چالش‌های پرتعداد موسیمانه در استقلال؛ جنگ، جنگ تا پیروزی | آوای استقلال
1

چالش‌های پرتعداد موسیمانه در استقلال؛ جنگ، جنگ تا پیروزی

  • کد خبر : 43649
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
چالش‌های پرتعداد موسیمانه در استقلال؛ جنگ، جنگ تا پیروزی
پیتسو موسیمانه برای موفقیت روی نیمکت استقلال باید در درون و بیرون از زمین با چالش‌های پرتعدادی روبرو شود.

به گزارش آوای استقلال، پیتسو موسیمانه پس از دیدار استقلال و النصر که با برتری یک بر صفر نماینده عربستان همراه شد، رسماً کارش را به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان آغاز کرد. سرمربی ۶۰ ساله سابق تیم‌های الاهلی مصر، الوحده امارات، تیم ملی آفریقای جنوبی، ابها عربستان و … در جدیدترین ماموریت خود با چالش‌های مهمی روبرو است که مدل برخوردش با آن‌ها نشان می‌دهد چه‌قدر روی نیمکت استقلال دوام خواهد داشت.

بهبود روحیه بازیکنان
نتایج ضعیف استقلال طی این فصل باعث شده تا آن‌ها در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا اوضاع خوبی نداشته باشند. بازیکنان اوضاع روحی مناسبی ندارند و در دیدار برابر ذوب‌آهن مورد خشم هواداران قرار گرفتند. پیتسو که سابقه قابل‌قبولی در مسائل روحی و روانی دارد، باید ابتدا با شاگردان خود ارتباط برقرار کند و آن‌ها را از لحاظ ذهنی به شرایط خوب بازگرداند تا بتواند به نتیجه‌گیری با آن‌ها امیدوار باشد.

آشنایی با فضای فوتبال ایران در سریع‌ترین زمان ممکن
پیتسو به واسطه کار در کشورهای آفریقایی با کمبود امکانات و زمین‌های نه‌چندان باکیفیت غریبه نیست اما احتمالاً در طول دوران کارش در فوتبال ایران باید با زمین‌های عجیب بیش‌تری روبرو شود و تجربه مواجهه با (VAR) ایرانی را به دست بیاورد که در نوع خودش منحصر‌به‌فرد است. نوع فوتبالی که توسط تیم‌ها ارائه می‌شود و مدل برخورد با رسانه‌ها و همتایانش در تیم‌های دیگر نیز از دیگر مسائلی است که نیاز است تا موسیمانه هر چه سریع‌تر خود را با آن‌ها وفق دهد.

ادامه با ۳ دفاع یا استفاده از سیستم محبوب؟
استقلال با جواد نکونام و سهراب بختیاری‌زاده در این فصل با آرایش سه دفاعه به میدان رفت. آرایش محبوب پیتسو اما ۲-۴-۴ است و باید دید قهرمان ۳ دوره لیگ قهرمانان آفریقا قرار است به بازی با چیدمان نفرات قبلی ادامه دهد یا می‌خواهد از سیستم محبوب خود استفاده کند. نکته مهم در این بین، زمان کمی است که پیش روی موسیمانه قرار دارد. او و شاگردان‌اش ۴ مسابقه حساس را در فاصله زمانی کوتاه باید به انجام برسانند و سپس نوبت به فیفادی خواهد رسید. یک شروع طوفانی می‌تواند جایگاه سرمربی اهل آفریقای جنوبی استقلال را روی نیمکت این تیم محکم کند و رسانه‌ها و هواداران را همسو با خود کند اما کسب نتایج ضعیف، شرایط را از همین ابتدا پیچیده خواهد کرد.

احیا کردن ستاره‌ها
بخش قابل‌توجهی از بازیکنان مهم استقلال در این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و نمایش پرنوسانی داشته‌اند. رافائل سیلوا، گائل کاکوتا، ابوالفضل جلالی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو مهم‌ترینِ آن‌ها هستند. این جمع پرتعداد را اکثراً نفرات خارجی تشکیل می‌دهند و موسیمانه برای رسیدن به پیروزی‌های متوالی نیاز به روی فرم بودن این نفرات دارد. باید دید او در ارتباط با این نفرات و در پروسه بازگشت‌شان از چه حربه‌ای بهره می‌گیرد و آیا موفق خواهد شد یا خیر.

برنامه دشوار استقلال طی ۱۴ روز
اولین آزمون پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی استقلال در خرم‌آباد و ورزشگاه تختی برابر خیبر خواهد بود که سعید دقیقی به عنوان سرمربی جدیدش انتخاب شده است. ۵ روز بعد مصافی حساس و سرنوشت‌ساز مقابل تراکتور از راه می‌رسد. آبی‌پوشان پس از دوئل با پرشورها باید مهیای پیکار با الهلال عربستان در لیگ نخبگان شوند. یک بازی دشوار دیگر با یک تیم مدعی که تاثیر بسزایی در آینده تیم تهرانی خواهد داشت. نهایتا روز ۱۹ آبان و تقابل با مس رفسنجان به میزبانی استقلال که خاتمه‌بخش مسابقات این تیم پیش از فیفادی ماه نوامبر است. باید به انتظار نشست و دید که سکان‌دار ۶۰ ساله استقلال در این برهه زمانی و در این مسابقات دشوار چه نتایجی بر جای می‌گذارد.

تیمار تیمی که گل می‌خورد و گل نمی‌زند
استقلال در ۵ بازی رسمی اخیرش فقط ۲ گل زده که آن هم در دیدار با هوادارِ ته‌جدولی بود. آن‌ها مقابل پرسپولیس، السد، ذوب‌آهن و النصر نتوانستند دروازه حریفان را باز کنند و حالا هم با مصدومیت مهرداد محمدی، یک عنصر تهاجمی مهم از دسترس خارج شد. روی دیگر سکه عملکرد ضعیف در فاز تدافعی بوده است. آبی‌پوشان طی ۱۰ مسابقه به انجام رسانده در این فصل فقط یک کلین‌شیت مقابل الغرافه داشته‌اند و در ۹ بازی دیگر حداقل یک گل دریافت کرده‌اند. شکی نیست که برای رسیدن به موفقیت باید یک ساختار دفاعی قدرتمند داشت. این فرمولی است که همواره، خصوصا در فوتبال ایران به نتیجه رسیده و موسیمانه می‌بایست فکری به حالش کند.

و نهایتاً مدیریت
امسال هم همانند فصول قبلی استقلال از نظر مدیریتی با آشفتگی فراوانی روبرو بود. اختلافات فاحش جواد نکونام با مدیریت باشگاه و هلدینگ خلیج‌فارس حواشی بسیار زیادی را به وجود آورد و حالا موسیمانه باید با آن‌ها کار کند. یک رابطه فوق‌العاده حساس که اگر در مسیر درستی قرار نگیرد، می‌تواند اصلی‌ترین عامل در ناکامی مرد آفریقایی باشد. این احتمال وجود دارد که به زودی تغییراتی در مدیریت هلدینگ به وجود بیاید و این تغییر می‌تواند در وضعیت سرمربی جدید قهرمان چهار دوره لیگ برتر هم تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43649

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها