صدرنشینی استقلال برای دهمین هفته پیاپی؛ نکونام در مسیر فرهاد و ژنرال | آوای استقلال
0

صدرنشینی استقلال برای دهمین هفته پیاپی؛ نکونام در مسیر فرهاد و ژنرال

  • کد خبر : 38461
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
صدرنشینی استقلال برای دهمین هفته پیاپی؛ نکونام در مسیر فرهاد و ژنرال
استقلال نکونام با پیروزی مقابل شمس‌آذر، برای دهمین هفته پیاپی صدرنشین لیگ برتر ماند. اتفاقی که پیش از این، 5 بار دیگر برای این تیم رقم خورده بود.

به گزارش آوای استقلال، استقلال فصل پیش، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود اما هیچ‌وقت، به صدر جدول لیگ برتر نرسید. این فصل اما، تیم جواد نکونام توانست از نیم‌فصل اول، صدرنشینی را تجربه کند و نیم‌فصل دوم اجازه نداده هیچ تیم دیگری، به صدر جدول برسد. استقلال هفته پانزدهم، صدرنشین لیگ برتر شده و با صدرنشینی در هفته بیست‌وچهارم، توانسته صدرنشینی‌های پیاپی خود را دو رقمی کند. بیشتر از ۱۰ هفته صدرنشینی پیاپی، معمولا پایان خوبی هم برای استقلال داشته اما گاهی اوقات، آن‌ها با وجود چنین کارنامه‌ای نتوانسته‌اند جام قهرمانی را به دست آورند.

رکورد در اختیار فرهاد
استقلال در ۲۳ دوره لیگ، در ۶ فصل توانسته صدرنشینی‌هایش را دو رقمی کند. رکورد صدرنشینی‌های پیاپی استقلال، در اختیار استقلال فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم است. استقلال در آن فصل، قهرمانی لیگ را با ۲۰ هفته صدرنشینی پیاپی به دست آورد و یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. امیر قلعه‌نویی هم دو بار، توانست بیشتر از ۱۰ هفته استقلال را در صدرجدول نگه دارد و هر دو بار هم، آخر فصل به قهرمانی رسید. لیگ هشتم استقلال ۱۴ هفته پیاپی صدرنشین بود و لیگ دوازدهم، ۱۷ هفته متوالی در صدرجدول قرار داشت. استقلال نکونام در صورت حفظ صدرنشینی تا هفته پایانی لیگ، به رکورد ۱۶ هفته صدرنشینی می‌رسد و پس از استقلال لیگ بیست‌ویکم با مجیدی و استقلال لیگ دوازدهم با امیر قلعه‌نویی، در رده سوم صدرنشینی‌های پیاپی این تیم در یک فصل قرار می‌گیرد.

دو تجربه تلخ
استقلالی‌ها دو تجربه تلخ هم با صدرنشینی‌های پیاپی دارند. دو فصلی که بیشتر لیگ، صدرنشین بودند اما در نهایت جام قهرمانی را واگذار کردند. مشهورترین نمونه، به دوره اول لیگ برتر مربوط می‌شود. فصلی که استقلال ۱۴ هفته در صدر جدول قرار داشت اما در هفته پایانی لیگ، به ملوان باخت و پرسپولیس قهرمان شد. لیگ یازدهم هم استقلالِ کهکشانی مظلومی، بیشتر هفته‌ها صدرنشین بود و ۱۳ هفته به شکل متوالی، در صدرجدول ماند. تیمِ مظلومی اما پس از شکست در داربی مشهور با هت‌تریک ایمون زاید، رده اول را از دست داد و با افتی ادامه‌دار، فصل را در رده سوم تمام کرد. دو خاطره تلخ، که نکونام نمی‌خواهد برای تیم او در این فصل تکرار شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38461

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.