به بهانه پایان حضور یامگا در استقلال؛ جدایی بهترین گلزن خارجی تاریخ آبی‌ها در لیگ برتر | آوای استقلال
0

به بهانه پایان حضور یامگا در استقلال؛ جدایی بهترین گلزن خارجی تاریخ آبی‌ها در لیگ برتر

  • کد خبر : 42838
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
به بهانه پایان حضور یامگا در استقلال؛ جدایی بهترین گلزن خارجی تاریخ آبی‌ها در لیگ برتر
کوین یامگا که آماری استثنایی در استقلال به جای گذاشته بود، از این تیم جدا شد.

به گزارش آوای استقلال، سرانجام بعد از مصدومیت سنگین و تلخ کوین یامگا، جواد نکونام روی نام هافبک فرانسوی استقلال خط قرمز کشید و یامگا پس از ۳ فصل حضور در جمع آبی‌ها، در لیگ بیست‌وچهارم قرار است برای تیم نساجی به میدان برود. به بهانه پایان دوران حضور یامگا در استقلال، عملکرد این بازیکن مرور شده است.

آغاز طوفانی یامگا
کوین یامگا در لیگ بیست‌ویکم از وایله‌کلوب دانمارک به استقلال پیوست و در همان بازی نخست نشان داد که استقلال یک بازیکن تراز اول به خدمت گرفته است. یامگا با زدن ۲گل برابر ذوب‌آهن کار خود را آغاز کرد. این بازیکن روند گلزنی خود را تا زمان بازی در این تیم حفظ کرد و با ۲۱ گل بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال در لیگ برتر لقب گرفت.

یامگا در مدت زمان حضورش در استقلال، ۷۳ بار در تمام رقابت‌ها برای این تیم به میدان رفت که ۲۳ گل زد، ۶ پاس گل داد و ۳ پنالتی گرفت و به همراه استقلال در لیگ بیست‌ویکم قهرمان شد و در فصل بعد هم توانست قهرمانی در سوپرجام را همراه آبی‌ها تجربه کند. در مقطع حضور یامگا در استقلال هیچ بازیکنی بیشتر از این بازیکن موفق به گلزنی نشد.

یامگا متخصص گل کردن پنالتی
کوین یامگا تنها بازیکن خارجی تاریخ داربی است که پشت ضربه پنالتی قرار گرفته است. این بازیکن با گلی که در دقیقه (۷+۹۰) داربی رفت فصل گذشته به‌ثمر رساند، مانع شکست استقلال شد. تبحر یامگا در گل کردن پنالتی بزرگترین ویژگی این بازیکن در جمع آبی‌پوشان بود. یامگا با گل کردن ۱۴ پنالتی بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ برتر است و با به‌ثمر رساندن ۱۶ پنالتی، دومین پنالتی‌زن برتر تاریخ استقلال در تمام رقابت‌ها است

ستاره فرانسوی در دوران حضورش در استقلال تنها یک ضربه پنالتی را از دست داد. یامگا در تعطیلات زمستانی لیگ بیست‌وسوم دچار مصدومیت هولناکی از ناحیه چشم شد که آینده کاری این بازیکن را تحت‌الشعاع قرار داد و یامگا پس از یک نیم‌فصل خانه‌نشینی، نتوانست به استقلال بازگردد و سرانجام راهی نساجی شد تا در این تیم قائمشهری فوتبال خود را دنبال کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42838

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها