استقلال بهترین‌ها را دارد، نباید موفقیتش به یک سوت بند باشد | آوای استقلال
0
پیشکسوت استقلال مطرح کرد؛

استقلال بهترین‌ها را دارد، نباید موفقیتش به یک سوت بند باشد

  • کد خبر : 17852
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
استقلال بهترین‌ها را دارد، نباید موفقیتش به یک سوت بند باشد
مسلما تغییرات همیشه در تیم‌های پرسپولیس و استقلال امری اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه این تیم‌ها همیشه باید از نگاه هواداران خود قهرمان شوند. درواقع با این همه هوادار و رسانه‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند باید این اتفاق بیفتد.

به گزارش آوای استقلال، دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر حساسیت بالایی دارد؛ چراکه هر دو تیم در کورس قهرمانی و در بین تیم‌های بالانشین قرار دارند و این موضوع می‌تواند بیش از هر زمان دیگری به جذابیت‌ها و هیجان این مسابقه اضافه کند. این دیدار همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و حالا هم با توجه به اینکه هر دو تیم با‌انگیزه و روحیه خوبی به جا مانده از هفته نهم به مصاف همدیگر می‌آیند باید انتظار و توقع یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را از شاگردان فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا داشت.
درخصوص این دیدار و اتفاقات آن با هاشم بیگ‌زاده که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را در کارنامه دارد به صحبت پرداختیم با این توضیح که وی این روزها مربیگری ویستا توربین تهران را برعهده دارد و این تیم هفته آینده در جام حذفی باید به مصاف پرسپولیس برود و صحبت با وی را از همین جا آغاز کردیم.
صحبت را از ویستا توربین آغاز کنیم، وضعیت چطور است؟

شرایط خدا را شکر خوب است، ویستا توربین تازه به دسته اول صعود کرده و بیشتر تمرکز ما روی این موضوع است که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و ان‌شاءالله به جمع مدعیان در بالای جدول برسیم تا از شانس صعود به لیگ برتر هم برخوردار باشیم.

اتفاق مهم برای تیم شما این است که هفته آینده باید در یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی با پرسپولیس بازی کنید.

بازی با پرسپولیس بالاخره بازی بزرگی محسوب می‌شود و برای ما خوب است. ما جوان‌های خیلی خوبی داریم که می‌توانند خودشان را در این دیدار و همچنین سایر رقابت‌های جام حذفی نشان بدهند. از همین دیدارهاست که جوان‌ترها می‌توانند خودی نشان داده و پیشرفت کنند و به سطح اول فوتبال برسند. به نظر من از این جهت دیدار با پرسپولیس کمک خوبی برای ویستا توربین و جوان‌های ما محسوب می‌شود.

به‌عنوان پیشکسوت استقلال این دیدار برای شما اهمیت و تفاوت خاصی دارد؟

در هر صورت این دیدار جلوی پرسپولیس بازی خاصی محسوب می‌شود، از یک جهت این دیدار پخش مستقیم می‌شود و از سوی دیگر ‌انگیزه و هیجان خاصی را برای بچه‌های ما به همراه دارد اما در هر صورت این بازی هم مثل همه بازی‌هاست و فقط مساوی در آن معنایی ندارد و باید یک تیم حریفش را شکست بدهد تا به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند اما به هر حال این بازی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و امیدواریم که مقابل پرسپولیس شگفتی‌ساز شویم هر چند این تیم، تیم قابل احترام و بزرگی محسوب می‌شود و بازی کردن جلوی آن برای نفرات و مجموعه تیم ما اتفاق خوبی است.

به شگفتی‌سازی در این دیدار اشاره کردید، واقعا به این موضوع امیدوارید؟

بله؛ چراکه نه، ما تیم خوبی داریم و در فوتبال هم هزار و یک اتفاق می‌افتد. نفرات خوبی داریم و آنها سرشار از ‌انگیزه هستند و ان‌شاءالله بتوانیم با قدرت مقابل حریف ظاهر ‌شویم و حتی در فکر پیروزی هم هستیم و این‌طور نیست که مقابل پرسپولیس از پیش بازنده باشیم و امیدوارم در هر صورت اتفاقات خوبی در این دیدار بیفتد.

استقلال سه‌شنبه در یک بازی حساس به مصاف سپاهان می‌رود. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

معتقدم این بازی همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. می‌تواند خیلی جذاب باشد ضمن اینکه پرهیجان و تماشاگرپسند هم از آب دربیاید چون سپاهان تیمی نیست که به لاک دفاعی برود و الان هم صدر جدول است و از مهره‌های خوبی بهره می‌برد و معتقدم که نویدکیا تیم خیلی خوبی را جمع کرده و نتایج گویای این موضوع است. آنها همیشه هجومی بازی می‌کنند و من فکر می‌کنم یک بازی خیلی زیبا و خوب را در پیش خواهیم داشت. این درحالی است که استقلال هم در این دیدار برای پیروزی به میدان می‌آید و برای هواداران، این بازی جذاب و قشنگ خواهد شد.

با کادر فنی استقلال و سرمربی و مربیان این تیم در ارتباط هستید؟

خیر، با آنها در ارتباط نیستم. معتقدم این تیم نقاط قوت و ضعف‌هایی دارد، در هر صورت استقلال در چند هفته نتایج لازم را نگرفت و به نظر من حتی خوب هم بازی نکرد و در مقابل پیکان فقط توانستیم موقعیت‌هایمان را تبدیل به گل کنیم درحالی که تیم به این پیروزی نیز خیلی احتیاج داشت.

سال گذشته بعد از اتفاقات دیدار رفت استقلال مقابل سپاهان که منجر به شکست آبی‌پوشان در اصفهان شد، مقدمات قطع همکاری با محمود فکری فراهم شد و به نظر می‌رسد شاید این دیدار هم از برخی جهات برای استقلالی‌ها هم جنبه انتقادی داشته باشد و هم برای کادر فنی این تیم حیثیتی محسوب شود!

مسلما تغییرات همیشه در تیم‌های پرسپولیس و استقلال امری اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه این تیم‌ها همیشه باید از نگاه هواداران خود قهرمان شوند. درواقع با این همه هوادار و رسانه‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند باید این اتفاق بیفتد. بازیکنان خیلی خوب و تاپ لیگ برتر نیز همیشه در این دو تیم بازی می‌کنند و نسبت به تیم‌های دیگر آنها همیشه از بازیکنان بهتری استفاده می‌کنند. بقیه تیم‌ها هم خوب هستند و این‌طور نیست که خوب نباشند اما آنها سودای قهرمانی ندارند و بیشتر در اندیشه آن هستند که در جریان رقابت‌ها در کورس نیفتادن و سقوط نکردن قرار بگیرند و به دنبال آن هستند تا در پایان این رقابت‌ها به دسته اول سقوط نکنند این درحالی است که ما فقط چهار تیم داریم که برای قهرمانی هر سال می‌جنگند و بقیه برای نیفتادن تلاش می‌کنند. این دو تیم هر سال باید در کورس مدعیان قرار گرفته و قهرمان شوند و حالا که ۵ سال است که پرسپولیس قهرمان می‌شود این موضوع کار استقلال را سخت کرده و امسال چیزی جز قهرمانی هواداران این تیم را راضی نمی‌کند.

استقلال درحالی بازی سال گذشته خود را واگذار کرد که این شایعه به وجود آمد که برخی بازیکنان در این دیدار برای فکری بازی نکردند تا درنهایت این مربی از استقلال جدا شود. می توان این شایعه را تایید کرد؟

به نظر من وقتی این اتفاقات می‌افتد به خود سرمربی برمی‌گردد؛ چراکه وقتی او در تمرینات یا بازی‌های قبلی این مسائل را می‌بیند یا احساس می‌کند، خودش باید دست به کار شده و بازیکن را کنار بگذارد حالا هر کسی که می‌خواهد باشد تا این حرف و حدیث‌ها پیش نیاید. درواقع خود سرمربی باید جلوی این مسائل را گرفته و چنین اتفاقاتی را در نطفه خفه کند. مربی‌ای که بازی‌های گذشته و تمرینات تیمش را به دقت زیرنظر بگیرد اتفاقا خودش متوجه می‌شود که چه کسی بازی می‌کند و چه کسی بازی نمی‌کند و همان‌جا باید درخصوص بازیکنی که کم‌کاری می‌کند اقدام کند تا این اتفاقات و مسائل پیش نیاید.

مجیدی سال گذشته قبل از دربی برگشت این وعده را به هواداران داد که برای فصل آینده یک تیم بسیار خوب ببندد که همه از دیدن بازی‌هایش لذت ببرند و همان تیمی شود که هواداران دوست دارند. تا اینجا این وعده محقق شده است؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد هرچند فعلا هنوز اتفاق نیفتاده است. در هر صورت الان صفر تا صد باشگاه همسو و هم‌جهت با فرهاد مجیدی هستند و تمام بازیکنان و کادر این تیم هم زیرنظر او جذب و انتخاب شدند. این درحالی است که یک مدیریت فوتبالی و قوی هم به مجموعه اضافه شده و استقلال به نظر می‌رسد از لحاظ مالی هم مشکل ندارد و مشکلات قبلی درخصوص زمین تمرین و امکانات و پشتیبانی هم برطرف شده است و امیدوارم که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد اما باز هم تاکید می‌کنم که فعلا این اتفاق نیفتاده که استقلال بخواهد طوری بازی کند که هواداران لذت ببرند. هرچند با این نحوه بازی و نتایج بعید است به این زودی‌ها این اتفاق بیفتد چون شرایط رقابت‌های لیگ و بازی‌ها به‌گونه‌ای است که قهرمان شدن و در کورس ماندن به این راحتی‌ها هم نیست هرچند به‌عنوان یک استقلالی آرزو دارم این اتفاق بیفتد.

به بازی حساس سه‌شنبه برگردیم. از لحاظ فنی بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باز هم تاکید می‌کنم هر دو تیم از لحاظ فنی برای پیروزی به میدان می‌آیند. سپاهان تیمی نیست که به تهران بیاید و بخواهد جلوی استقلال دفاعی بازی کند چون خودش از مدعیان محسوب می‌شود و به این دیدار می‌آید تا با یک بازی هجومی به گل برسد. آنها به دنبال گل زدن و بردن این دیدار هستند و از طرف دیگر استقلال هم تیم بزرگی است و این تیم هم باید برای بردن بازی کند و به همین دلیل من فکر می‌کنم این دیدار علاوه‌بر جذابیت و زیبایی، حاشیه‌های زیادی هم خواهد داشت. فکر می‌کنم قضاوت این دیدار هم سخت است. از سوی دیگر بازیکنان برای حضور در این بازی بزرگ ‌انگیزه زیادی دارند. در هر صورت بازی‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهد و بازیکنانی می‌خواهد که شرایط حضور در چنین میدان‌هایی را داشته باشند.

نویدکیا در آخرین نشست خبری خود گفته بود که ترجیح می‌دهد تیمش ببازد اما مسابقه‌ای که یک پای آن سپاهان است صفر – صفر تمام نشود هرچند انتقاداتی را هم به مدیریت باشگاه مطرح کرده و گفته بود اگر فکر می‌کنند کسی بهتر از اوست می‌توانند چنین فردی را برای سپاهان به خدمت بگیرند.

من هم همین اعتقاد را دارم هرچند اصلا مصاحبه نویدکیا را نخواندم و این صحبت‌ها را الان می‌شنوم اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه بازی‌هایش را ببرد و فقط برای پیروزی به میدان بیاید. سپاهان تیم قابل احترامی محسوب می‌شود و واقعا تیم خوبی به‌شمار می‌رود و بهترین‌های ایران نیز در این تیم هستند و شاکله آن به جز دو سه نفر همان تیمی است که قلعه‌نویی جمع کرده بود، ضمن اینکه پارسال هم می‌توانست به قهرمانی برسد و این شایستگی را داشت و امسال هم این شایستگی و لیاقت را دارد که قهرمان بشود چون تیم با شخصیتی به‌شمار می‌رود و تا الان هم که این‌طور نشان داده‌اند. بنابراین و با این تفاسیر مطمئنم سه‌شنبه بازی خیلی خوبی را شاهد باشیم.

اعتراض‌ها به نبودن کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. زمانی که شما فوتبال بازی می‌کردید هنوز کمک‌داور ویدئویی اختراع نشده بود و این شرایط داوری‌ها وجود داشت و اعتراضات مثل امروز نبود اما به نظر می‌رسد الان خیلی از اهالی فوتبال عدالت و موفقیت در فوتبال را منوط به وجود کمک‌داور ویدئویی می‌دانند.

اول اینکه داوران همیشه جزء قشر مظلوم جامعه هستند تا یک تیم می‌بازد می‌گویند داور برای ما فلان کار را نکرد یا جایی که باید به ضرر ما سوت زد و باعث شد تا ناکام بشویم. من فکر می‌کنم اگر از چند سال اخیر فوتبال ایران آمار بگیریم همه تیم‌ها از ناحیه داوری متضرر شده‌اند اما سود و منفعت هم برده‌اند و این‌طور نبوده که فقط متضرر شوند یا داور بخواهد از قصد به نفع یا ضرر تیمی سود زده و مثلا پنالتی نگیرد یا سوت نابه‌جایی بزند. بالاخره اینجا لیگ برتر است و بازی‌ها مستقیم پخش می‌شود و همه دارند همه چیز را در همان لحظه می‌بینند و هر اتفاقی بیفتد اولین کسانی که زیر سوال قرار می‌گیرند کمیته داوران و خود داور هستند و به همین دلیل آنها هم می‌خواهند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. بنابراین فکر کنم با این اعتراضات و ذهنیت و با این وضعیت، کمک داور ویدئویی خیلی هم تاثیرگذار نیست. در فوتبال اروپا می‌بینیم گلی که سالم نیست را سالم اعلام می‌کنند اما با دیدن کمک داور ویدئویی، داور می‌بیند گل صحیح نبوده و به همین ترتیب نتیجه بر‌می‌گردد. منظور من این است که همان‌قدر که گل‌ها با خطا و ضربات پنالتی اشتباه به ثمر می‌رسد همان‌قدر هم احتمال بدهید همان گل اشتباه هم با وجود و تشخیص کمک داور ویدئویی برگردد. پس این موضوع فقط به سود تیم‌ها نیست و مطمئنا یک طرف ماجرا از این موضوع یعنی تجهیز ورزشگاه‌ها به کمک داور ویدئویی همان‌قدر سود می‌برد که طرف دیگر به همان اندازه متضرر می‌شود.

این حرف هم درست است اما می‌خواهند کاری کنند که مبنای کار بر عدالت استوار باشد.

برای این موضوع بالاخره کمک داور ویدئویی بی‌تاثیر نیست و به عدالت در فوتبال کمک می‌کند اما تیمی که خوب بازی نمی‌کند، قوی بازی نمی‌کند و تیمی که با توجه به اینکه بهترین مهره‌ها را جمع کرده و باید قدرتمند بازی کند، به نظر شما باید فقط یک فرصت روی دروازه حریف ایجاد کند که آن صحنه هم مشکوک از آب درآمده و منوط به تشخیص کمک داور ویدئویی باشد؟ یعنی مثلا باید این تیم با یک پنالتی این شکلی حریفش را ببرد؟ تیمی که ادعا می‌کند داوری‌ها علیه او هستند باید آنقدر قوی و قدرتمند باشد که داور را هم شکست بدهد و باید آنقدر خوب و شناور و روبه جلو بازی کند و به قدری فرصت فراهم کند که با گل‌های متعدد اتفاقا حریف را ببرد و موفقیتش منوط به شوت درست یا اشتباه اعلام داور نباشد تا هواداران هم از دیدن چنین بازی پرهیجانی راضی و خوشحال باشند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=17852

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.