آقای فکری!حاشیه سازی ممنوع! | آوای استقلال
2
در آستانه بازی های حذفی،استقلال نیاز به آرامش دارد

آقای فکری!حاشیه سازی ممنوع!

  • کد خبر : 10195
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
آقای فکری!حاشیه سازی ممنوع!
مصاحبه تند محمود فکری علیه کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال آرامش مجموعه استقلال را در آستانه بازی حذفی بر هم زد تا هواداران به شدت به این مساله واکنش نشان دهند.

به گزارش آوای استقلال،محمود فکری سرمربی نیم فصل اول فصل گذشته تیم فوتبال استقلال یک بار دیگر در آستانه یک دیدار حساس این تیم دست به یک مصاحبه انتقادی و کوبنده دیگر زده و از بالا تا پایین استقلال را هدف قرار داده تا یک بار دیگر ثابت کند چه استقلالی متعصب به شمار می رود!

او که پیش از این قبل از دربی برگشت پایتخت چنین اظهاراتی را بیان داشته و با شکست استقلال در دربی به هدفش رسیده بود نشان داد در روزهایی که این باشگاه نیاز به حمایت اتحاد و انسجام هواداران، پیشکسوتان،مدیران، کادر فنی و بازیکنان دارد نشان داد چطور یکی از پیشکسوتان مهم این باشگاه در بدترین زمان ممکن می‌تواند دست به افشاگری زده و با اعلام اینکه بازیکنان در دیدار مقابل سپاهان به قول معروف توی کار او گذاشته و با کم کاری  زمینه‌های اخراجش را فراهم کرده اند، در بحران قبلی و فعلی نقش ایفا کند؛ ادعایی بسیاربزرگ که البته نمی توان مستنداتی را برای آن ارائه کرد.

مطمئناً فکری نیز بر حسب شواهد این اظهارات را بیان داشته است با این حال گذشته از آنکه محمود فکری بدترین زمان را برای این صحبت‌ها انتخاب کرده است اما به نظر می رسد اگر هم احیاناً چنین موضوعی صحت داشته باشد همانطور که گفتیم نمی‌توان به آن استناد کرده و این موضوع چیزی جز ناکامی محمود فکری در رسیدن به برخی از اهدافش را این بار در پی نخواهد داشت.

نکته جالب اینکه مرتضی محصص امروز در گفتگویی با روزنامه فرهیختگان به رمز و رازهای موفقیت پرسپولیس یحیی گل محمدی اشاره کرد و در این خصوص گفته 《چون اساس و بنیان فوتبال حرفه‌ای چیزی نیست جز داشتن رابطه منطقی بین کادر فنی و بازیکنان. شما باید این ارتباط منسجم و منطقی و آینده دار را با بازیکن خودتان داشته باشید البته رابطه در فرهنگ لغات ما تعریف بدی دارد و وقتی می گویند مربی با بازیکن رابطه دارد همه به صورت منفی به آن فکر می کنند اما این رابطه عاطفی اگر بین سرمربی و کادر فنی با بازیکنان نباشد تیم به هیچ جایی نمی رسد. در مجموع می‌خواهم بگویم رابطه بین مربی و بازیکن از هر تاکتیکی تاثیرگذارتر است.

حتماً خاطرتان هست که وقتی مورینیو از چلسی رفت جان تری در مصاحبه بعد از این اتفاق چه گریه ای می کرد! رابطه بین بازیکن و مربی یک رابطه پدر و فرزندی هست و وقتی که این رابطه وجود داشته باشد حتی نیمکت ذخیره های تان نیز به شما احترام می گذارند.》و این موضوع نشان می دهد حداقل در دوران محمود فکری با وجود آنکه استقلال نتایج بدی را نمی‌گرفت چنین قاعده ای وجود نداشته تا جایی که هیچ گاه شاهد روابط خوبی بین محمود فکری با بازیکنان این تیم نبودیم.

بر همین اساس از همان هفته دوم فکری با شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته استقلال دچار یک چالش بزرگ شد و در ادامه رقابت‌ها نیز با بازیکنانی مثل میلیچ، رشید‌مظاهری، دانشگر، مهدی قائدی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی و حتی بازیکن ساکت و سر به زیری مانند مسعود ریگی دچار مشکل شده تا مشخص شود که چرا در روزهای پایانی عمر کاری اش در استقلال نتایج این تیم پر فراز و نشیب شده و در نهایت منجر به قطع همکاری او با استقلال شود.

بنابراین فکری که این‌روزها دچار توهم توطئه شده است اگر همچنان روی حرف خود مبنی بر کم کاری بازیکنان پافشاری کرده و دلیل قطع همکاری با استقلال را این موضوع بداند که بعید است چنین بحثی صحت داشته باشد باید به این سوال و ابهام بزرگ نیز پاسخ بدهد که بر اساس کدام رفتار نیک و خوب او، بازیکنان دلگرم به همکاری با سرمربی وقت استقلال شده و چرا در آن زمان این شائبه به وجود آمد که آنها با جان و دل برایش بازی نمی‌کنند.

در هر صورت به نظر می‌رسد مشکل اصلی در آن برهه زمانی و حتی پایان فصل که دست شاگردان مجیدی از جام کوتاه ماند خود محمود فکری بود که در نهایت باعث شد تا استقلال برای هشتمین فصل پیاپی ناکام مانده و یک بار دیگر جام قهرمانی از دست این تیم بپرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=10195

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.