اینها سرنوشت شهرآورد حذفی را تعیین می‌کنند | آوای استقلال
5

اینها سرنوشت شهرآورد حذفی را تعیین می‌کنند

  • کد خبر : 8884
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
اینها سرنوشت شهرآورد حذفی را تعیین می‌کنند
داربی بزرگی در راه است، برای این بازی‌ها از هوادارها گرفته تا مسئولین دو تیم پر از انگیزه شخصی برای رسیدن به برد هستند.

به گزارش آوای استقلال، نبرد استقلال و پرسپولیس در طول تاریخ پر بوده از رقابت‌های حساس، مصاف‌هایی که در آن هواداران و بازیکنان حاضرند هر کاری بکنند تا برنده آن باشند، جنس داربی ۹۶ دو تیم با بقیه بازی‌ها فرق دارد، این بازی مساوی ندارد، تنش در اردوی دو تیم از هوادارها به مدیران و مربیان رسیده، هر دو طرف بیانیه صادر می‌کنند و به امکانات طرف مقابل خرده می‌گیرند، بازیکنان با استوری های خود ناخودآگاه وارد کارزاری شده‌اند که سوت آغاز آن هنوز زده نشده است. رقابت این دو تیم خارج از فرهنگ هواداری است، طرفداران حاضرند هر کاری بکنند تا بعد از سوت پایان بازی سرشان بالا باشد و این روزها با حضور پرشور در شبکه‌های اجتماعی انگیزه بازیکنان را بالا می‌برند.

همه این‌ها یک‌طرف،۲۲ مرد حاضر در زمین هم یک‌طرف. برای این بازی چشم و دل هوادارها به بازیکنان است و آن‌ها باید برای دل آن‌ها فارغ از پرداختی‌ها، می‌خواهند نگاه‌های بیشتری را به‌سوی خود جلب کنند. باهم نگاهی می‌اندازیم به مردان مؤثر در داربی های گذشته دو تیم که چشم و امید میلیون‌ها هوادار آبی و قرمز به ساق‌های آن‌ها دوخته‌شده است.

سید جلال حسینی
ثانیه‌های افزایش عمر، ماه‌هاست برای او ساکن مانده و او همانند جوانان در ۴۰ سالگی به توپ ضربه می‌زند و عرض و طول زمین را محل جولانگاه خود قرار داده است. مرد اول خط دفاعی پرسپولیس و عامل اصلی کم گل خوردن پرسپولیس در این سال‌ها، سابقه گلزنی در داربی را هم دارد. مردان خط حمله استقلال برابر تجربه و هوش بالای سید جلال شب سختی را سپری خواهند کرد.

مهدی قایدی
۲۲ ساله، باسابقه بستن بازوبند کاپیتانی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ایران. غیرقابل‌مهار، فوتبالیستی کم‌نظیر در برهوت این روزهای آسیا، دو بار سابقه گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه خود دارد. مهار کردن او برنامه‌های تیمی استقلال را فلج خواهد کرد، هرچند این مهم از عهده هر مدافعی در ایران و آسیا بر نمی‌آید. اگر سید جلال باتجربه چشم امید هواداران پرسپولیس است، آبی‌ها از جوان‌ترین بازیکن تیمشان در این داربی برد می‌خواهند.

مهدی ترابی
ورژن باتجربه‌تر قرمزها همانند قایدی، کسی که با رفتنش از پرسپولیس در پایان فصل حسرت بازی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد، با بازگشتش به پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری و لیگ برتر شماره یک قرمزها در نیمه روبه‌جلوی این تیم است. توان تکنیکی بالا و ضربات فنی راه دور او از او بازیکنی بی‌جانشین در پرسپولیس ساخته است. او می‌تواند به‌تنهایی پیام‌آور شادی برای پرسپولیس باشد.

فرشید اسماعیلی
هر وقت در زمین‌بازی بوده است، توان حرکتی بازیکنان استقلال روان‌تر از قبل بوده است، بازی‌های درخشان او بعد از یک ماه مصدومیت در لیگ قهرمانان آسیا یکی از دلایل صعود استقلال از گروه مرگ این رقابت‌ها بود، اسماعیلی بعد از خراب کردن پنالتی در داربی فروردین ۹۸، یک داربی به هواداران استقلال بدهکار است. این بازی برای او که سابقه گلزنی در داربی را هم دارد می‌تواند روز جبران باشد. توان تکنیکی بالا و قدرت پاسوری او می‌تواند شب سختی را برای مدافعان پرسپولیس رقم بزند.

وحید امیری
انتخاب اول همه مربیان برای حضور در ترکیب تیم‌های باشگاهی، از کی روش گرفته تا اسکوچیچ و یا برانکو تا یحیی، همه آن‌ها یک جای خالی برای حضور امیری در ترکیب نگه می‌دارند، امیری که در داربی به استقلال گل زده است توان بازی در دفاع، هافبک و خط حمله را دارد، به‌احتمال‌زیاد گزینه اول یحیی در دفاع چپ پرسپولیس خواهد بود. دوندگی بالا، حضور فعال در تمامی نقاط زمین و حس جنگندگی تا دقیقه آخر بازی از امیری بازیکنی بی‌جانشین در پرسپولیس و تیم ملی ساخته است.

وریا غفوری
کاپیتان اول و مدافع راست آبی‌ها بعد از یک ماه مصدومیت در حال آماده‌سازی برای حضور در داربی است، حضور او در زمین برای بازیکنان این تیم غنیمتی است. مدافع راست آبی‌ها باسابقه گلزنی در داربی، وزن حرکتی بازیکنان استقلال را روان‌تر از قبل می‌کند. وریا قبل از اینکه کاپیتان استقلال باشد و به محبوبیت نزد هواداران این تیم برسد، راه محبوبیت را خیلی زودتر طی کرده بود تا در این بازی وجودش را برای شادی طرفداران استقلال خرج کند.

احمد نورالهی
دونده، جنگنده، گل زن، بازی‌ساز، تخریبچی، پاسور، شوت‌زن و هر چی که از یک فوتبالیست انتظار داریم در بازی او دیده می‌شود. او هم سابقه گلزنی در داربی را دارد. ستون فقرات پرسپولیس رابط خط دفاعی این تیم و حمله‌وران آن‌ها می‌باشد. نور الهی در میانه میدان علاوه بر وظایف همیشگی‌اش، باید جلوی بازی‌سازی فرشید اسماعیلی را بگیرد تا آبی‌ها فرصت ضربه زدن به قرمزها را نداشته باشند.

مسعود ریگی

مورچه همیشه در حال حرکت استقلال در میانه میدان، رابط خط دفاعی و کناره‌ها و مرد همیشه درصحنه در لحظات بحرانی بازی‌های دو تیم. مسعود ریگی در داربی ها گل نزده است ولی در داربی ۹۴، با جلوگیری از گلزنی نورالهی، آبی‌ها را در بازی نگه داشت تا آن‌ها در دقیقه ۹۴ گل مساوی را بزنند. ریگی زحمتکش‌ترین بازیکن استقلال در زمین است، جای خالی او وقتی حس می‌شود که در زمین حضور نداشته باشد. دیدن ترکیب استقلال بدون او برای هواداران استقلال هضم شدنی نیست.

مهدی عبدی
مصدومیت آخرین گل زن داربی ها عیسی آل کثیر، شاید شرایط را برای حضور عبدی در میدان فراهم کند، او عامل اصلی گل به خودی حسینی در داربی شهریور ۹۸ بود، سابقه گلزنی در داربی ۹۴ دو تیم را هم دارد. خونسردی ذاتی او در محوطه هجده‌قدم می‌تواند برای قرمزها در صورت استفاده از عبدی به‌عنوان یار اصلی و یا تعویضی منتج به پیروزی شود.

ارسلان مطهری
بعد از ماه‌ها گل نزدن در لیگ برتر، در آخرین بازی استقلال در لیگ برتر دو گل زد تا امید هواداران برای زدن چهارمین گل او در داربی ها زیاد شود. ارسلان که استقلالی دو آتشه است از همه بهتر می‌داند این بازی برای هواداران این تیم چه قدر مهم است و او سازش را برای پیروزی در این بازی از الآن کوک کرده است. قدرت دوندگی بالا با پرس مدافعان روبرو، می‌تواند انرژی مدافعان پرسپولیس را قبل از دقیقه ۹۰ تخلیه کند.

امید عالیشاه
بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در ماه‌های اخیر بوده است، قدرت حمل توپ بالا و پاس‌های او برای مهاجمان این تیم شرایطی به وجود آورده است تا یحیی از او به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تیم در این ماه‌ها استفاده کند. عالیشاه هم در داربی ها به استقلال گل زده است و در نبودن احتمالی آل کثیر می‌تواند به مغانلو نزدیک‌تر شود و فرصت گلزنی به استقلال را هم داشته باشد.

سیاوش یزدانی
او به پرسپولیس گل نزده است، ولی یکی از دلایل موفقیت خط دفاعی این تیم در ماه‌های اخیر است، کلین شیت های متعدد استقلال در لیگ برتر با حضور هوشمندانه او در میانه خط دفاعی استقلال و رهبری مرادمند و غلامی بوده است. آبی‌ها امیدوارند با حضور یزدانی و بازگشت دوباره حسینی به دوران اوج داربی پیش رو بدون گل خورده سپردی کنند تا خط حمله این تیم پیروزی استقلال را هموار کند.
به این‌ها اضافه کنید:؛ محمد دانشگر را باسابقه گلزنی در داربی، کنعانی زادگان همیشه متعصب، مغانلو جنگنده در خط حمله پرسپولیس، دیاباته تشنه گلزنی به پرسپولیس، احسان پهلوان ‌بازی‌ساز، آرش رضاوند آماده این روزهای استقلال و سایر مردانی که به نمایندگی از میلیون‌ها هوادار پای به مستطیل سبز ورزشگاه آزادی می‌گذارند.

همین‌هاست که جذابیت داربی را زیاد می‌کند و برای همین‌که این داربی با بقیه داربی ها فرق دارد و بازیکنان این دو تیم در این بازی همه کار می‌کنند تا رضایت هواداران را جلب کنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=8884

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.