بررسی عملکرد سرخابی در ۸ دولت/ دولت دوازدهم محبوب پرسپولیسی‌ها! | آوای استقلال
3

بررسی عملکرد سرخابی در ۸ دولت/ دولت دوازدهم محبوب پرسپولیسی‌ها!

  • کد خبر : 8963
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
بررسی عملکرد سرخابی در ۸ دولت/ دولت دوازدهم محبوب پرسپولیسی‌ها!
حدود 20 روز به پایان عمر دولت دوازدهم و روی کار آمدن دولت جدید باقی مانده و قطعا با تغییر دولت سیاست ها در قبال ورزش و فوتبال هم تغییر خواهد کرد.

به گزارش آوای استقلال، در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی ورزش ایران با دو وزیر با رویکردهای مختلف، شرایط متفاوتی را تجربه کرد و فراز و نشیب های زیادی داشت. در دوران محمود گودرزی نگاه به ورزش علمی تر بود اما زمان حضور او در وزارت ورزش کوتاه بود و پس از او مسعود سلطانی فر با مسائل حواشی فراوان متولی وزارت ورزش و جوانان شد. به دوره مدیریت او نقدهای زیادی وارد است که از جمله آنها مهاجرت چندین ورزشکار ملی در رشته های مختلف، ناکامی فوتبال در جام ملتها، جدایی کارلوس کی روش و عقد قرارداد ترکمنچای گونه با مارک ویلموتس و پرونده ۲۰۰ میلیاردی این مربی بلژیکی و بحث همیشگی واگذاری سرخابی به بخش خصوصی است. البته کار اینها انتخاب ها و تصمیم های سلطانی فر برای مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و به خصوص استقلال همواره خبر ساز و حاشیه ساز بوده و همچنان هست. باشگاه استقلال در دوره سلطانی فر اصلا حال و روز خوبی نداشته و ندارد و بارها شاهد اعتراض و تجمع پیشکسوتان باشگاه مقابل وزارت، باشگاه و مجلس و حتی قوه قضائیه بودیم. در این سالها دست استقلال از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند و در مقابل پرسپولیس که تا پیش از وزارت سلطانی فر حال و روز خوبی نداشت با مدیریت خوب و هزینه و آوردن مربی و بازیکنان خارجی با کیفیت و حمایت های مالی و معنوی یکه تاز عرصه فوتبال شد تا جایی که دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید هرچند دستش از رسیدن به جام و ستاره کوتاه ماند! اینها همه در حالی اتفاق افتاد که اخبار و شایعاتی درباره گرایش رنگی وزیر و اطرافیانش و علاقه خاص او به یک تیم شنیده می شد و علاوه بر او گفته می شد از بدنه دولت هم حمایت های خاصی از پرسپولیس می شود. این مسئله زمانی از حد شایعه گذشت که آذری جهرمی، عراقچی از اعضای کابینه دولت دوازدهم علنا و به صراحت از پرسپولیس حمایت کرده و حتی برای هواداران رقیب خواندند. کنار آنها عدم توجه و اعتنای وزیر ورزش به اعتراض چندباره استقلالی ها برای اعمال تغییرات مدیریتی در استقلال و کمک های مالی رسمی و غیررسمی به پرسپولیس که برخی مدعی شدند در یک فقره از این کمک ها وزیر ارتباطات ۳۰ میلیارد به باشگاه پرسپولیس کمک کرده، شائبه رنگی بودن تصمیمات وزارت را تقویت کرد تا جایی که دولت یازدهم و دوازدهم را دولت پرسپولیسی خواندند!
اینکه این ادعا چقدر درست است و آیا احتمال مهندسی نتایج برای موفقیت یک تیم در یک دوره خاص وجود دارد یا نه پاسخ صریحی ندارد اما می توان بر اساس عملکرد دولت ها در حوزه ورزش و خروجی آن و موفقیت یا عدم موفقیت باشگاه های پرسپولیس و استقلال در دوره های مختلف ریاست جمهوری تا حدودی به برخی ابهامات و سوالات پاسخ داد. با نگاهی به کارنامه دولت های پنجم تا دوازدهم و بررسی عملکرد سرخابی در این دولت ها می توان به این نتایج جالبی رسید. در دوره دولت ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی که دولت پنجم و ششم را شامل می شود پرسپولیس ۲ بار قهرمان لیگ ایران شده و استقلال یک بار. در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی که رییس دولت های هفتم و هشتم بود پرسپولیس اوج می گیرد و ۳ بار قهرمان می شود و سهم استقلال هم از قهرمانی لیگ در این دوره ۲ قهرمانی است. در دولت های نهم و دهم که احمدی نژاد رییس جمهور بود پرسپولیس دچار افت بوده و فقط یک بار در دوره هشت ساله قهرمان می شود و استقلال هر سه قهرمانی اش در لیگ برتر را در این دوره کسب می کند. اما دولت یازدهم و دوازدهم دوره طلایی پرسپولیس است تا جایی که ویترین افتخارات این تیم که به زعم هواداران رقیب خالی بوده با جام های مختلف پر می شود. تا اینجای کار پرسپولیس در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی ۴ بار قهرمان لیگ برتر شده و پوکر کرده و چند بار هم فاتح جام حذفی شده و ۴ بار هم جام سوپر جام را به دست اورده است اما استقلال فقط یک بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده است و این دوره بدترین دوره برای آبی های پایتخت به حساب می آید. با توجه به این حجم از موفقیت سرخ ها در دولت روحانی و ابراز علاقه آشکار برخی دولتمردان به پرسپولیس، شاید هواداران تیم های رقیب به خود حق دهند شایعات را باور کنند و از تبعیض و بی عدالتی گلایه کنند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=8963

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها