به گزارش آوای استقلال، در این میان کاملاً بدیهی است که استقلال تحت عنوان پر افتخار ترین تیم ایرانی در عرصه آسیا و مدافع عنوان قهرمانی به شدت مورد توجه رسانه ها قرار خواهد داشت و قطعاً کوچکترین اتفاق فنی و حاشیهی پیرامون این تیم با بزرگترین بازتاب رسانهای مواجه میشود بنابراین مانند فصول گذشته باید منتظر اتفاقات مهم رسانهای پیرامون استقلال هنگام برگزاری مسابقات باشیم و این دقیقاً همان مسئله ای است که باید به دقت مدیریت شود.
افزایش ظرفیت نقد
مهمترین وجه تمایز استقلال و پرسپولیس با سایر تیم های لیگ برتری، میزان هواداران آنهاست. قطعاً تعداد طرفداران این دو تیم از بقیه تیم های کشور بیشتر است و همین مسئله موجب افزایش توجه رسانه ها به آنها می شود. اتفاقاً نگاه پر رنگ و دقیق اصحاب رسانه برای دوقطبی سنتی فوتبال ایران یک مزیت بزرگ است تا بتوانند مشکلاتشان را کمتر کنند و از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند ولی نکته مهم دیگری هم وجود دارد و آن لزوم بالا بردن ظرفیت پذیری بابت انتقادات است .قطعاً با توجه به نتایجی که استقلال کسب می کند و اتفاقاتی که حول محور مسائل فنی و مدیریتی این باشگاه رخ می دهد ،گاهی اوقات مورد انتقادات رسانه ها نیز قرار می گیرد اما کادر مدیریتی این باشگاه باید صرفنظر از اینکه انتقادات مذکور منطقی هستند یا نه، ظرفیت نقد پذیری خود را بالاتر ببرند و این مسئله را به مربیانشان هم تفهیم کنند که نباید با هر نقد تندی از کوره در بروند و واکنش غیر حرفه ای نشان بدهند چون این کار بر میزان حاشیه های پیرامون ای به طرز قابل ملاحظه ای می افزاید.
استفاده از ظرفیت رسانه ای
استقلال در این فصل مدیر رسانه های آگاهی دارد که خودش جزو بچه های خوشنام مطبوعات به حساب میآید و قطعاً می تواند مانند گذشته که همین سمت را بر عهده داشت، یک بالانس موثر میان اصحاب رسانه و باشگاه ایجاد کند. محمد حسین زرندی وزنه ای بسیار خوب است که اگر آجرلو از او به مطلوب ترین شکل ممکن استفاده کند و سیاست درهای باز را پیرامون تیم پیش بگیرد، بدون شک استقلال میتواند از ظرفیت رسانه ها به مناسب ترین شکل موجود بهره مند شود و از این مساله برای افزایش قدرت خود استفاده کند. فراموش نکنیم نقدهای دلسوزانه هرچقدر هم که تند باشد، بهتر از دوستی خاله خرسه است.