رونمایی از رنکینگ جدید فیفا؛ ژاپن صعود کرد، ایران جزو ۲۰ تیم برتر دنیا ماند | آوای استقلال
0

رونمایی از رنکینگ جدید فیفا؛ ژاپن صعود کرد، ایران جزو ۲۰ تیم برتر دنیا ماند

  • کد خبر : 43664
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رونمایی از رنکینگ جدید فیفا؛ ژاپن صعود کرد، ایران جزو ۲۰ تیم برتر دنیا ماند
در تازه‌ترین رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران بعد از توقف برابر ازبکستان و پیروزی مقابل قطر در جایگاه نوزدهم جهان باقی ماند.

به گزارش آوای استقلال، فیفادی ماه اکتبر در شرایطی پیگیری شد که در قاره آسیا، ۱۸ تیم برتر قاره در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فعالیت خود را دنبال کردند و مسابقات هفته سوم و چهارم خود در این دور را برگزار کردند. تیم ملی ایران که به نظر می‌رسد راه همواری برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ دارد، در فیفادی اخیر برابر تیم‌های ملی ازبکستان و قطر به میدان رفت که شاگردان امیر قلعه‌نویی از این ۲ مسابقه حساس، ۴ امتیاز به‌دست آورند و گامی بلند در مسیر رسیدن به سهمیه حضور در جام جهانی پیش‌رو برداشتند.

سازمان جهانی فوتبال (فیفا) بعد از اتمام فیفادی اخیر که توأمان با برگزاری مسابقات ملی پرشماری در اقصی نقاط جهان بود، به سراغ به‌روزرسانی رنکینگ برترین تیم‌های ملی رفت که تغییرات جالب‌توجهی در رنکینگ به چشم می‌خورد؛ هر چند که جایگاه ۶ تیم برتر جهان تغییری نداشته و همچنان تیم‌های ملی آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل و بلژیک، رتبه‌های اول تا ششم دنیا را در اختیار دارند و تیم ملی پرتغال با یک پله صعود به جایگاه هفتم راه پیدا کرد و هلندی‌ها هم به رتبه هشتم جهان سقوط کردند. تیم‌های ملی ایتالیا و کلمبیا هم رتبه‌های نهم و دهم را در اختیار دارند و آلمانی‌ها هم با ۲ پله صعود نسبت به به‌روزرسانی قبلی رنکینگ فیفا، در جایگاه یازدهم قرار گرفتند.

ژاپن همچنان برترین تیم آسیا است
شاگردان هاجیمه موری‌یاسو که در گروه سوم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ موسوم به گروه مرگ، با کسب ۱۰ امتیاز از ۴ مسابقه و ثبت ۱۵ گل، صدرنشین هستند و در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارند، در فیفادی اخیر از سد عربستان گذشتند و برابر استرالیا متوقف شدند. با این وجود، کسب ۵٫۴۹ امتیاز در رنکینگ فیفا و سقوط ۲پله‌ای تیم ملی سوئیس باعث شد تا ژاپنی‌ها با امتیاز ۱۶۴۵٫۰۹ به رتبه پانزدهم جهان صعود کنند و همچنان عنوان برترین تیم قاره آسیا را در اختیار داشته باشند.

موقعیت ایران دست‌نخورده باقی ماند
تیم ملی ایران در فیفادی اخیر ابتدا در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که با وجود ۱۰ نفره‌شدن، شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند برابر ازبک‌ها امتیاز کسب کنند و سپس در دبی و در زمین بی‌طرف، مصاف تیم‌های ملی ایران و قطر برگزار شد که ابتدا عنابی‌پوشان به گل رسیدند اما کامبک درخشان شاگردان قلعه‌نویی زمینه‌ساز برتری ۴ بر یک تیم ملی شد تا فیفادی اخیر با یک برد و یک تساوی برای ایران خاتمه پیدا کند. با وجود کسب ۴٫۶۶ امتیاز، جایگاه ایران در رنکینگ فیفا بدون تغییر ماند و تیم ملی با ۱۶۲۷٫۵۸ امتیاز در رتبه دوم آسیا و نوزدهم جهان نامش به چشم می‌خورد.

کره‌جنوبی و استرالیا صعود کردند، قطر سقوط
تیم ملی کره‌جنوبی در فیفادی اخیر ۲ بازی سخت و سرنوشت‌ساز برابر تیم‌های ملی اردن و عراق داشت که کره‌ای‌ها در غیاب سون هیونگ مین، ۲ برد ارزشمند را به‌دست آوردند و با ۱۰ امتیاز، صدرنشین گروه دوم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باقی ماندند. ۲ برد پیاپی کره‌ای‌ها باعث شد تا آن‌ها با کسب ۱۷٫۳۲ امتیاز در رنکینگ فیفا، به جایگاه بیست‌ودوم صعود کنند و با ۱۵۸۹٫۹۳ امتیاز بالاتر از اتریش قرار گیرند. تیم ملی استرالیا هم بعد از کسب یک برد و یک تساوی در فیفادی اخیر، ۸٫۷۴ امتیاز به‌دست آورد و با ۱۵۵۲٫۷۷ امتیاز به جایگاه بیست‌وچهارم دنیا سقوط کرد.

در میان سایر تیم‌های آسیایی، یک برد و یک تساوی تیم ملی قطر در فیفادی اخیر باعث شد تا این تیم با ۳٫۰۹ امتیاز منفی مواجه شود و جایگاه خود در رتبه چهل‌وچهارم دنیا را از دست داد و به رتبه چهل‌وششم سقوط کرد؛ هر چند که آن‌ها همچنان پنجمین تیم برتر آسیا بعد از ژاپن، ایران، کره‌جنوبی و استرالیا هستند. گفتنی است براساس آخرین به‌روزرسانی رنکینگ فیفا، تیم‌های ملی عراق، ازبکستان، عربستان، اردن و امارات به ترتیب تیم‌های ششم تا دهم آسیا محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43664

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها