جلالی در گفتگو با آوای استقلال: در تیمهای آجورلو سرمربی قدرت برتر است | آوای استقلال
4

جلالی در گفتگو با آوای استقلال: در تیمهای آجورلو سرمربی قدرت برتر است

  • کد خبر : 19441
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
جلالی در گفتگو با آوای استقلال: در تیمهای آجورلو سرمربی قدرت برتر است
مجید جلالی معتقد است استقلال می تواند قهرمان شود.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای استقلال درباره شرایط فعلی استقلال و مقایسه آن با تیم فوتبال پاس در فصل سوم رقابت‌های لیگ برتر که تحت هدایت وی قهرمان شد و این در حالی است که هر دو تیم از مدیریت مصطفی آجورلو بهره مند بودند اظهار داشت: اصولاً مقایسه چیز خوبی نیست چراکه مقایسه عامل غرور است یا تحقیر و در هر صورت وقتی که شما دو تیم را در نظر می گیرید شاید این دو تیم در زمان خود هر کدام شاخصه هایی را داشته اند و قواعدی را برای کار خود تعریف کرده‌اند. امکان دارد مثلاً در حدود سی سال پنج تیم خیلی خوب داشته باشیم و این دلیلی بر مقایسه آنها نمی‌شود و می‌توان هر کدام را به تنهایی تحلیل کرده و اگر خوب هستند از آنها تعریف کنید و اگر عیب و ایراد دارند از آنها انتقاد کنید اما به صورت کلی مقایسه چیز خوبی نیست و اینکه الان مثلاً من بگویم این تیم بهتر بود یا آن تیم نمی تواند موضوع جالبی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نقش مدیران در موفقیت تیم ها، برهمین اساس به نظر می‌رسد آجورلو در هر تیمی کار کرده بیس و اساس کار را درست و محکم چیده است و حالا نیز در استقلال این اتفاق رقم خورده است گفت: اگر از این بابت بگویید بله درست است، در تمام دنیا هیچ تیم خوبی نمی توانید داشته باشید مگر اینکه یک اصل خیلی مهم در تیم فوق رعایت شود در واقع یک تیم زمانی می‌تواند تیم خوبی باشد که مهم ترین و قویترین آدم در آن تیم سرمربی تیم باشد و شما هر تیم بزرگی را در دنیا ببینید قطعاً این پارامتر را خواهد داشت.
وی ادامه داد: شاید شما مثال نقض بزنید اما این مثال ها بیشتر موفقیت‌های مقطعی را شامل می شود اما یک تیم بزرگ در زمان بزرگ می شود و قطعا اگر شما بخواهید یک تیم بزرگ و خوب داشته باشید باید قویترین فرد در آن تشکیلات سرمربی تان باشد. در این خصوص مثال های زیادی را در تیم های مختلف حتی در کشور خودمان میتوانم بزنم که هزینه های زیاد و سرسام آوری را کردند اما در آن تیم سرمربی مثل یک آدم درجه دو بوده و آن تیم در طی سال‌های متمادی و صرف هزینه های زیاد هیچ چیز نشده و حتی یک جام هم نیاورده است.
جلالی تاکید کرد: بنابراین این یک اصل کلیدی است که از همان روزی که آقای آجورلو به استقلال آمد و مشغول به کار شد سعی کرد به این موضوع وفا دار باشد این در حالی است که همان زمانی که بنده سرمربی پاس بودم و ایشان مدیریت این باشگاه به عهده دار بود همین کار را انجام می‌داد و الان هم که در استقلال هستند، هم نسبت به آن زمان با تجربه تر شده و هم همان اقدامات را انجام می دهد و می بینیم که به محض ورود با تمدید قرارداد سه ساله سرمربی استقلال به او قدرت داد و در کنار آن با اقداماتی که انجام می دهد سعی میکند سرمربی خود را به عنوان یک فرد درجه یک و با قدرت در مجموعه تیم خود بین اعضا و اذهان عمومی مطرح کند که این یک اتفاق خیلی مهم است.
سرمربی اسبق پاس تهران درباره اینکه آیا استقلال می‌تواند در فصل جاری عنوان قهرمانی را به دست بیاورد یا خیر گفت؛ خیلی مهم است که این شرایطی که الان دارد یعنی آرامش نسبی که الان برخوردار است و دوری از حواشی و وضعیت فعلی را حفظ کند. شاید تحلیل های فنی درباره استقلال را ببینید که این تیم مثلاً خوشایند کارشناسان نیست اما اصل مهم این است که اغلب پیشکسوتان دارند از استقلال حمایت می‌کنند و این یک موضوع بسیار مهم است. حواشی اطراف این  تیم بسیار کم شده و بازیکنانش یا مصاحبه نمی کند یا اگر مصاحبه کنند همه جنبه های مثبت را شامل می شود و این موضوع به آرامش تیم کمک می کند. در بخش دفاعی نیز استقلال واقعاً تیم خوبی شده و به  دشواری گل می خورد و اگر آنها این جنبه ها را حفظ کنند و یک مقدار در خط حمله تقویت شوند؛ بله می‌توانند قهرمان شوند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=19441

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.