها برای این دیدار دشمنان و موانع خارجی استقلال یک ‌انگیزه تمام‌عیار برای کسب برتری در ذهن سرمربی این تیم محسوب می‌شود بلکه برخی نابسامانی‌ها و مشکلات مدیریتی و موانع داخلی نیز این ‌انگیزه را تقویت کرده تا به هر شکل ممکن باعث شود مجیدی و تیمش در این دیدار با پیروزی میدان را ترک کنند. با این حال از تمرینات آبی‌پوشان خبر می‌رسد که کادر فنی این تیم در روزهای منتهی به دربی قصد دارد تا بازیکنان و به‌خصوص دروازه‌بان این تیم را برای ضربات پنالتی نیز آماده کنند و این مهم در این مدت در دستور کار استقلالی‌ها قرار گرفته تا جایی که بخش اعظمی از تمرینات در این چند روز به این موضوع اختصاص پیدا خواهد کرد.

نادری و وریا، چپ و راست استقلال در دربی؟

نکته دیگر اینکه یک بار دیگر محمد نادری در دیدار مقابل پرسپولیس پنجشنبه شب به ترکیب استقلال بازخواهدگشت و در سمت چپ زمین برای آبی‌پوشان بازی خواهد کرد. این درحالی است که اگر وریا غفوری به این مسابقه نرسد مطمئنا محمد دانشگر جایگزین او خواهد شد اما به احتمال زیاد آبی‌پوشان با ترکیب سیدحسین حسینی، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور(آرش رضاوند)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت. با این حال طبق آخرین اطلاعات رسیده به «فرهیختگان» به احتمال زیاد وریا غفوری به دربی می‌رسد که در این صورت مطمئنا در ترکیب استقلال به میدان خواهد رفت و این درحالی است که از بین مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند نیز یکی از آنها انتخاب نهایی فرهاد مجیدی برای دیدار روز پنجشنبه خواهد بود.

مجیدی به مراتب موفق‌تر از فکری

با مقایسه عملکرد استقلال محمود فکری که در ۱۶ دیدار ابتدایی فصل هدایت آبی‌پوشان را این سرمربی برعهده داشت و ۱۱ دیداری که فرهاد مجیدی در ادامه سکان‌دار هدایت استقلال شد، مشخص می‌شود که آمار از هر لحاظ به سود مجیدی است. به این ترتیب که استقلال در این مدت از ۱۱ دیدار خود هفت دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت و ۲۳ امتیاز را به دست آورد و این درحالی است که استقلال در زمان محمود فکری از ۱۶ مسابقه تنها ۲۷ امتیاز به دست آورده بود که این موضوع بدان معناست که اگر فرهاد مجیدی از ابتدای فصل سکان هدایت استقلال را برعهده گرفته بود میانگین امتیاز‌گیری او از ابتدا به مانند ۱۱ بازی اخیر آبی‌پوشان در لیگ برتر می‌بود و مطمئنا استقلال درحال حاضر با میانگین امتیازی ۲٫۰۹ با امتیاز ۵۶٫۴۵ (۵۶ یا ۵۷ امتیاز) در رده دوم قرار گرفته و در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها به جای اختلاف ۸ امتیازی امروز منتظر کوچک‌ترین لغزش از پرسپولیس بود تا جای این تیم را در صدر جدول گرفته و قهرمان رقابت‌ها شود. نکته قابل توجه اینکه در تمام فصول گذشته میانگین دو امتیاز برای هر مسابقه میانگین مستدل و مستحکم برای قهرمانی محسوب می‌شد که در این صورت می‌توان گفت استقلال اگر از ابتدای فصل از مجیدی بهره می‌گرفت تا به امروز موفق به کسب امتیازات لازم برای رسیدن به میانگین امتیاز قهرمانی می‌شد هرچند تا پایان هفته بیست‌وهفتم رقابت‌ها امروز فقط پرسپولیس و سپاهان به این مهم دست پیدا کرده‌اند.

آمار دربی‌های جام حذفی

استقلال و پرسپولیس پیش از این در رقابت‌های جام حذفی چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو تیم دو بار پیروزی را به نام خود رقم زده‌اند. نکته جالب اینکه پیروزی اول سرخ‌پوشان در ضربات پنالتی حاصل شده و این شباهت به پیروزی آخر آبی‌پوشان در جام حذفی دارد که این برتری نیز در ضربات پنالتی به دست آمده است. نکته قابل توجه اینکه دو دیدار ابتدایی جام حذفی را پرسپولیس به سود خود به پایان رساند و دو دیدار بعدی را استقلال به نفع خود رقم زد.

این بازی، پنجمین تقابل پرسپولیس و استقلال در تاریخ رقابت‌های جام حذفی خواهد بود. دو تیم برای نخستین بار در جام حذفی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که بازی در وقت‌های عادی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که پیروز شد.

دومین دیدار، ۲۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ برگزار شد. در روز فینال، پرسپولیس با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی در مقابل تک‌گل سهراب بختیاری‌زاده برای استقلال با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به قهرمانی دست یافت.

پرسپولیس و استقلال در سومین بازی تاریخ جام حذفی خود، ۱۸ آذر سال ۱۳۹۰ در مرحله یک‌چهارم نهایی با هم بازی کردند که استقلال با گل‌های مجتبی جباری(۲ گل) و اسماعیل شریفات پرسپولیس را شکست داد. آخرین دربی جام حذفی، ۵ شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار شد که بازی در وقت‌های اضافه با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید و استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد و به فینال صعود کرد.

بنابراین اگر دیدارهای دو تیم در مرحله یک‌‌چهارم نهایی جام حذفی را از سایر دیدارها در این رقابت‌ها تفکیک کنیم مسابقه اول را پرسپولیس به سود خود به پایان رسانده و بازی بعدی را استقلال و حالا دو تیم در سومین مصاف در یک‌چهارم نهایی جام حذفی درحالی به مصاف هم خواهند رفت که باز هم اگر دربی به نوبت باشد، یک بار دیگر نوبت پرسپولیس است که در این مرحله از رقابت‌ها پیروز شود!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=8826

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.