مرور احتمالات صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۶؛ شاگردان قلعه‌نویی سی‌ام اسفند جشن می‌گیرند؟ | آوای استقلال
0

مرور احتمالات صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۶؛ شاگردان قلعه‌نویی سی‌ام اسفند جشن می‌گیرند؟

  • کد خبر : 43479
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
مرور احتمالات صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۶؛ شاگردان قلعه‌نویی سی‌ام اسفند جشن می‌گیرند؟
کسب 4 امتیاز در فیفادی اخیر باعث شد تا تیم ملی ایران گام بلندی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2026 بردارد.

به گزارش آوای استقلال، جام جهانی ۲۰۲۶ در شرایطی قرار است به میزبانی مشترک کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود که افزایش شمار تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از ۳۲ به ۴۸ باعث شده تا سهمیه قاره‌های مختلف در این تورنمنت افزایش چشمگیری داشته باشد؛ به‌ویژه قاره آسیا. چرا که حالا ۸ تیم آسیایی می‌توانند در بالاترین سطح رقابت ملی شرکت کنند و حداقل احتمال افزایش شمار سهمیه‌های قاره آسیا به عدد ۹ در صورت موفقیت در مرحله پلی‌آف بین قاره‌ای، دور از ذهن نیست!

تیم ملی ایران در ۳ دوره اخیر مسابقات جام جهانی که با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شد، پای ثابت این رقابت‌ها بود و حالا ملی‌پوشان قصد دارند که بتوانند چهارمین صعود پیاپی خود به جام جهانی را رقم بزنند؛ آن‌هم در حالی‌که در دوره قبلی، ایران توانست سریع‌ترین صعود تاریخ خود را همراه با دراگان اسکوچیچ تجربه کند و حالا این احتمال وجود دارد که در این دوره، رکورد سریع‌ترین صعود تاریخ جابه‌جا شود و شاگردان امیر قلعه‌نویی در مسیر شکستن این رکورد قدم بر می‌دارند.

در منطقه امن، با ۶ امتیاز فاصله!
شاگردان قلعه‌نویی بعد از استراحت در دور نخست، توانستند صعودی بی‌دردسر از دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را تجربه کنند و حالا در جمع ۱۸ تیم برتر قاره آسیا هستند. از حیث بخت‌واقبال در مقایسه با دیگر مدعیان صعود از قاره آسیا به جام جهانی، قرعه ایران، قرعه مطلوب‌تری محسوب می‌شود و ملی‌پوشان فوتبال ایران توانسته‌اند از قرعه مطلوب خود در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، بهره‌وری حداکثری را داشته باشند؛ به‌طوری‌که از ۴ بازی اخیر خود، ۱۰ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را به‌دست آورده‌اند.

ملی‌پوشان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، صدرنشین گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هستند و با توجه به اینکه از هر گروه، ۲ تیم مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد شد، فاصله ۶ امتیازی شاگردان قلعه‌نویی با تیمِ سوم جدول که در حال حاضر امارات است، باعث شده تا ملی‌پوشان با آسودگی خیال بیشتری کار خود در مسیر رسیدن به سهمیه جام جهانی را دنبال کنند؛ به‌ویژه آنکه حالا، راه رسیدن به این سهمیه بسیار هموارتر از همیشه است.

«با ۳ برد پیاپی صعودتان را رقم بزنید!»
تیم ملی باید در فیفادی ماه نوامبر، روز بیست‌وچهارم آبان‌ماه آخرین بازی خود در دور رفت مرحله گروهی را برابر کره‌شمالی برگزار کند و سپس روز بیست‌ونهم آبان‌ماه در مسابقه بعدی، شاگردان امیر قلعه‌نویی میهمان تیم ملی قرقیزستان هستند. در حالی ۲ بازی بعدی ایران در خانه رقبا است که ملی‌پوشان روی کاغذ شانس بالایی برای کسب ۲ پیروزی پیاپی دارند و در صورت تحقق این ۶ امتیاز، تیم ملی ۱۶ امتیازی خواهد شد و گام بلندی در مسیر رسیدن به جام جهانی بر می‌دارد و در یک‌قدمی صعود قرار می‌گیرد.

شاگردان قلعه‌نویی در ادامه راه خود برای رسیدن به سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶، در فیفادی ماه مارچ، سی‌ام اسفندماه میزبان تیم ملی امارات هستند و سپس پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۴ هم باید در خانه به مصاف ازبکستان بروند. در صورتی‌که اماراتی‌ها و قطری‌ها در ۲ بازی آینده خود ناکام در کسب ۶ امتیاز کامل باشند و ایران بتواند این مهم را رقم بزند، شاگردان امیر قلعه‌نویی این شانس را دارند تا با کسب پیروزی برابر امارات در هفته هفتم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، صعود خود به این رقابت‌ها را در فاصله ۳ بازی مانده به پایان دور سوم قطعی کنند!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43479

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها