از کاپیتان چشمی در تبریز رونمایی می‌شود؛ نکونام با سورپرایزی ویژه در تبریز؟ | آوای استقلال
1

از کاپیتان چشمی در تبریز رونمایی می‌شود؛ نکونام با سورپرایزی ویژه در تبریز؟

  • کد خبر : 38674
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
از کاپیتان چشمی در تبریز رونمایی می‌شود؛ نکونام با سورپرایزی ویژه در تبریز؟
در غیاب شماره یک استقلال، به نظر می‌رسد که آبی‌ها با ترکیبی متفاوت برابر تراکتور تبریز به میدان خواهند رفت.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در ۵ مسابقه اخیرش در لیگ بیست‌وسوم توانسته ۳ برد و ۲ تساوی به‌دست آورد و آبی‌ها در حالی تنها با یک شکست کار خود را در فصل جاری پیش می‌برند که صدرنشین جدول رده‌بندی هستند. شاگردان جواد نکونام که با فاصله تنها یک امتیاز نسبت به پرسپولیسِ رده دومی، صدر جدول را در اختیار دارند، برای حفظ موقعیت‌شان در رتبه اول به کسب ۳ امتیاز جدال حساس با تراکتور نیاز دارند و کوچک‌ترین لغزشی می‌تواند به صدرنشینی آبی‌ها پایان بدهد؛ هر چند که آن‌ها امیدوارند بتوانند با شکست دادن تراکتور، به نظاره لغزش پرسپولیس برابر سپاهان در تهران بنشینند تا با خیالی آسوده‌تر کار خود را در ادامه فصل در صدر جدول دنبال کنند.

جواد نکونام برای چینش ترکیب اصلی استقلال در مسابقه امروز، با چالش‌های جدی مواجه است و مهم‌ترین این چالش‌ها، محرومیت حسین حسینی در خط دروازه استقلال است که باعث شده تا رکورد حضور او در تمامی دقایق دیدارهای استقلال در فصل جاری از بین برود. همچنین رافائل سیلوا، مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا هم به دلیل مصدومیت شرایط حضور در نبرد با تراکتور تبریز را ندارند تا نکونام به دنبال چینش ترکیبی متفاوت در تبریز برابر تراکتور باشد تا بتواند به مانند دیدار رفت برابر حریف تبریزی به ۳ امتیاز کامل دست پیدا کند.

عقاب جوان آبی‌ها به دنبال شروع رویایی
حسینی در حالی شانس حضور در مصاف حساس با تراکتور تبریز را از دست داده که گزینه جانشینی او در ترکیب استقلال، محمدرضا خالدآبادی است. دروازه‌بان جوان و ۲۲ ساله فوتبال ایران که از آخرین بازی رسمی او در لیگ برتر حدود ۱۱ ماه می‌گذرد و او که در طول فصل جاری همواره نیمکت‌نشین حسین حسینی بوده، حالا در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل فرصت بازی به‌دست آورده و به نظر می‌رسد که بهترین فرصت نصیبش شده تا بتواند با درخشش در خط دروازه آبی‌ها، در ادامه فصل فرصت بازی بیشتری به‌دست آورد. ضمن آنکه با توجه به محرومیت حسین حسینی، محمدجواد کیا هم برای اولین‌بار فرصت حضور در فهرست ۲۰ نفره تیم استقلال را در مسابقه امروز به‌دست خواهد آورد.

آرمین، سورپرایز بزرگ خط دفاعی آبی‌ها؟
روزبه چشمی امروز به نظر می‌رسد بازهم در نقش رهبر خط دفاعی استقلال به میدان برود و نکته مهم اینکه او برای اولین‌بار در فصل جاری، باید بازوبند کاپیتانی را هم به بازو ببندد و در غیاب حسین حسینی، آبی‌ها را درون زمین رهبری کند؛ هر چند که در طول فصول اخیر، چشمی همواره به عنوان یک چهره کلیدی و تاثیرگذار در ترکیب استقلال درخشیده و نقش پررنگی در رهبری و مدیریت تیم در درون زمین داشته است. با توجه به عملکرد خط دفاعی استقلال برابر شمس‌آذر، به نظر می‌رسد که ایمان سلیمی نیمکت‌نشین خواهد شد و به جای، محمدحسین مرادمند در نقش مدافع میانی متمایل به راست بازی می‌کند و آرمین سهرابیان هم که به تازگی از کمند مصدومیت رها شده، دیگر گزینه حضور در خط دفاعی استقلال است و احتمالاً سهرابیان، چهره ویژه ترکیب آبی‌ها و سورپرایز نکونام در تبریز خواهد بود.

خط هافبک نام‌آشنا برای نبرد با ستاره‌های تراکتور
تراکتوری‌ها خط هافبک پرستاره‌ای دارند و حضور احتمالی بازیکنانی مانند مهدی حسینی، ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین باعث شده تا جواد نکونام به دنبال چینش بهترین گزینه‌های ممکن در خط هافبک تیمش باشد. احتمالاً زبیر نیک‌نفس در نقش هافبک دفاعی در ترکیب استقلال امروز به میدان خواهد رفت و آرش رضاوند هم دیگر گزینه حضور در خط هافبک آبی‌پوشان پایتخت است. جلال‌الدین ماشاریپوف هم که یکی از امیدهای هواداران استقلال برای درخشش در جدال با تراکتور است، احتمالاً بار دیگر در قامت هافبک بازی‌ساز در ترکیب آبی‌ها کار خود را پیش می‌برد. ضمن آنکه با توجه به عملکرد درخشان صالح حردانی و ابوالفضل جلالی، حضور این ۲ ستاره سرعتی استقلال در نقش وینگ‌بک راست‌وچپ بسیار محتمل است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آن‌ها از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان خواهند رفت.

ستاره‌های آماده استقلال در سودای درخشش دوباره
مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو در هفته‌های اخیر به اوج هماهنگی با یکدیگر رسیده‌اند و در ترکیب استقلال عملکردی درخشان را از خود به جای گذاشته‌اند. محمدی با ۶ برترین گلزن این فصل استقلال است و بلانکو هم ۵ گل در کارنامه خود دارد که ۳ گل ستاره آرژانتینی در طول ۳ مسابقه اخیر آبی‌ها بوده و او که در بازی رفت موفق به گلزنی برابر سرخ‌پوشان تبریزی شد، به دنبال درخشش دوباره برابر تراکتور است تا بتواند برای تیمش پیام‌آور شادی باشد.

ترکیب احتمالی استقلال تهران برابر تراکتور تبریز
محمدرضا خالدآبادی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38674

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.