دستور فرهاد به شیخ: زودتر خودت را برسان | آوای استقلال
1
قرارداد عجیب دیاباته با استقلال؛ آقای‌گل چقدر طلب دارد؟

دستور فرهاد به شیخ: زودتر خودت را برسان

  • کد خبر : 4989
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
دستور فرهاد به شیخ: زودتر خودت را برسان
از آنجایی که شیخ‌دیاباته از لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی ندارد و حتی از تمرینات بدنی و فنی و بازیکنان عقب است، سرمربی استقلال به این بازیکن دستور داده جلسات متعدد بدن‌سازی را نیز انجام داده تا هرچه سریع‌تر به تمرینات فنی و تاکتیکی تیم اضافه شود و به‌قولی هرچه‌ سریع‌تر خودش را برساند.

به گزارش آوای استقلال، تیم فوتبال استقلال دوشنبه‌شب از یک دیدار عقب‌افتاده درحالی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت که اگرچه این تیم بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در بازگشت به رقابت‌های لیگ برتر دو شکست پیاپی را متحمل شد اما درنهایت با پیروزی مقابل ذوب‌آهن از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها راه یافت تا کمی از بحران رهایی پیدا کرده و با انگیزه و روحیه بیشتری راهی آبادان شود. این درحالی است که خط‌آتش استقلال روزهای کم‌فروغی را سپری کرده و نه‌تنها خبری از گلزنی مهاجمان نیست بلکه به همین دلیل آبی‌پوشان دو دیدار لیگ را با ناکامی پشت‌سر گذاشتند و اگر نبوغ مهدی قایدی و آمادگی فرشید اسماعیلی نبود چه‌بسا ذوب‌آهن نیز لقمه گلوگیری برای شاگردان مجیدی در جام‌حذفی می‌شد و آبی‌پوشان در این دیدار نیز به مشکل می‌خوردند.

با این حال نکته‌ای که بیشتر از هواداران این روزها کادرفنی را نگران کرده است علاوه‌بر افول خط‌آتش استقلال، به فرازونشیب و عملکرد شیخ‌دیاباته، مهاجم مالیایی و قدبلند این تیم مربوط می‌شود و همان‌طور که چندی‌پیش نوشتیم این مهاجم حداقل در روزهای بعد از عید و به‌خصوص در بازگشت استقلال از عربستان هرگز شیخ‌دیاباته موفق و آقای‌گل را دوباره به نمایش نگذاشت و این درحالی است که این بازیکن در هفته گذشته نیز به‌دلیل مصدومیت در تمرینات شرکت نکرد و همان‌طور که هفته گذشته در «فرهیختگان» نوشته بودیم، این موضوع گلایه‌های فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال را در پی داشت تا جایی که او در نشست خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن اعلام کرد شیخ را ندیده و به او گفته‌اند در کلینیک مشغول فیزیوتراپی است تا مصدومیتش را برطرف کند. با این حال پیرامون این بازیکن طی یکی، دو روز اخیر اخبار متفاوتی منتشر شده که در این گزارش قصد داریم به صحت‌وسقم آنها پرداخته و موارد جدیدتری را عنوان کنیم.

 دستور فرهاد؛ خودت را زودتر برسان

آخرین خبرهایی که درخصوص شیخ‌دیاباته منتشر شد این بود که این بازیکن اعلام کرده مصدوم است و برای برطرف کردن مصدومیتش دوران درمان را سپری می‌کند تا هرچه سریع‌تر بتواند به شرایط ایده‌آل و آمادگی گذشته بازگردد. بر همین اساس این بازیکن هفته گذشته در تمرینات استقلال شرکت نکرد که این موضوع موجبات گلایه‌های کادرفنی را نیز در پی داشت. این درحالی است که فرهاد مجیدی طی صحبت‌های اخیر خود با این بازیکن تاکید کرده جلسات متعددی را به‌صورت روزانه برای برطرف کردن هرچه سریع‌تر مصدومیتش به فیزیوتراپی مشغول شود. نکته قابل‌توجه اینکه از آنجایی که شیخ‌دیاباته از لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی ندارد و حتی از تمرینات بدنی و فنی و بازیکنان عقب است، سرمربی استقلال به این بازیکن دستور داده جلسات متعدد بدن‌سازی را نیز انجام داده تا هرچه سریع‌تر به تمرینات فنی و تاکتیکی تیم اضافه شود و به‌قولی هرچه‌ سریع‌تر خودش را برساند.

 مخالفت با مرخصی

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه با توجه به تعطیلات پیش‌رو به‌خاطر فیفادی خردادماه، دیاباته درخواست مرخصی دیگری را از باشگاه داشته که تا این لحظه فرهاد مجیدی با مرخصی شیخ‌دیاباته موافقت نکرده است. همچنین برخی رسانه‌ها این‌چنین مطرح کردند که دیاباته آخرین هشدار قبل از فسخ قرارداد را برای باشگاه ارسال کرده و این درحالی است که طبق اطلاعات رسیده به «فرهیختگان»، این بازیکن تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ‌گونه هشداری را با وجود آنکه چهارماهی از آخرین دریافت وی سپری شده و چهارماه معوقات او به تاخیر افتاده، به باشگاه استقلال نداده است.

 مورد عجیب قرارداد شیخ

با همه این تفاسیر اما نکته عجیب به نحوه بسته‌شدن قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال مربوط می‌شود، جایی که قرارداد دیاباته با استقلال نه به‌صورت فصلی بلکه تا یک تاریخ معین یعنی نهم تیرماه۱۴۰۰ یا ۳۰ ژوئن۲۰۲۱ تنظیم شده و از آنجایی که تقویم فصل جاری فوتبالی کشورمان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلات و وقفه‌های پی‌درپی تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت این موضوع به یک دغدغه و نگرانی برای باشگاه استقلال تبدیل شده چراکه تا آن تاریخ، استقلالی‌ها حداکثر سه دیدار دیگر را برگزار کرده و سرنوشت ادامه این همکاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال تنها موضوعی که می‌توان با قطعیت درخصوص آن صحبت کرد این است که هر اتفاقی که برای شیخ‌دیاباته رخ دهد مطمئنا با هماهنگی و درخواست فرهاد مجیدی خواهد بود و درصورتی که این بازیکن از استقلال جدا شود نیز این امر بدون هماهنگی با سرمربی آبی‌پوشان محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4989

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.