صدر دوباره به رنگ آبی در آمد | آوای استقلال
0

صدر دوباره به رنگ آبی در آمد

  • کد خبر : 38426
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
صدر دوباره به رنگ آبی در آمد
در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای فصل، استقلال تهران توانست با نتیجه 3 بر 2 در خانه مقابل شمس‌آذر قزوین به پیروزی برسد و بار دیگر به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش آوای استقلال، هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران به یکی از نقاط حساس خود رسید و بعد از آنکه شب گذشته پرسپولیس در آبادان توانست مقابل صنعت‌نفت، بردی ۳گله را جشن بگیرد و به صدر جدول صعود کرد و امروز هم تراکتور در قائمشهر مغلوب نساجی شد، نوبت به انجام دوئل تیم‌های استقلال تهران و شمس‌آذر قزوین رسید؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان پایتخت برای بازگشت به صدر جدول و حضور دوباره در رتبه نخست، راه چاره‌ای جز کسب پیروزی برابر حریف قزوینی پیش‌روی خود نمی‌دیدند.

استقلالی‌ها که در فصل جاری لیگ برتر تنها یک شکست را متحمل شده‌اند و در ۲۰ بازی اخیرشان در لیگ، بدون باخت کار خود را دنبال کرده‌اند، به دنبال حفظ این روند و کسب پانزدهمین برد فصل بودند تا بتوانند با عبور از پرسپولیس در جدول رده‌بندی بار دیگر صدرنشین شوند. در نقطه مقابل، شمس‌آذری‌ها که در کارنامه خود در فصل جاری سابقه کسب پیروزی برابر تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان را دارند و در دور رفت هم توانسته بودند استقلال تهران را متوقف کنند، به دنبال خلق یک شگفتی جدید بودند و امیدشان این بود که در اولین رویارویی با استقلال در ورزشگاه آزادی بتوانند از این تیم امتیاز بگیرند.

ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی (از دقیقه (۱+۹۰): میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی (از دقیقه (۱+۹۰): جعفر سلمانی)، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه ۷۹: امید حامدی‌فر)، مهرداد محمدی (از دقیقه ۷۵: پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب شمس‌آذر قزوین
علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی (از دقیقه ۵۴: فراز امامعلی)، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، علی آزادمنش، حسین گودرزی، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی (از دقیقه ۸۱: مجتبی فخریان)، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی (از دقیقه ۸۱: سجاد جعفری) و عیسی مرادی (از دقیقه ۸۱: معین قربانی)

سرمربی: سعید دقیقی

جواد نکونام که امروز به دلیل ۲ اخطاره‌شدن محروم از حضور در کنار زمین بود، در مقایسه با دیدار قبلی تیمش برابر آلومینیوم اراک که با برتری یک‌گله آبی‌پوشان پایتخت همراه شد، تصمیم گرفت تا در ترکیب برنده دست ببرد و با نظر سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، صالح حردانی جانشین میلاد فخرالدینی شد و در حالی‌که تصور می‌شد آرمین سهرابیان بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت به ترکیب آبی‌ها بازگردد، این مدافع باتجربه به دلیل مصدومیت در فهرست استقلال برای جدال با شمس‌آذر جای نگرفت! سعید دقیقی هم که تیمش در ۲ بازی اخیر برابر ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان پیروز شده، برای رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت تنها یک تغییر اجباری در ترکیب تیمش در مقایسه با دیدار مقابل فولاد اعمال کرد و هومن ربیع‌زاده به جای امیر شبانی که به دلیل پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل در دسترس کادرفنی شمس‌آذر نخواهد بود، در ترکیب اولیه یشمی‌پوشان برابر استقلال قرار گرفت.

هواداران استقلال، استقبال چشمگیری از مسابقه امروز داشتند و در حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، نبرد تیم‌های استقلال و شمس‌آذر قزوین با قضاوت وحید کاظمی از ساعت ۱۸ آغاز شد. بازی در دقایق ابتدایی درگیرانه دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۸، اولین موقعیت جدی مسابقه برای استقلالی‌ها ایجاد شد؛ به‌طوری‌که روی ارسال ابوالفضل جلالی، ایمان سلیمی در دقیقه ۸ در محوطه شش‌قدم به توپ رسید اما ضربه او جایی در چارچوب دروازه شمس‌آذر نداشت و به شکلی خطرناک به بیرون رفت تا آبی‌ها ناکام در رسیدن به گل زودهنگام در مسابقه امروز باشند.

استقلالی‌ها به نمایش برتر خود نسبت به شمس‌آذر ادامه دادند و روی یک غافلگیری، گوستاوو بلانکو از خروج علیرضا جعفرپور استفاده کرد و با شوت خطرناک خود دروازه تیم قزوینی را تهدید کرد که شوت پرقدرت مهاجم استقلال از راه دور با فاصله کم از بالای دروازه شمس‌آذر در دقیقه ۱۸ به بیرون رفت. حملات آبی‌ها جواب داد و مهرداد محمدی توانست ارسال بی‌نقص ابوالفضل جلالی را در دقیقه ۲۱ با ضربه بغل پای فنی خود به گوشه دروازه شمس‌آذر بفرستد تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود استقلال شود. البته که مدافع شمس‌آذر هم در میانه راه تاثیر جزئی روی شوت فنی ستاره استقلال داشت.

آبی‌پوشان بعد از رسیدن به گل برتری به دنبال مدیریت بازی بودند و در آن‌سوی میدان، شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس‌آذر به دنبال روزنه‌ای برای نزدیک‌شدن به دروازه استقلال بودند. در دقیقه ۳۶، ارسال خطرناک از سمت راست روی دروازه استقلال با واکنش به‌موقع حسین حسینی همراه شد. در دقیقه ۴۵، مهرداد محمدی بار دیگر برای گلزنی صاحب موقعیت شد که شوت او با برخورد به مدافع شمس‌آذر به کرنر رفت که این کرنر هم ثمری نداشت تا در پایان یک نیمه کم‌افت‌وخیز که استقلالی‌ها نمایش برتری نسبت به شمس‌آذر داشتند، شاگردان نکونام با برتری یک‌گله به رختکن بروند.

شاگردان جواد نکونام با وجود برتری یک‌گله، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و روی پاس در عمق زیبای گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی در محوطه جریمه شمس‌آذر صاحب موقعیت گلزنی شد که محمدرضا رضایی روی ستاره استقلال مرتکب خطای پنالتی شد و محمدی خود توانست این ضربه پنالتی به‌دست آمده را در دقیقه ۵۱ به گل تبدیل کند تا با ۲ گل ستاره شماره ۷ استقلال، بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود آبی‌پوشان در جریان باشد.

آبی‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و در دقیقه ۵۳، صالح حردانی به شکلی مشکوک در محوطه جریمه شمس‌آذر سرنگون شد اما وحید کاظمی اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه ۵۷، شیطنت محمدحسین مرادمند و شروع زودهنگام علیرضا جعفرپور باعث خلق موقعیت گلزنی برای استقلال شد که شوت مهرداد محمدی راهی به دروازه تیم قزوینی پیدا نکرد و به کرنر تبدیل شد تا بازی همچنان با نتیجه ۲ بر صفر پیگیری شود. ابوالفضل جلالی در دقیقه ۵۸ روی پاس پشت پای دیدنی گوستاوو بلانکو صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت پرقدرت جلالی به تیرک دروازه شمس‌آذر برخورد کرد تا نتیجه بازی تغییر نکند.

بازیکنان شمس‌آذر از دقیقه ۶۰، رفته‌رفته حملات خود را آغاز کردند و به دنبال جبران یکی از گل‌های خورده بودند که در دقیقه ۶۵ فرصت ایده‌آل در دهانه دروازه استقلال نصیب شاگردان سعید دقیقی شد اما تیزهوشی خط دفاعی آبی‌ها اجازه خودنمایی به بازیکنان شمس‌آذر نداد تا نتیجه بازی تغییری نکند. صادق آلبوصبیح هم در دقیقه ۷۲ با شوت پرقدرت خود دروازه استقلال را هدف قرار داد اما شوت او جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها نداشت تا همچنان برتری ۲گله شاگردان جواد نکونام حفظ شود.

شاگردان جواد نکونام که به خوبی موفق به مدیریت بازی شدند و اجازه خودنمایی به بازیکنان شمس‌آذر را ندادند، رفته‌رفته حملات خود را از سر گرفتند و در دقیقه ۷۷، محمدحسین مرادمند روی ارسال توپ از نقطه کرنر توسط ابوالفضل جلالی توانست با ضربه سر توپ را به تور دروازه شمس‌آذر برساند تا گل سوم به سود آبی‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد. بعد از دریافت گل سوم، سعید دقیقی به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و امیدوار بود که با تعویض‌های تهاجمی شرایط به سود یشمی‌پوشان تغییر کند.

فراز امامعلی که در نیمه دوم به ترکیب شمس‌آذر اضافه شده بود، در دقیقه ۸۳ روی ارسال علی آزادمنش موفق به گلزنی شد تا اختلاف به ۲ گل برسد و ۲ دقیقه بعد از گلزنی امامعلی، مجتبی فخریان پدیده جوان شمس‌آذری‌ها موفق شد دروازه استقلال را فرو بریزد تا در دقیقه ۸۵، نتیجه مسابقه ۳ بر ۲ به سود استقلال شده و دقایق پایانی از هیجان دوچندانی برخورد شود. در دقایق پایانی مسابقه، شاگردان سعید دقیقی تلاش زیادی برای بازگرداندن کامل نتیجه انجام دادند اما نتوانستند عملکرد درخشان خود را تکمیل کنند و ناکام در ثبت گل سوم بودند تا یکی از جذاب‌ترین دیدارهای فصل با برتری ۳ بر ۲ استقلال به پایان برسد.

آبی‌پوشان پایتخت با کسب ۳ امتیاز جدال برابر شمس‌آذر، توانستند هم اولین برد تاریخ خود برابر این تیم قزوینی را به‌دست آورند و هم با ۵۳ امتیاز به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم بازگشتند. شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس‌آذر هم بعد از ارائه یک نمایش قابل‌قبول، با پذیرش هشتمین باخت فصل، ۳۱ امتیازی ماندند و نتوانستند خود را هم‌امتیاز با گل‌گهر سیرجان رده ششمی کنند. با توجه به حذف دو تیم از گردونه رقابت‌های جام حذفی، استقلال دیدار بعدی خود را در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، دوازدهم اردیبهشت‌ماه در تبریز مقابل تراکتور برگزار می‌کند و یازدهم اردیبهشت‌ماه هم شمس‌آذر قزوین میزبان پیکان تهران خواهد بود.

فولاد خوزستان و مس رفسنجان از ساعتی پیش در ششمین مسابقه از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفته‌اند و بعد از برگزاری این مسابقه، ۲ دیدار پایانی هفته بیست‌وچهارم روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، ذوب‌آهن اصفهان روز یکشنبه در خانه از ساعت ۱۶:۳۰ پذیرای آلومینیوم اراک است و از ساعت ۱۷ هم در آخرین بازی هفته بیست‌وچهارم، سپاهان اصفهان در بندرانزلی باید به مصاف ملوان برود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38426

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.