رونمایی رسمی از مکانیزم تقسیم سهمیه | آوای استقلال
2

رونمایی رسمی از مکانیزم تقسیم سهمیه

  • کد خبر : 36826
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
رونمایی رسمی از مکانیزم تقسیم سهمیه
هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال چگونگی تقسیم سهمیه‌های آسیایی میان برترین تیم‌های لیگ برتر و جام حذفی توضیحاتی را رسماً اعلام کرد.

به گزارش آوای استقلال، رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا از سال آینده در حالی پیگیری خواهد شد که براساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است مسابقات در قالب ۳ سطح پیگیری شود. با تشکیل لیگ نخبگان آسیا، ۲۴ تیم برتر قاره آسیا در این تورنمنت حضور پیدا می‌کنند و از این پس، لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سطح دوم رقابت‌های باشگاهی در قاره کهن شناخته می‌شود که در این تورنمنت ۳۲ تیم حضور خواهد داشت و لیگ‌کاپ آسیا هم با حضور ۳۲ تیم کار خود را پیش خواهد برد.

مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال تعیین مکانیزم تقسیم سهمیه اختصاص‌یافته به فوتبال ایران برای حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲۵-۲۰۲۴ بودند که سرانجام این موضوع در هیات‌رئیسه مصوب شد و مدیر صدور حرفه‌ای فدراسیون فوتبال آخرین فرآیند تقسیم سهمیه را تشریح کرد. البته که هنوز رسماً سهمیه فوتبال باشگاهی ایران برای فصل آینده مشخص نشده اما گفته می‌شود که ۳ سهمیه در لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا نصیب فوتبال باشگاهی ایران می‌شود.

۴ سهمیه برای فوتبال ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا
مصطفی زارعی، مدیر صدور حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره تقسیم‌بندی انجام شده، توضیح داد: «به احتمال فراوان باشگاه‌های ایرانی (۱+۲) سهمیه در لیگ نخبگان و یک سهمیه در سطح دوم یا همان لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. با توجه به این تغییرات نیاز است که مکانیزم انتخاب نمایندگان ایران برای مسابقات آتی طبق موارد مطرح شده فوق رعایت شود. پس از بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به نظرات کارشناسی، مصوب شد قهرمان لیگ برتر و نایب‌قهرمان لیگ برتر به عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی به عنوان سهمیه پلی‌آف برای شرکت در لیگ نخبگان آسیا معرفی شوند. همچنین تیم سوم لیگ برتر نیز به عنوان نماینده باشگاه‌های ایران برای شرکت در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا معرفی می‌شود».

قهرمان جام حذفی مجوز نگیرد، سهمیه به تیم‌های لیگ برتری می‌رسد!
زارعی در واکنش به آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: «شرط کسب مجوز باشگاهی، برای معرفی باشگاه‌ها الزامی است و در صورت عدم کسب مجوز باشگاهی از سوی یک یا چند باشگاه واجد شرایط (شامل قهرمان جام حذفی) و یا اشتراک قهرمان جام حذفی با باشگاه‌های حائز شرایط موارد فوق، سهمیه‌ها براساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ برتر تعلق خواهد گرفت. بر همین اساس موارد فوق، در هیات‌رییسه مصوب و از سوی دبیرکل فدراسیون به باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک ابلاغ شده است».

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=36826

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.