سهمیه رویایی به دست خودی‌ها از بین رفت! | آوای استقلال
4

سهمیه رویایی به دست خودی‌ها از بین رفت!

  • کد خبر : 31435
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
سهمیه رویایی به دست خودی‌ها از بین رفت!
کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام بعد از چندین روز گمانه‌زنی و ابهام درباره سرنوشت تیم‌های ایرانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، نام تیم‌های دارای مجوز را رسماً اعلام کرد که در میان اسامی اعلام شده، غیبت نام استقلال در نوع خود جالب‌توجه و البته قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش آوای استقلال، در ماه‌های گذشته شایعات گسترده‌ای در فضای مجازی مرتبط با حذف با استقلال مطرح شده بود که سرانجام این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و آبی‌ها شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند.

استقلال که در لیگ بیست‌ویکم توانست با قهرمانی بدون حتی یک شکست به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند، به واسطه مشکلات مالی و بدهی‌های تلنبار شده از جمله بدهی به آندره‌آ استراماچونی، نتوانست در موعد مقرر با طلبکاران خود به توافق برسد و همین مسئله زمینه‌ساز حذف آبی‌پوشان پایتخت از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه‌ای برای آبی‌ها صادر نکرد؛ عدم صدور مجوزی که می‌تواند روی فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها هم تاثیر بگذارد و باعث عدم فعال شدن بند افزایش سقف بودجه استقلالی‌ها می‌شود!

پولی که دو بار آمد و پرداخت نشد!
حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی که بعد از ورود باشگاه استقلال به بورس، بارها درباره مسائل مالی و مدیریتی مرتبط با استقلال مصاحبه کرده، درباره چرایی عدم پرداخت مطالبات استراماچونی از محل سرمایه‌های وارد شده به بورس توضیح داد: «دو بار بدهی آقای استراماچونی مطرح شده است. یکبار در دوره آقای آجورلو که قرار بود از همان منبع پرداخت شود و یکبار هم توسط آقای فتح‌الله‌زاده که حدود ۱۱۸ میلیارد تومان برای بدهی‌های خارجی از جمله آقای استراماچونی پرداخت شده که همان پشتوانه وام‌شان بود و زمینی را در بانک شهر وثیقه کرده‌اند. از آن‌ ۱۱۸ میلیار‌د تومان، ۹۳ میلیارد تومان مستقیم به حساب باشگاه واریز شد».

قربان‌زاده در حالی مدعی شده که آجورلو و فتح‌الله‌زاده با دریافت منابع مالی فرصت پرداخت بدهی استراماچونی را داشتند که با توجه به نوسانات نرخ ارز، این پرونده جنجالی می‌توانست در صورت تعجیل مدیران باشگاه با هزینه کمتری بسته شود اما در نهایت و در شرایطی که مهلت قانونی برای تسویه‌حساب با استراماچونی به پایان رسیده بود، آبی‌ها با سرمربی ایتالیایی به توافق رسیده و مطالبات او را پرداخت کردند!

استقلالی‌ها البته در کنار پرونده استراماچونی، بدهی‌های دیگری هم داشتند؛ از جمله عدم پرداخت مطالبات احمد موسوی و عدم تسویه‌حساب با لئوناردو پادووانی که طبق ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مطالبات باید تا روز یازددهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ پرداخت و رضایت طلبکاران جلب می‌شد که این اتفاق رخ نداد و در همان برهه، حذف استقلال از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا محتمل به نظر می‌رسید.

وزیر و واقعیتی که حالا باید باور کند!
حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان بعد از پایان مهلت قانونی تسویه‌حساب استقلال با طلبکاران و ناکامی مدیران باشگاه استقلال، مدعی شد که استقلال هنوز از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده و رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دارد. سجادی در ماه‌های اخیر بارها نسبت به این مسئله تاکید کرده که حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست و آبی‌ها برای حضور در فصل جدید این رقابت‌ها شانس دارند.
سجادی که خود با انتصاب مدیران ناموفق در فرآیند حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا برای دومین فصل پیاپی نقش‌آفرین است، حالا با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با این واقعیت کنار بیاید که یکی از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران جایی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ندارد. بدون‌شک با توجه به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، صحبت‌های جدید وزیر ورزش‌وجوانان با توجه به ادعاهای قبلی او در نوع خود می‌تواند جالب‌توجه باشد.

باشگاه استقلال هنوز به صورت رسمی نسبت به عدم حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا واکنش نشان نداده است. البته که آبی‌ها با استناد به ادله‌ای مانند مسائل تحریمی و مشکلات جابه‌جایی پول به دنبال اقناع کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. در این زمینه گفته می‌شود که استقلالی‌ها ۹ روز قبل نامه‌ای را به (AFC) در این‌باره نوشته‌اند و قصد دارند که شکایت خود را در دادگاه عالی ورزش دنبال کنند. گفتنی است که تنها در صورتی استقلال می‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند که دادگاه عالی ورزش به سود آبی‌ها رأی بدهد که این مسئله با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دور از ذهن به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31435

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.