جوانگرایی در آکادمی؛ خوشحال باشیم یا نگران؟ | آوای استقلال
5
مربیان انتخابی آرش بدون تجربه در تیم‌های پایه

جوانگرایی در آکادمی؛ خوشحال باشیم یا نگران؟

  • کد خبر : 22987
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
جوانگرایی در آکادمی؛ خوشحال باشیم یا نگران؟
چهره‌های جوان این روزها در استقلال پست می‌گیرند.

به گزارش آوای استقلال، چهره‌هایی که زمانی در قامت بازیکن در کنار سایر آبی‌ها قرار می‌گرفتند و در این تیم روزهای خوب و بد زیادی را تجربه کرده‌اند، اما حالا در کسوت مربی باید در تیم استقلال مشغول به فعالیت شوند (البته در تیم پایه‌های استقلال) آرش برهانی که ۹ سال در تیم استقلال بازی کرد، آقای گل شد و همراه این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد؛ حالا به عنوان رئیس آکادمی استقلال از آجورلو پست گرفته است. بدون شک آرش جوان‌ترین رئیسی است که در آکادمی استقلال کارها را به دست گرفته است، هرچند این پایان جوانگرایی آکادمی استقلال نبود.
آرش به همراه خود جوان‌هایی را به آکادمی آورد که هر کدام از آنها این روزها در تیم‌های پایه مربیگری می‌کنند؛ (سبو شهبازیان، سیاوش اکبرپور و امین منوچهری) سه جوانی هستند که این روزها در تیم‌های پایه مشغول گرفتن تست از مشتاقان فوتبالی هستند که رؤیای استقلالی شدن در سر دارند.
در این میان و در روزهایی که چهره‌های جوان کار را به دست گرفته‌اند این سؤال پیش می‌آید این ایده جوانگرایی به نفع استقلال است یا در طولانی مدت خودش را به صورت تأسف یا پشیمانی نشان می‌دهد.
اکبرپور پیش از این در کنار تیم‌های پایه قرار گرفته است و یا اینکه سبو در لیگ‌های پایین‌تر مربیگری کرده، اما بعید است منوچهری تاکنون در کنار تیمی کار مربیگری کرده باشد.
این حد بی‌تجربگی می‌تواند ترسی در دل‌ها ایجاد کرده و این تصور را به وجود آورد که تیم‌های پایه استقلال نتوانند در فصل پیش‌رو به عنوانی برسند و به بن‌بست بخورند اما از سوی دیگر این‌طور گفته می‌شود که هیچ‌کس از روز اول مربی به دنیا نیامده و همه در خطا و آزمون قرار گرفته‌اند تا به تجربه رسیده‌اند. مگر روزی که فرهاد در استقلال مربیگری کرد جای دیگری کار کرده بود و یا اینکه رحمتی وقتی سرمربی پدیده شد مگر تجربه مربیگری داشت.
حتی در سال‌هایی که قلعه‌نویی بدون رزومه خاصی به استقلال آمد؛ مگر جای دیگری تجربه کسب کرده بود؟ نمی‌توان با قاطعیت گفت که مربیان جوان و بی‌تجربه به نتیجه نمی‌رسند و این امکان وجود دارد که آینده‌ای مثل عنایتی، رحمتی، نکونام یا حتی مجیدی داشته باشند و از سوی دیگر نمی‌توان کتمان کرد که بی‌تجربگی آنها ترسی را ایجاد نمی‌کند.
فعلاً کارهای آکادمی دست آرش است و او هم تصمیم گرفته تیم‌های پایه را به مربیان جوانی بدهد که خیلی سابقه مربیگری ندارند. باید مثل همیشه فرصت داد و دانش این قبیل مربیان را محک زد. شاید فردا روزی استقلال از اینکه به آنها فرصت داده به خود ببالد و شاید هم نتوانند این فرصت را غنیمت شمرده و خیلی زود از این کسوت کنار بروند.
این روزها فعلاً همین افراد از استعدادهایی که آینده خود را در تیم بزرگ استقلال می‌بینند تست می‌گیرند و امید است در بین استعدادهای فوتبالی به دور از پارتی‌بازی استعدادهایی را کشف کنند که به نفع فوتبال باشند و بتوانند در آینده تیم بزرگسال استقلال را تغذیه کنند، درست مثل روزهایی که جباری، حیدری و آندو از دل همین استعدادها به فوتبال باشگاهی و ملی خدمت کردند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=22987

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.