حضور روانشناس و کارشناس داوری در استقلال الزامی است | آوای استقلال
1
شرایط حرفه ای شدن را محیا کنید !

حضور روانشناس و کارشناس داوری در استقلال الزامی است

  • کد خبر : 14115
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
حضور روانشناس و کارشناس داوری در استقلال الزامی است
شرایط حرفه ای شدن را مهیا کنید ! یک مدیر ورزشی کاربلد حتما می‌داند و حتما تجربه کرده است گاهی شرایط روحی بازیکنان می‌تواند تاثیرگذار ترین عامل در نتیجه گیری باشد .

به گزارش آوای استقلال، اتفاقات خوب و بد زندگی شخصی ،ترس از نام حریف، ترس از بی تجربگی خودشان، استرس در زمان های حساس، عدم توانایی در کنترل خشم ،عدم توانایی در مدیریت احساسات و…. مواردی است که می‌تواند در شرایط حساس راندمان بهترین و حتی با تجربه ترین های تیم را هم کاهش دهد.

لزوم حضور پیوسته یک روانشناس کاربلد در کنار تیم و در دسترس بودن است در هر ساعتی از شبانه روز(برای بازیکنان) غیرقابل انکار است،اما متاسفانه هر مدیری که تاکنون در تیم‌های ورزشی منصوب شده‌ چون همیشه بی ربط ترین افراد به ورزش بوده اند، هرگز به این مهم توجه نکرده و هرگز لزوم و تاثیر آن را درک نکرده‌اند!

اما حالا و در این مقطع که فردی اگرچه نظامی اما آشنا با تیم داری، روی صندلی مدیریت استقلال نشسته می توان از او توقع داشت اهمیت این موضوع را درک کند و تمرکزش تنها روی زمین مناسب ، داشتن اسپانسر خوب ،پرداخت قراردادها و … نباشد و به حضور روانشناس صد البته کاربلد و قابل دسترس و تمام وقت هم اهمیت داده و به دنبال تحقق این مهم باشد !

از دیگر واجباتی که مدیریت باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد و برای داشتن تیم حرفه‌ای و جلوگیری از رفتار نابجا و اعتراض های بی مورد بازیکنانش تدبیر لازم را اتخاذ کند، موضوع شناخت درست و به روز قوانین داوری است. چنانچه بازیکنان شناخت دقیقی از قوانین داوری داشته باشند اول ؛ هرگز به آنچه گمان میکنند اشتباه داوری است، اعتراض نمی‌کنند و دوم ؛ تبعات اعتراض به داوری و عوامل برگزاری مسابقات و..‌ را می‌دانند و واقف خواهند بود در چه شرایطی اعتراض، تبعات سنگین‌تری خواهد داشت. می‌دانند چه حرفا و اظهارنظرهایی می‌تواند موجب محرومیتشان شود به ویژه در عرصه بین‌المللی و رقابت های برون مرزی! مدیریت باشگاه با استخدام یک کارشناس زبده داوری و یک فرد خوش بیان، می تواند در کلاس های اجباری باشگاه، تمام قوانین را به بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی و پزشکی و…آموزش دهد و بدین ترتیب استقلال تیم محبوب میلیون‌ها جوان و نوجوان با رفتار حرفه‌ای و سنجیده به شایستگی الگوی رفتاری قرار گیرد و البته الگوی مناسبی برای سایر تیم‌ها جهت حرفه‌ای شدن، باشد!

و اما کمک به بازیکنان برای اموزش زبان انگلیسی که قطعا هم برای آینده خودشان هم برای تیم و هم جهت الگو سازی بسیار حایز اهمیت است.

چه خوب خواهد بود در کنار هزینه های بسیاری که هر باشگاهی دارد ، بخشی از درامد خود را صرف اموزش زبان بازیکنان کند و حضور کلاس های زبان را اجباری و عدم شرکت و بی توجهی به یادگیری هم کسر مبلعی از قرارداد را در پی داشته باشد.

فراگیری زبان قطعا فواید زیادی دارد از جمله این که ذهن را هشیارتر میکند،باعث افزایش تمرکز میشود در ایجاد ارتباط با بازیکنان و داوران خارجی کمک میکند ، در صورت ترانسفر مشکل زبان وجود ندارد و اینکه هر چه بازیکن با سواد تر باشد الگوی مناسب تری خواهد بود برای علاقمندانش!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=14115

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها