سهام پرسپولیس به تامین اجتماعی رسید، آبی‌ها در انتظار انتقال تاریخی | آوای استقلال
0

سهام پرسپولیس به تامین اجتماعی رسید، آبی‌ها در انتظار انتقال تاریخی

  • کد خبر : 37453
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
سهام پرسپولیس به تامین اجتماعی رسید، آبی‌ها در انتظار انتقال تاریخی
پروژه تفکیک مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس سرانجام رسمیت پیدا کرد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال و پرسپولیس در دهه‌های اخیر تحت هدایت مالکیت دولت کار خود را دنبال کردند و این اتفاق در حالی رخ داد که با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی، عملاً وزارت ورزش‌وجوانان امکان هزینه مستقیم برای اداره تیم‌ها را نداشت و همین مسئله باعث می‌شد تا سرخابی‌ها درگیر بحرانی‌های مالی پرشماری باشند. در کنار این مسئله، مالکیت همزمان یک وزارت‌خانه بر ۲ تیم از حیث تیمداری حرفه‌ای از منظر کنفدراسیون فوتبال آسیا موردتایید نبود.

سرخابی‌های پایتخت که به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای هستند و تا یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند، به دنبال تفکیک مالکیت بودند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین پارامترهای موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای، بحث تعیین‌تکلیف مالکیت تیم‌ها و تفکیک مالکیتی‌شان بود و در واقع هر تیم باید دارای مالکیت مستقلی می‌بود. همین مسئله باعث شد تا در ماه‌های گذشته، بحث تفکیک مالکیت ۲ باشگاه با جدیت بیشتری از سوی مسئولان دولتی و مدیران وزارت ورزش‌وجوانان دنبال شود.

تامین اجتماعی، مالک جدید باشگاه پرسپولیس
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه ۲۷ دی ماه امسال در خصوص واگذاری ۸۰ درصد از سهام پرسپولیس جهت رد دیون دولت را به وزارتخانه‌های اقتصاد، تعاون و ورزش ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش‌وجوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده‌اند که در روزهای گذشته هم زمزمه‌هایی در این‌باره مطرح شده بود. در حالی‌که گفته می‌شد قرار است شرکت شستا مستقلاً مالکیت باشگاه پرسپولیس را برعهده بگیرد اما در نهایت مشخص شد که قرار است صندوق‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، مجتمع شده و با از طریق یک صندوق، محل پرداختی‌ها به باشگاه پرسپولیس ایجاد شود. با توجه به ابلاغیه رسمی معاون اول رئیس‌جمهور، فرآیند تغییر مالکیت پرسپولیسی‌ها رسماً انجام شده و آن‌ها دیگر تحت مالکیت وزارت ورزش‌وجوانان نیستند تا از خطر مالکیت مشترک بگریزند.

استقلال همچنان در اختیار وزارت ورزش
مسئولان دولت در شرایطی تصمیم به واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به شرکت تامنین اجتماعی گرفتند که با توجه به برهه کوتاه زمانی تا پایان ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، امکان واگذاری همزمان امتیاز باشگاه استقلال به مجموعه‌ای خارج از وزارت ورزش‌وجوانان ندارد. البته که در این زمینه رایزنی‌ها با هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نهایی شده اما با توجه به فرآیند زمانی لازم برای انتقال امتیاز استقلال به این هولدینگ سرمایه‌دار، قرار است این اتفاق در سال آینده رخ بدهد.

استقلالی‌ها با توجه به تفکیک مالکیتی انجام شده، منعی برای فعالیت خود زیرنظر وزارت ورزش‌وجوانان ندارند و همین مسئله باعث شده تا اسناد لازم در زمینه مسائل مالکیتی آماده شوند. براساس این اسناد، باشگاه پرسپولیس در اختیار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و وزارت ورزش‌وجوانان هم مالکیت باشگاه استقلال را برعهده دارد تا یکی از مهم‌ترین معضلات سرخابی‌ها در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای حل‌وفصل شود و آن‌ها در آستانه دریافت این مجوز مهم قرار گیرند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37453

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.