داسیلوا، آمانوف و حردانی | آوای استقلال
3
رونمایی از دربی اولی‌های استقلال

داسیلوا، آمانوف و حردانی

  • کد خبر : 21769
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
داسیلوا، آمانوف و حردانی
سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل داسیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و یکی از میان رمضانی یا ژستد. این ترکیب استقلال در دربی است. 

به گزارش آوای استقلال، با یک احتمال جزئی که شاید روزبه چشمی جای یکی از عناصر خط میانی را بگیرد و یا اینکه در خط دفاع به کار گرفته شود که احتمالش اندک است. فرهاد مجیدی اما قصد دارد از عارف غلامی و رافائل داسیلوا در قلب خط دفاع استفاده کند و شانس دیگر بازیکنان کمتر است. با این حال مسأله مهم ترکیب استقلال حضور بازیکنانی است که برای اولین بار در دربی به میدان می‌روند.

 

۱: صالح حردانی

حضور صالح حردانی را در ترکیب اصلی استقلال باید قطعی دانست. این بازیکن به مهره مورد اعتماد فرهاد مجیدی در پست دفاع راست تبدیل شده و وریا غفوری که تجربه بسیاری دارد، به‌عنوان بازیکن تعویضی، آن هم در پست‌های هجومی به کار گرفته می‌‎شود. مجیدی برای حفظ سازمان دفاعی تیمش روی حردانی حساب ویژه باز کرده است. این بازیکن در تمام دقایقی که برای استقلال به میدان رفت توانسته از عهده این مسئولیت بخوبی برآید و بعید است که اسیر فضای پرحاشیه و پرچالش دربی ۹۸ شود و احتمالاً همان روند را ادامه خواهد داد. از حردانی انتظار نمی‌رود که ستاره این بازی باشد، اما بی‌تردید او اگر همین نمایش معمولی همیشگی را هم به اجرا بگذارد برای سرمربی استقلال کفایت خواهد کرد. حردانی در پستی بازی می‌کند که نقطه حرکت ترابی است. حتی ممکن است او با امیری هم برخورد کند.

 

۲: رافائل داسیلوا

احتمال حضور داسیلوا در دربی ۹۸ وقتی افزایش یافت که او در اولین بازی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان خوش درخشید و تمجید کارشناسان استقلالی را نیز به‌دنبال داشت. حالا همه انتظار دارند او بار دیگر در ترکیب اصلی دیده شود و بعید است که فرهاد مجیدی نیز تصمیمی جز این بگیرد و یکی از میان چشمی یا دانشگر را در ترکیب اصلی بازی دهد. داسیلوا به احتمال فراوان در کنار غلامی به میدان خواهد رفت تا اولین دربی خود در فوتبال ایران را بسرعت برق و باد تجربه کند. اگر داسیلوا در این بازی هم بدرخشد، تبدیل به چهره محبوبی میان هواداران استقلال خواهد شد. البته باید دید که آیا این مدافع دچار استرس‌های ناشی از حضور در اولین دربی خواهد شد یا خیر؟! هر چند که مجیدی دستش روی نیمکت هم باز است و اگر داسیلوا ناگهان دچار مشکل شود، چشمی و دانشگر را در اختیار دارد تا به قلب دفاع بفرستد.

 

۳: آمانوف

ازبک تند و تیز خیلی زود جایش را در استقلال پیدا کرد و تبدیل به یکی از مردان ثابت شد. شاید آن روز که عزیزبک آمانوف به استقلال پیوست کمتر کسی تصور می‌کرد او بسرعت در ترکیب اصلی جا بگیرد. آمانوف به نقطه‌ای رسیده که مجیدی حتی به بازی دادن او در خط حمله هم فکر می‌کند. این بدان معنا است که آمانوف توانسته اعتماد کافی را نسبت به خود جلب کند.

دربی اما بازی متفاوتی است که احتمال دارد حتی این بازیکن را هم که تجربیات کمی ندارد، در دل حواشی خود حل کند. آمانوف اما اگر بر روان خود مسلط باشد و اسیر فضای این بازی نشود، بدون شک روز خوبی را در خط حمله استقلال سپری خواهد کرد. برای او آرمانی‌ترین اتفاق ممکن این است که در قامت گلزن استقلال قد علم کند. آمانوف حتی نباید یک لحظه به این موضوع فکر کند که جزو دربی اولی‌های استقلال است. در تاریخ بسیاری از دربی اولی‌ها در قامت گلزن تیم خود قد علم کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=21769

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.