راز بقای نکونام روی نیمکت استقلال؛ «رامین هستم، یک نجات‌گر!» | آوای استقلال
0

راز بقای نکونام روی نیمکت استقلال؛ «رامین هستم، یک نجات‌گر!»

  • کد خبر : 42980
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
راز بقای نکونام روی نیمکت استقلال؛ «رامین هستم، یک نجات‌گر!»
آبی‌ها فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذارند اما با این وجود، امتیازات جمع‌آوری شده هم به لطف درخشش رامین رضاییان بوده است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال با وجود آنکه در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه جزو موفق‌ترین تیم‌ها بود اما روزهای خوبی را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی نمی‌گذراند. کسب فقط ۵ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن در فصل جدید لیگ برتر باعث شده تا آبی‌پوشان پایتخت دور از کورس مدعیان قهرمانی در نیمه دوم جدول رده‌بندی حضور پیدا کنند و رتبه نهم را از آن خود کنند؛ البته که اوضاع برای استقلال می‌توانست حتی بغرنج‌تر از این هم باشد، اگر رامین رضاییان در قامت یک ابرستاره در ترکیب آبی‌ها نمی‌درخشید.

رضاییان که بدون‌شک مهم‌ترین انتقال بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را رقم زد و در انتقالی جنجالی از سپاهان به استقلال پیوست، در ماه‌های پایانی ۳۴ سالگی هم توانسته کیفیت فنی بالای خود را حفظ کند. رامین که در فصل گذشته، جزو ۳ بازیکن موثر سپاهان در تمامی رقابت‌ها بود، حالا عصای دست جواد نکونام در تیم استقلال شده و بدون‌شک اگر درخشش‌های سریالی رضاییان نمی‌بود، شاید عمر حضور نکونام در تیم استقلال حتی تا مسابقه داربیِ فردا هم به درازا نمی‌کشید!

به نام خدا و پاس گل!
رامین رضاییان که یکی از چهره‌های بدون‌جانشین ترکیب استقلال است، در همان بازی اول فصل کیفیت فنی خود را به رُخ کشید. در شرایطی‌که نبرد شمس‌آذر و استقلال در حال پایان‌یافتن با نتیجه تساوی ۱-۱ بود، فرار سرعتی و عالی رضاییان و ارسال دقیق او برای محمدحسین اسلامی، زمینه‌ساز گل برتری آبی‌پوشان شد تا رضاییان اولین حضور در ترکیب استقلال را با ثبت پاس گل به پایان ببرد و نقش‌آفرینی او در مسیر بردهای آبی‌پوشان را خیلی زود آغاز کند.

رامین در نقش یامگا!
ستاره باتجربه آبی‌ها در هفته دوم روند گلزنی‌های خود برای استقلال را آغاز کرد؛ به‌طوری‌که او توانست در نبرد آبی‌پوشان برابر ملوان در هفته دوم، هر ۲ گل تیمش را به‌ثمر برساند و جالب آنکه هر ۲ گل به‌ثبت رسیده از سوی رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی بود. در ۳ فصل گذشته، کوین یامگا مامور اصلی پنالتی‌زدن استقلال بود اما در غیاب یامگا، رضاییان توانست به خوبی جای خالی او را پُر کند و در اولین بازی در نقش گلزن در ترکیب آبی‌ها، ۲ بار از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زد.

رضاییان ندرخشید، استقلال امتیاز نگرفت!
آبی‌پوشان پایتخت بعد از برد لحظه‌آخری به لطف درخشش و گل‌سازی رضاییان مقابل شمس‌آذر و کسب امتیاز برابر ملوان با ثبت ۲ گل از سوی رامین، در هفته سوم میهمان استقلال خوزستان بودند که نتوانستند به گل برسند و اولین باخت شاگردان جواد نکونام در فصل جدید به‌ثبت رسید. آنچه مشخص است اینکه عدم و درخشش و ناکامی رضاییان در گلزنی و یا گل‌سازی رامین در کشیده‌شدن ترمز استقلال موثر بوده و در اولین مسابقه‌ای که او نتوانست در ترکیب آبی‌ها بدرخشد، تیمِ نکونام حتی موفق به کسب امتیاز هم نشد!

اولین برد آسیایی آبی‌ها با درخشش رامین
ستاره ۳۴ ساله استقلال بعد از ثبت ۲ گل و یک پاس گل در ۳ بازی ابتدایی‌اش برای آبی‌ها در لیگ برتر، در لیگ نخبگان آسیا هم شروعی درخشان داشت؛ به‌طوری‌که گل اول استقلال در نبرد با الغرافه روی ارسال رامین رضاییان و اشتباه مدافع تیم قطری به‌ثبت رسید. البته درخشش رامین به اینجا ختم نشد و او توانست گل دوم استقلال را هم با یک حرکت انفرادی دیدنی به‌ثمر برساند تا ستاره باتجربه آبی‌ها روی ۲ گل از ۳ گل تیمش در لیگ نخبگان هم اثرگذار بوده باشد.

رامین، از فرشته‌نجات تا ملکه عذاب در قائمشهر!
استقلال در شرایطی در هفته پنجم لیگ برتر در قائمشهر متوقف شد و با تساوی ۲-۲ کارش مقابل نساجی مازندران را به پایان برد که رامین رضاییان در این مسابقه هم در ترکیب آبی‌ها نقش‌آفرین بود؛ به‌طوری‌که او بار دیگر از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد و البته با اشتباه مهلک او در آفسایدگیری، گل دوم نساجی به‌ثبت رسید. ثبت ۴ گل که ۳ گل آن از روی نقطه پنالتی بوده در کنار ساخت یک گل و تاثیرگذاری روی یک گل دیگر نشان می‌دهد که رامین رضاییان روی ۶ گل از ۹ گل آبی‌ها در فصل جاری نقش‌آفرین بوده و جالب آنکه تمامی امتیازات استقلال در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا در شرایطی به‌دست آمده که رضاییان در ترکیب این تیم درخشیده است تا بیش از پیش نقش پررنگ او در روند نتیجه‌گیری آبی‌ها و البته تداوم حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال در فصل جاری نمایان شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42980

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها