فرصت سوزی به سبک مدیران استقلال؛آبی‌ها همچنان منتظر گابریل | آوای استقلال
1

فرصت سوزی به سبک مدیران استقلال؛آبی‌ها همچنان منتظر گابریل

  • کد خبر : 6739
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
فرصت سوزی به سبک مدیران استقلال؛آبی‌ها همچنان منتظر گابریل
شاید اگر مدیران استقلال زودتر دست به کار می‌شدند، فرصت 4 هفته‌ای تعطیلات لیگ، زمان مناسبی بود تا استقلال با ذائقه دستیار جدید فرهاد آماده شود اما این فرصت به سادگی از دست رفت.

به گزارش آوای استقلال،در باشگاه استقلال هر موضوع ساده‌ای، به افراطی‌ترین شکل ممکن «کشدار» می‌شود. درست مثل ماجرای پیوستن گابریله پین به کادر فنی که بعد از چند هفته هنوز به سرانجام نرسیده و استقلالی‌ها همچنان منتظرند که بالاخره این مربی ایتالیایی را در تهران ببینند.

رزومه گابریله پین و حضور طولانی مدت او در کادرفنی تیم‌های مطرح ایتالیا، هواداران را متقاعد کرده که این مربی می‌تواند بار فنی نیمکت استقلال را افزایش دهد. مضاف بر اینکه اعدادی که درباره قرارداد او منتشر شده، نشان می‌دهد که دستمزد او نه تنها با مربیان ایرانی اختلاف معنی‌داری ندارد بلکه در مقایسه با فراز کمالوند هم مربی ارزان‌تری است! اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، محاسبات ذهنی فرهاد مجیدی است که به درستی احساس کرده به یک مربی کاربلد و باتجربه در کادر فنی‌اش نیاز دارد.
فرهاد به پشتوانه خاطرات خوشی که برای استقلالی‌ها ساخته، هرچقدر هم در میان هواداران محبوب باشد، هنوز یک مربی باتجربه نیست و خود او هم می‌داند که برای تثبیت شدن روی نیمکت باید وزن کادر فنی را بالاتر ببرد. جالب اینکه استفاده از دستیاران خارجی در تیم استقلال، سابقه‌ای طولانی دارد. زنده یاد منصور پورحیدری که در جوانی کار مربیگری را در کنار جگیچ آغاز کرد، اولین مربی استقلال بود که ۳۰ سال پیش، بونژاک مجار را به عنوان دستیار برگزید.
 بعد از آن اریش روته‌مولر آلمانی که دستیار علی دایی در تیم ملی هم بود، برای مدتی در کنار صمد مرفاوی روی نیمکت نشست اما تأثیر چندانی در نتایج استقلال نداشت. پرویز مظلومی هم در مقاطعی از یورگن گده و میشائیل هانکه استفاده کرد که این آخری به محض جدایی از استقلال مدعی شد که مظلومی به حرف‌های او گوش نمی‌داد!
طبعاً وقتی فرهاد مجیدی خودش گابریله پین را به باشگاه پیشنهاد داده، ماجرای مظلومی و هانکه میان آنها تکرار نخواهد شد. هرچند هنوز به درستی نمی‌دانیم که این مربی ایتالیایی قرار است تا چه اندازه در امور فنی تیم اختیار داشته باشد اما پین احتمالاً نقشی تشریفاتی در کادر فنی استقلال نخواهد داشت. این را هم به یاد داشته باشیم که هیچ مربی بزرگی نمی‌تواند در کوتاه مدت معجزه کند و تأثیر حضور گابریله پین هم لااقل در بازی‌های باقیمانده فصل چندان محسوس نخواهد بود.
شاید اگر مدیران استقلال زودتر دست به کار می‌شدند، فرصت ۴ هفته‌ای تعطیلات لیگ، زمان مناسبی بود تا استقلال با ذائقه دستیار جدید فرهاد آماده شود اما این فرصت به سادگی از دست رفت.
باید اذعان کرد استقلال در لیگ بیستم، تیمی کامل و در قواره قهرمانی لیگ نبود. این تیم مشکلات آشکاری دارد که هواداران امیدوارند حضور یک مربی بادانش، بخشی از مشکلات را برطرف کند.
لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=6739

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها