بیژن طاهری: استقلال شانس اول قهرمانی است/ خوشحالم که سرنوشت یامگا مثل پادوانی نمی‌شود | آوای استقلال
0

بیژن طاهری: استقلال شانس اول قهرمانی است/ خوشحالم که سرنوشت یامگا مثل پادوانی نمی‌شود

  • کد خبر : 35942
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
بیژن طاهری: استقلال شانس اول قهرمانی است/ خوشحالم که سرنوشت یامگا مثل پادوانی نمی‌شود
رابطه بیژن طاهری با آرتور کوین یامگا در زمان سرپرستی‌اش بسیار خوب بود و به همین خاطر آقا بیژن با وجودی که الان سمتی در استقلال ندارد، برای عیادت از این بازیکن راهی بیمارستان شد.

به گزارش آوای استقلال، مصاحبه بیژن طاهری را در زیر می‌خوانید:

به عیادت آرتور کوین یامگا رفتید و حاضران در آنجا می‌گویند این بازیکن از دیدن شما فوق العاده خوشحال شد.
بله. با توجه به اتفاقی که برایش افتاده بود به لحاظ انسانی وظیفه خودم می‌دانستم که از این بازیکن عیادت کنم به ویژه اینکه در کشور ما مهمان است. قبل از رفتن با او تلفنی صحبت کردم و جمعه شب به عیادتش رفتم.

با دیدن شما چه واکنشی نشان داد؟
موقعی که من سرپرست استقلال بودم کوین گاهی اوقات به شوخی با تلفیقی از فارسی و انگلیسی تا من را می‌دید، می‌گفت: «آقا بیژن؛ مانی» یعنی به من پول بده اتفاقاً جمعه شب هم تا من را دید، خندید و با صدای بلند گفت: آقا بیژن به من پول بده. واقعاً از اتفاقی که برای یامگا رخ داد خیلی ناراحت شدم و امیدوارم هرچه زودتر بتواند به زندگی عادی بازگردد. البته کادر پزشکی با امیدواری در موردش صحبت می‌کردند و بسیار خوشحالم که یامگا به سرنوشت پادوانی دچار نمی‌شود.

حیف است در مورد استقلال صحبت نکنیم. تیمی که آخرین بار در زمان سرپرستی شما قهرمان لیگ برتر شد.
اتفاقاً در همان لیگ بیست و یکم که استقلال برای آخرین مرتبه قهرمان لیگ برتر شد، نیم فصل اول را هم دقیقاً مثل الان با صدرنشینی تمام کرده بودیم. استقلال تا اینجای کار خوب کار کرده و به نظر من شانس اول قهرمانی است. خوشحالم که مرادمند و رافائل سیلوا هم در نیم فصل دوم اضافه می‌شوند و قطعاً می‌توانند ضریب کارایی تیم را بالاتر ببرند.

مهدی قایدی فصل قبل بازیکن شما بود و حالا شاهد نمایش بسیار خوبی از او در جام ملت‌ها هستیم.
مهدی یک بازیکن کاملاً شناخته شده است. او این هنر را دارد که وقتی پا به توپ می‌شود مدافعان را حسابی آزار می‌دهد. وقتی مهدی صاحب توپ می‌شود، مدافعان برای اینکه دریبل نخورند، مجبور به عقب نشینی می‌شوند و همین مسئله فضای مناسبی جهت ضربه زدن به او می‌دهد دقیقاً مانند اتفاقی که در بازی با هنگ کنگ رخ داد. خوشحالم که مهدی قایدی دارد در تیم ملی به حقش می‌رسد.

البته برخلاف مهدی قایدی، روزبه چشمی کایتان دوم استقلال و دیگر استقلالی تیم ملی پس از بازی دوم ایران به شدت مورد نقد قرار گرفت.
روزبه بنده خدا این روزها شده آچار فرانسه تیم ملی و در پست‌های مختلف بازی گرفته می‌شود. کاملاً بدیهی است که وقتی پست بازیکن عوض می‌شود، شرح وظایف او هم تغییر می‌کند و همین مسئله روی تمرکز بازیکن تاثیر می‌گذارد اما مطمئن هستم که توانایی فراوانی دارد و همانطور که قبلاً خودش را ثابت کرده، باز هم این مسئله را اثبات خواهد کرد.

به نظرتان میتوانیم قهرمان جام ملت‌ها بشویم؟
با این نمایشی که از تیم‌های دیگر دیده‌ام، بله شانس زیادی داریم. عربستان با وجود تبلیغات فراوان، تیمی در حد قهرمانی نشان نداده و ژاپن و کره جنوبی هم برابر حریفانشان به مشکل برخورده‌اند. به نظرم ایران همراه با کره جنوبی، ژاپن و عراق تا اینجای کار تیم‌های مدعی قهرمانی هستند. در این جام بحث آنالیز بسیار مهم است. عراق به واسطه آنالیز خیلی خوبی که کرد، توانست ژاپن را شکست بدهد. در مورد تیم خودمان نیز معتقدم امیر قلعه نویی همچنان در حال امتحان کردن بازیکنان برای مراحل بعدی است و قطعاً ما بازی به بازی بهتر خواهیم شد. امیدوارم در نهایت با کاپ قهرمانی جام ۲۰۲۳ عکس یادگاری بگیریم و آن را به ایران بیاوریم.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=35942

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.