ایران ۷-۱ ونزوئلا؛ آتش‌بازی شاگردان شمسایی در گام نخست | آوای استقلال
1

ایران ۷-۱ ونزوئلا؛ آتش‌بازی شاگردان شمسایی در گام نخست

  • کد خبر : 42760
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
ایران ۷-۱ ونزوئلا؛ آتش‌بازی شاگردان شمسایی در گام نخست
تیم ملی ایران توانست در نخستین بازی‌اش در جام جهانی 2024 با نتیجه 7 بر یک از سد ونزوئلا بگذرد.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ فعالیت خود را از روز شنبه آغاز کرد که در نخستین روز این رقابت‌ها، تایلند در دیداری افتتاحیه با نتیجه ۲ بر یک از سد کرواسی گذشت و پاراگوئه هم با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل کاستاریکا به پیروزی رسید. برزیلی‌ها با کسب برتری ۱۰گله مقابل کوبا کار خود را در جام جهانی ۲۰۲۴ آغاز کردند و نبرد ازبکستان و هلند هم با تساوی ۳-۳ به پایان رسید. بعد از انجام ۴ مسابقه در روز نخست، ادامه دیدارهای جام جهانی فوتسال در مرحله گروهی، روز گذشته پیگیری شد.

تیم ملی افغانستان در ادامه تاریخ‌سازی‌های خود، در نخستین بازی‌اش در جام جهانی با هدایت مجید مرتضایی با نتیجه ۶ بر ۴ برابر آنگولا پیروز شد و برد ۷ بر یک آرژانتین مقابل اوکراین و برتری ۳ بر یک لیبی مقابل نیوزیلند از جمله اتفاقات دیگر روز گذشته بود. البته که در این میان، غیرمنتظره‌ترین نتیجه در نبرد اسپانیا و قزاقستان رقم خورد که اسپانیایی‌ها نتوانستند پیروز شوند و برابر قزاق‌ها به نتیجه تساوی ۱-۱ رضایت دادند. روز سوم جام جهانی ۲۰۲۴ با انجام ۲ بازی همزمان آغاز شد که تیم ملی ایران در اولین بازی خود در این رقابت‌ها برابر تیم ملی ونزوئلا صف‌آرایی کرد.

پسر طلایی درخشید، ایران برنده شد
شاگردان وحید شمسایی که بعد از کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، نتوانستند دیدارهای تدارکاتی پرشماری را برگزار کنند، از ساعت ۱۶ به وقت تهران با قضاوت نیکولا یلیچ از کرواسی به مصاف تیم ملی ونزوئلا رفتند؛ تیمی که در دوره قبلی جام جهانی، نخستین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد و از مرحله گروهی صعود کرد اما ناکام در کسب موفقیت در مرحله حذفی بود و امید داشت که بتواند مقابل تیم ایران شگفتی‌سازی کند و در نقطه مقابل، ملی‌پوشان به دنبال یک شروع مقتدرانه بودند.

دو تیم در دقایق ابتدایی نمایش نزدیکی داشتند و اولین موقعیت جدی مسابقه هم در دقیقه ۳ روی دروازه ایران خلق شد که سعید مومنی با واکنشی تماشایی سد راه گلزنی ونزوئلایی‌ها شد. بعد از این موقعیت، رفته‌رفته شاگردان وحید شمسایی صاحب توپ‌ومیدان شدند و در دقیقه ۸، سعید احمدعباسی موفق به گلزنی شد که بعد از بررسی صحنه به کمک تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی، گل احمدعباسی مردود اعلام شد تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود.

ملی‌پوشان فوتسال ایران به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و سالار آقاپور توانست بلافاصله بعد از گل مردود احمدعباسی، گل اول بازی را روی یک کار تیمی زیبا به سود ایران به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی آقاپور، شاگردان شمسایی به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند و در دقیقه ۱۰، مهدی کریمی توانست اختلاف را به ۲ گل برساند. کریمی که جزو چهره‌های آینده‌دار فوتسال ایران محسوب می‌شود، به درخشش خود ادامه داد و در دقیقه ۱۳ گل سوم بازی را به سود ایران به‌ثمر رساند تا پیروزی تیم ملی تثبیت شود.

ونزوئلایی‌ها به دنبال جبران حداقل یکی از گل‌های خورده بودند که میلتون در دقیقه ۱۵ توانست روی اشتباه مهلک سعید مومنی گل اول تیمش را وارد دروازه ایران کند تا بازی ۳ بر یک شود. پیش از پایان نیمه نخست، بهروز عظیمی توانست از اشتباه فاحش دروازه‌بان ونزوئلا بهره ببرد و گل چهارم ایران را به‌ثمر رساند تا نیمه اول با برتری ۴ بر یک ملی‌پوشان به پایان برسد. شاگردان شمسایی نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل پنجم بودند که به خواسته خود رسیدند.

سالار آقاپور که به پسر طلایی فوتسال ایران شهرت دارد، درخشش خود را تکمیل کرد و در دقیقه ۲۲، گل پنجم را وارد دروازه ونزوئلا کرد. بعد از گلزنی دوباره آقاپور، ملی‌پوشان فوتسال ایران به دنبال مدیریت بازی بودند که در انجام این کار موفق بودند و در نقطه مقابل، تلاش بازیکنان ونزوئلا برای خلق موقعیت بی‌ثمر بود. در ادامه درخشش بازیکنان جوان تیم ملی، امیرحسین داوودی در دقیقه ۷ اختلاف دو تیم را به ۵ گل رساند و بهروز عظیمی به مانند دقایق پایانی نیمه نخست، در واپسین دقایق نیمه دوم هم درخشید و توانست بار دیگر گل بزند تا مسابقه امروز با برتری ۷ بر یک ملی‌پوشان فوتسال ایران به پایان برسد.

ملی‌پوشان فوتسال ایران با کسب بردی مقتدرانه در مسابقه امروز برابر ونزوئلا، حالا راه همواری برای صعود از مرحله گروهی دارند. گفتنی است که تیم‌های ملی گواتمالا و فرانسه که همگروه‌های ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند، از ساعت ۱۸:۳۰ رودرروی هم قرار خواهند گرفت و دیدار بعدی تیم ملی ایران، روز پنج‌شنبه (بیست‌ونهم شهریورماه) خواهد بود که شاگردان وحید شمسایی باید از ساعت ۱۶ به وقت تهران به مصاف تیم ملی گواتمالا بروند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42760

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها