«شیخ سلمان» رئیس ماند، «تاج» نایب‌رئیس | آوای استقلال
1
کرسی ایران در (AFC) حفظ شد؛

«شیخ سلمان» رئیس ماند، «تاج» نایب‌رئیس

  • کد خبر : 29470
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
«شیخ سلمان» رئیس ماند، «تاج» نایب‌رئیس
سی‌وسومین مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری انتخابات پیگیری شد.

به گزارش آوای استقلال، دومین دوره ۴ ساله ریاست شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز به نقطه پایانی خود رسید و باید در مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره انتخاب رئیس و نواب آن از سوی اعضا تصمیم‌گیری می‌شد. با توجه به عدم کاندیداتوری شخص دیگری جز شیخ سلمان، مشخص بود که تغییری در ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام نخواهد شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران که در دوره قبلی توانست به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه آسیای مرکزی انتخاب شود، به دنبال آن بود تا بتواند سمت خود را در ساختار مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا حفظ کند و در تلاش بود تا بتواند در تیم مدیریتی شیخ سلمان باقی بماند. با وجود حضور یک کاندیدا برای ریاست، امروز مجمع عمومی برای تعیین رئیس و نواب آن برگزار شد.

ابقای «شیخ سلمان»؛ رقیب قرقیز کنار کشید و «تاج» ماندنی شد
رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در سی‌وسومین مجمع عمومی (AFC) توانست از اعضا رأی اعتماد بگیرد تا برای سومین دوره و البته آخرین دوره بتواند بر فوتبال آسیا ریاست کند. بعد از انتخاب شیخ سلمان، نوبت به رأی‌گیری در زمینه انتخاب نواب‌رئیس رسید و مهدی تاج به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه آسیای مرکزی کاندیدا شده بود.

داستانبک کونوکبایف از قرقیزستان رقیب مهدی تاج در راه رسیدن دوباره او به صندلی نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود اما کونوکبایف پیش از آغاز موعد انتخابات، انصراف خود را به نفع مهدی تاج اعلام کرد تا رئیس فدراسیون فوتبال ایران به مانند شیخ سلمان بدون رقیب بتواند به کرسی نایب‌رئیسی (AFC) برسد و برای ۴ سال دیگر در این سمت ابقا شود.

سایر ارکان مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در مجمع امروز به رأی گذاشته شد و هاشم حیدر از لبنان به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه غرب آسیا، اوگن سچاپ از بوتان به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه جنوب آسیا، زاو زاو از میانمار به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه آ.سه.آن و گنباتار آمگالانباتار از مغولستان به عنوان نایب‌رئیس (AFC) در منطقه شرق آسیا برگزیده شدند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=29470

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.