آسمان‌خراش آرژانتینی نسخه غول‌کش لیگ را پیچید | آوای استقلال
0

آسمان‌خراش آرژانتینی نسخه غول‌کش لیگ را پیچید

  • کد خبر : 38248
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
آسمان‌خراش آرژانتینی نسخه غول‌کش لیگ را پیچید
آبی‌پوشان پایتخت در روز گلزنی گوستاوو بلانکو موفق شدند بردی ارزشمند را در اراک برابر آلومینیوم به‌دست آورند.

به گزارش آوای استقلال، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با ثبت نتایجی غیرمنتظره آغاز شد؛ در تبریز، تراکتور با نتیجه ۴ بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد، شمس‌آذر در خانه از سد فولاد خوزستان گذشت و نبرد تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران هم با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. همچنین مصاف حساس سپاهان اصفهان و نساجی مازندران هم برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید و بعد از برگزاری این ۴ مسابقه، نوبت به انجام ۳ دیدار همزمان رسید که مهم‌ترین آن دوئل آلومینیوم اراک و استقلال تهران بود.

اراکی‌ها که در فصل جاری سابقه کسب پیروزی برابر سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارند، به دنبال خلق شگفتی برابر استقلالِ صدرنشین بودند و امید داشتند تا در خانه بتوانند برابر آبی‌پوشان پایتخت امتیاز کسب کنند. در نقطه مقابل، استقلالی‌ها بعد از آنکه در خانه برابر مس رفسنجان متوقف شدند، به دنبال شکست دادن آلومینیوم بودند تا بتوانند صدرنشینی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را ادامه بدهند و شمار امتیازات خود را به عدد ۵۰ برسانند.

ترکیب آلومینیوم اراک
احمد گوهری، مهران موسوی، میلاد بدرقه (از دقیقه ۷۰: رضا جبیره)، یونس اکبرپور، احسان قهاری، امیر نوری (از دقیقه ۷۰: ابوالفضل قنبری)، عارف حاجی‌عیدی، امین جهان‌کهن، محمدامین کاظمیان (از دقیقه ۸۴: شروین بزرگ)، مهدی لیموچی و محمد مهدی لطفی

سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، میلاد فخرالدینی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس (از دقیقه ۷۸: امید حامدی‌فر)، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه (۲+۹۰): جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (از دقیقه ۷۸: پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

مجتبی حسینی نسبت به دیدار قبلی برابر تراکتور تبریز دست به تغییر در ترکیب تیمش نزد اما در طرف مقابل، جواد نکونام به سراغ تغییراتی در ترکیب آبی‌ها رفت؛ به‌طوری‌که محمدحسین مرادمند جانشین آرمین سهرابیانِ محروم شد و زبیر نیک‌نفس هم در قامت جانشین مهدی مهدی‌پور وارد ترکیب استقلال شد تا آبی‌پوشان پایتخت در مقایسه با جدال برابر مس رفسنجان با شمایلی متفاوت برابر حریف خود صف‌آرایی کنند و به دنبال کسب ۳ امتیاز باشند.

۲ تیم از ساعت ۱۸ در ورزشگاه امام خمینی اراک و در حالی استقبال چشمگیری از مسابقه امروز شده بود، کار خود را با قضاوت رضا عادل آغاز کردند. آبی‌پوشان پایتخت بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند که فرصت‌سوزی مهره‌هایی مانند ایمان سلیمی و مهرداد محمدی باعث شد تا تلاش شاگردان نکونام برای رسیدن به گل زودهنگام بی‌ثمر باشد. آبی‌پوشان پایتخت رفته‌رفته به سراغ ارائه نمایش مالکانه رفتند و به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه آلومینیوم بودند که در دقیقه ۳۱، تیرک دروازه اراکی‌ها با ضربه سر ایمان سلیمی روی ارسال جلال‌الدین ماشاریپوف به لرزه در آمد.

آبی‌پوشان پایتخت که در دقایق پایانی نیمه نخست نمایش تهاجمی داشتند سرانجام در دقیقه (۱+۴۵) موفق شدند روی ارسال ابوالفضل جلالی توسط گوستاوو بلانکو به گل برتری برسند تا برنده به رختکن بروند. با آغاز نیمه دوم، شرایط تغییر کرد و آبی‌پوشان پایتخت به دنبال دفاع از برتری یک‌گله خود بودند و در طرف مقابل، بازیکنان آلومینیوم با انگیزه رسیدن به گل تساوی وارد میدان شدند و از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم روی دروازه استقلال خطرآفرین شدند.

شاگردان مجتبی حسینی حملات خوبی روی دروازه استقلال طراحی کردند اما نمایش بی‌نقص خط دفاعی استقلال و البته خروج‌های موفق حسین حسینی باعث شد تا تلاش اراکی‌ها برای رسیدن به گل تساوی بی‌ثمر بود و ضدحملات آبی‌پوشان پایتخت برای رسیدن به گل دوم هم بی‌ثمر بود تا در شب درخشش گوستاوو بلانکو، استقلالی‌ها بتوانند ۳ امتیاز ارزشمند دیدار بیرون از خانه را به‌دست آورند و برابر آلومینیوم اراک که موفق به کسب پیروزی مقابل سپاهان و پرسپولیس شده بود، برنده شوند.

استقلال با این پیروزی، ۵۰ امتیازی شد و توانست ضمن تمدید روند شکست‌ناپذیری خود، در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم به کار خود ادامه می‌دهد. آلومینیوم اراک هم با ۳۰ امتیاز و تفاضل ۵- در رتبه نهم جدول قرار گرفت و از جمع ۸ تیم برتر جدول خارج شد. در هفته بیست‌وچهارم، استقلال روز جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه در خانه میزبان شمس‌آذر قزوین است و آلومینیوم هم روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38248

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.