نکونام هم از شاگردانش را تمجید کرد، هم به مدیران باشگاه تاخت/ عذرخواهی رامین از الغرافه‌ای‌ها! | آوای استقلال
1

نکونام هم از شاگردانش را تمجید کرد، هم به مدیران باشگاه تاخت/ عذرخواهی رامین از الغرافه‌ای‌ها!

  • کد خبر : 42776
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۶
نکونام هم از شاگردانش را تمجید کرد، هم به مدیران باشگاه تاخت/ عذرخواهی رامین از الغرافه‌ای‌ها!
جواد نکونام در نشست خبری بعد از دیدار با الغرافه از عملکرد شاگردان خود قدردانی کرد و نسبت به عدم برآورده‌شدن خواسته‌هایش از سوی مدیران هم واکنش نشان داد.

به گزارش آوای استقلال، استقلالی‌ها بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان در هفته سوم لیگ برتر و گذراندن روزهایی پرماجرا در ایام تعطیلات فیفادی، امشب کار خود را در لیگ نخبگان آسیا با کسب بردی مقتدرانه برابر الغرافه آغاز کردند؛ پیروزی ۳گله برابر نماینده قطر که باعث خروج آبی‌پوشان از شرایط بحرانی شد و شاگردان جواد نکونام توانستند بعد از دوری بیش از ۱۰۰۰ روزه‌شان از رقابت‌های آسیایی، بازگشتی شکوهمندانه به مسابقات قاره‌ای داشته باشند.

جواد نکونام، سرمربی استقلال که در روزهای گذشته تحت‌فشار بود و حتی تا یک‌قدمی برکناری از هدایت آبی‌پوشان پایتخت هم رفت، امشب برد ارزشمندی را مقابل الغرافه به‌دست آورد و توانست جایگاه خود روی نیمکت آبی‌ها را بیش از پیش مستحکم کند. نکونام بعد از پایان مسابقه از عملکرد بازیکنان تیمش به صورت ویژه قدردانی کرد اما نسبت به عملکرد مدیران باشگاه بازهم انتقاد کرد و رامین رضاییان هم که بهترین بازیکن استقلال در مسابقه امشب بود، از الغرافه‌ای‌ها به‌واسطه امکانات ضعیف میزبانی عذرخواهی کرد!

استقلال همیشه در آسیا به بزرگی معروف است
نکونام در بخش ابتدایی صحبت‌هایش درباره تغییر روند آبی‌ها گفت: «اول از همه به هواداران‌مان تبریک می‌گویم و همین‌طور کسانی که در تعطیلی بازی‌های ملی حمایت‌مان کردند؛ آن‌هم از فشاری که متاسفانه یکسری ناآگاه روی تیم گذاشته بودند. استقلال همیشه در آسیا به بزرگی معروف است و ما سعی کردیم به بزرگی استقلال بازی کنیم. در رختکن به بازیکنان گفتم این برد برای شماست. از سیدحسین حسینی گرفته تا بازیکنان خط جلو و تعویضی‌ها با تمام توان بازی کردند. من کار خاصی نکردم و مثل دوست کنارشان بودم. بازیکنان نشان دادند لیاقت بیشتری دارند».

دوست ندارم الان صحبت کنم اما قطعاً صحبت‌هایی انجام می‌دهم!
سرمربی استقلال با اشاره به مسیر پیشرفت تیمش در فصل جاری توضیح داد: «تیم ما با توجه به تغییراتی که داشته است، روز به روز بهتر می‌شود. بازیکنان تیمم با توجه به شرایط سخت در این چند روز توانستند تیم را جمع کنند. برای هواداران نیز خوشحالم که خوشحال به خانه رفتند. بازیکنان ما کسانی هستند که زحمت کشیدند، برخلاف کسانی که مسئولیت دارند و روی تیم کارهایی انجام دادند که در شأن استقلال نبود. دوست ندارم الان در این مورد صحبت کنم، اما قطعاً صحبت‌هایی انجام می‌دهم. خوشحالم هواداران باانرژی به سوی خانواده‌های‌شان رفتند».

نیاز بود با سه دفاع بازی کنیم
جواد نکونام در واکنش به تغییر آرایش تیمش و استفاده از آرایش ۳دفاعه آبی‌ها در جدال با الغرافه گفت: «امسال سعی کردیم بازیکنانی بگیریم که در دو سیستم از آن‌ها استفاده کنیم. الغرافه تیمی قوی بود و باید بازیکنان خط جلوی‌شان را کنترل می‌کردیم و نیاز بود با سه دفاع بازی کنیم. تیم ما توانایی بازی کردن در این دو سیستم را دارد و نگرانی نداریم».

هر لحظه احتمال جابه‌جایی مربی هست!

سرمربی آبی‌ها درباره تشویق‌های انجام شده از سوی هواداران استقلال گفت: «من را می‌شناسید که واقعیت را می‌گویم و کسی نیستم که الکی حرف بزنم. هواداران از روز اولی که به استقلال آمدم سنگ تمام گذاشتند و تا آخر عمر مدیون‌شان هستم و فراموش نمی‌کنم. چه مدت زمان کوتاهی که برای استقلال بازی کردم و چه الان که هر لحظه احتمال جابه‌جایی مربی هست، حمایتم کردند و امشب خوشحالم که راضی به خانه‌های‌شان رفتند. هر بازی که شروع می‌شود به خدا می‌گویم امیدوارم شرمنده هواداران نشوم».

به بازیکنانم گفتم تمام توان‌تان را برای هواداران بگذارید
جواد نکونام در ادامه صحبت‌های خود درباره حمایت‌های انجام شده از سوی هواداران استقلال، با قدردانی ویژه از آن‌ها، با اشاره به حمایت‌های انجام شده از تیمش توضیح داد: «بازیکنانم دیده‌اند که در رختکن و بازی‌ها به آن‌ها می‌گویم تمام توان‌تان را برای هواداران بگذارید؛ چرا که خودم یک روزی هوادار بودم. ما وظیفه‌مان سنگین‌تر است. به بازیکنان گفتم همیشه در فوتبال این‌طوری است که در آخر بازیکنان و کسانی که دورشان هستند حمایت می‌کنند و دیگران هیچ کمکی نمی‌کنند».

زشت است که دستیار خارجی بخواهیم و نیاید!
نکونام در بخش پایانی نشست خبری‌اش با گلایه از مدیران باشگاه گفت: «اول از همه این مشکل را داریم که بیرون تیم کامل نیست. مدیر رسانه‌ای، عکاس و فیلمبردار نداریم. هواداران بدانند، آن‌ها مالک اصلی باشگاه هستند. گفتند کمک مربی خارجی بیاوریم، در صورتی‌که از ابتدای فصل خواستار حضور مربی خارجی بودم که نیاوردند. مربی بدنساز خارجی داریم که نیاوردند. یک نفر هم به تیمم اضافه نشود، مشکلی ندارم و تیمم کامل است، ولی از بیرون کامل نیستیم. همیشه از بیرون ۸۰-۷۰ نفر را می‌دیدیم، اما الان نه. اینجا استقلال است. صحبت‌هایی با فرشید سمیعی و احمد شهریاری داشتم و امیدوارم مشکلات حل شود. شرایط را طوری فراهم کنند که مهیا باشد. زشت است که دستیار خارجی بخواهیم و نیاید. بازیکنی هم نیاز باشد، می‌گوییم جذب کنند. بیرون ما آشفته است و باید درست شود».

از باشگاه تشکر می‌کنم که وارد حاشیه نشد
رامین رضاییان هم که عملکرد درخشانی در مسابقه امشب داشت، بعد از پایان جدال با الغرافه گفت: «رفتاری که باید انجام می‌شد و امکاناتی که باید در اختیار الغرافه قرار می‌گرفت، محقق نشد و من از طرف بازیکنان استقلال از باشگاه الغرافه به‌صورت ویژه عذرخواهی می‌کنم. بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. از باشگاه تشکر می‌کنم که وارد حاشیه نشد و کنار سرمربی، بازیکنان و تیم باقی ماند تا امروز اتفاق خوبی بیفتد. از جواد نکونام تشکر می‌کنم که در زمانی که حاشیه ساختند، کارش را بدون حاشیه و بدون هیچ صحبتی در تمرین انجام می‌داد».

نکونام به من بیشتر اجازه می‌دهد که در حمله شرکت کنم
رضاییان با اشاره به روزهایی که او و همبازیان‌اش پشت سر گذاشتند، گفت: «این وضعیت برای باشگاه استقلال خیلی زیبا نبود. خوشحالم که از این شرایط عبور کردیم و بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم. هواداران هم خوشحال بودند و این اتفاق را به مجموعه استقلال تبریک می‌گویم. باید برای دیدار بعدی در لیگ برتر آماده شویم. من همیشه مدافع بودم و این‌گونه نبود که جای من در این پُست خالی بماند. بازیکن در این پُست می‌شود مدافع راست، نه وینگر. مربی در سیستم ۳-۴-۳ از ما دفاع و حمله می‌خواهد و من هر کاری را انجام می‌دهم که مربی بخواهد. نکونام به من بیشتر اجازه می‌دهد که در حمله شرکت کنم».

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42776

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها