نگاهی به دیدار استقلال – النصر عربستان؛ پایان روزهای بد؟ | آوای استقلال
1

نگاهی به دیدار استقلال – النصر عربستان؛ پایان روزهای بد؟

  • کد خبر : 43610
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
نگاهی به دیدار استقلال – النصر عربستان؛ پایان روزهای بد؟
استقلال در آخرین بازی قبل از روی کار آمدن کادرفنی جدید در زمین بی‌طرف میزبان النصر است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان می‌رود. پس از آغاز کابوس‌وار استقلال در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی، کادر فنی این تیم تغییر کرد و پیتسو موسیمانه سرمربی این تیم شد. این سرمربی در مسابقه امشب برابر النصر از روی سکوها شاهد بازی خواهد بود تا پس از این دیدار به صورت رسمی هدایت آبی‌پوشان را برعهده گیرد. مصاف استقلال و النصر امشب (سه‌شنبه) اول آبان‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه راشد شهر دبی برگزار می‌شود.

دیدار پس از ۱۳ سال
استقلال و النصر علی‌رغم پیشینه زیاد در فوتبال آسیا تنها در یک دوره در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱ با هم دیدار داشتند که در هر بازی تیم میزبان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. استقلال کارنامه درخشانی برابر تیم‌های عربستانی دارد و با ۱۱ پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا بیش از هر کشوری نمایندگان کشور عربستان را شکست داده و تیم‌های عربستانی برابر هیچ تیم ایرانی‌ای بیش از استقلال شکست نخورده‌اند. آبی‌پوشان در ۴ تقابل قبلی با تیم‌های عربستانی تنها یک شکست داشته‌اند و ۳ بار به پیروزی رسیده‌اند. النصر هم مانند استقلال در ۴ مصاف آخر برابر تیم‌های ایرانی به ۳ پیروزی دست یافته است. زردپوشان عربستانی در ۹ رویارویی گذشته با تیم‌های ایرانی شکستی نداشته‌اند.

هواداران در حسرت ملاقات با کریس رونالدو
باشگاه‌های عربستانی در فصول اخیر با جذب ستاره‌های صاحب‌نام دنیا چهره متفاوتی پیدا کرده‌اند. در بین باشگاه‌های این کشور، النصر در این زمینه طلایه‌دار بود که پس از جام جهانی ۲۰۲۲ در یک انتقال باورنکردنی، کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان را به خدمت گرفت. این نقل‌وانتقال فرصتی برای هواداران فوتبال در سایر کشورهای آسیایی ایجاد کرد تا در صورت تقابل با النصر با یک فوق‌ستاره فوتبال جهان دیدار کنند. النصر در دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس هم‌گروه بود که در بازی پرسپولیس با النصر این تیم به دلیل جریمه انضباطی محروم از حضور تماشاگر بود. هواداران در این فصل چشم‌انتظار دیدار با رونالدو در زمین مسابقه بودند که با محرومیت نمایندگان ایران از میزبانی، این حسرت پابرجا باقی ماند. النصر به جز رونالدو، سادیو مانه،‌ اندرسون تالیسکا و مارسلو بروزوویچ را هم در اختیار دارد.

روزهای متفاوت استقلال و النصر
استقلال و النصر از جمله تیم‌های پرافتخار تاریخ فوتبال آسیا هستند. استقلال سابقه ۲ بار قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و النصر تجربه یک قهرمانی در جام در جام آسیا را دارد. این دو تیم اما در حال حاضر شرایط متفاوتی در لیگ داخلی کشورشان دارند. استقلال در اتفاقی ناباورانه در رده یازدهم جدول است و در ۶ بازی قبلی در لیگ تنها یک برد داشته و در فصل جدید مسابقات لیگ برتر همچنان موفق به کلین‌شیت نشده است. النصر اما در لیگ رقابتی عربستان در رده سوم جدول است و در ۴ بازی قبلی به پیروزی رسیده است. استقلال و النصر در لیگ نخبگان آسیا در همسایگی هم قرار دارند. النصر با ۴ امتیاز در رده چهارم جدول است و استقلال با ۳ امتیاز در رده پنجم جای دارد. ایمان سلیمی و روزبه چشمی به دلیل مصدومیت در مسابقه امشب غایب خواهند بود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43610

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها