برای سهمیه آسیا باید جام بیاورید | آوای استقلال
2

برای سهمیه آسیا باید جام بیاورید

  • کد خبر : 29629
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
برای سهمیه آسیا باید جام بیاورید
با توضیحات مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به نظر می‌رسد معادلات سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حل‌وفصل شده است.

به گزارش آوای استقلال، کنفدراسیون فوتبال آسیا با انجام تغییر و تحولات در تقویم برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، زمان‌بندی برگزاری این رقابت‌ها را تغییر داده و همین تغییر زمانی باعث شده تا بعد از پایان لیگ بیست‌ویکم، خبری از حضور نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا نباشد و حالا قرار است بعد از اتمام لیگ بیست‌ودوم، تکلیف ۴ سهمیه ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر بارها در واکنش به اینکه ۴ سهمیه ایران به کدام تیم‌ها اختصاص پیدا می‌کند، پاسخ روشنی نداشتند و همین مسئله خبرساز شده بود. چون باتوجه به برگزاری رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم، مشخص نبود که در پایان فصل، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به تیم قهرمان تعلق پیدا می‌کند یا تیم‌های نایب‌قهرمان و سوم جدول هم می‌توانند شانسی برای حضور در آسیا داشته باشند که سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره شفاف‌سازی را انجام داد.

قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در راه آسیا؟
استقلال فصل گذشته در لیگ برتر توانست صاحب عنوان قهرمانی شود و نساجی مازندران هم فاتح جام حذفی شد تا این ۲ تیم نام‌شان روی کاغذ به عنوان ۲ نماینده احتمالی ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ مطرح شود. در فصل جاری هم در کنار آبی‌پوشان پایتخت، تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند و آن‌ها در تلاش هستند تا بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده را از آن خود کنند.

سهیل مهدی در واکنش به اینکه سهمیه ایران در فصل آینده چگونه خواهد بود، در گفت‌وگویی تلویزیونی توضیح داد: «مدل پیشنهادی را در فدراسیون و سازمان لیگ تقدیم هیات رئیس فدراسیون فوتبال کردیم تا تصمیم نهایی بگیرند و قهرمانان فصل گذشته و آینده با ترکیبی از رتبه یک تا چهار سهمیه را داشته باشند. از ۴ تا ۲ سهمیه مستقیم و بدبینانه ترین حالت (۲+۲) خواهد بود که سهمیه تقسیم خواهد شد».

مهدی بدبینانه‌ترین حالت تقسیم سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را حالت (۲+۲) معرفی کرده که به‌نظر می‌رسد در این حالت تیم‌های قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته و فصل جاری مستقیماً راهی لیگ قهرمانان می‌شوند و قهرمانان جام حذفی هم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند. هر چند مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه نداد، اما به نظر می‌رسد که در صورت تکرار قهرمانی استقلال یا نساجی در لیگ برتر و جام حذفی، سهمیه به تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی اختصاص پیدا خواهد کرد.

چالش صدور مجوز، سرنوشت تیم‌ها را تغییر می‌دهد؟
فدراسیون فوتبال با تشکیل کارگروهی به‌دنبال بررسی اسناد و مدارک تیم‌ها برای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی است. استقلال که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است، مهم‌ترین چالش خود در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای را عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی می‌بیند که مشخص نیست آیا فروردین‌ماه ۱۴۰۲ که موعد صدور مجوز است، استقلالی‌ها می‌توانند با سرمربی سابق خود تسویه‌حساب کنند یا خیر. البته که چند مشکل زیرساختی هم برای آبی‌ها چالش‌آفرین شده اما مهم‌ترین دردسر آن‌ها برای رسیدن مجوز حرفه‌ای‌ها، مطالبات استراماچونی است.

نساجی مازندران هم که فصل گذشته فاتح جام حذفی شده، در زمینه میزبانی از رقبا چالش‌های بزرگی را دارد و مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شاید مهم‌ترین چالش مازنی‌ها در راه صدور مجوز حرفه‌ای باشد. با این‌حال، هم مدیران باشگاه استقلال و هم نساجی و هم تیم‌های مدعی دیگر از جمله سپاهان و پرسپولیس در ماه‌های اخیر در تلاش برای رفع صدور موانع بوده‌اند و باید دید در فروردین‌ماه سال آینده برای کدام تیم‌ها، مجوز حرفه‌ای‌سازی صادر خواهد شد و آیا این مجوز می‌تواند در سرنوشت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تغییر ایجاد کند یا خیر.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=29629

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.