ولنتاین آبی ها روز تولد توست! | آوای استقلال
7
تولدت مبارک عشق جاویدان ما

ولنتاین آبی ها روز تولد توست!

  • کد خبر : 11986
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
ولنتاین آبی ها روز تولد توست!
امروز استقلال ۷۵ ساله شد.

هفتاد و پنج سال پیش جوانان تحصیلکرده تهرانی ورزشدوستانی که با دوچرخه و رکاب زدن، روح بلندشان را از هر خطا و خلافی جدا کرده و به ورزش و تحصیل گره زده بودند، دچار تب تند فوتبال شدند و تصمیم گرفتند تیم فوتبالی را تاسیس کنند که جوانان را به جای دور باطل زدن و روزمرگی به ورزش مفرح و هیجان انگیز فوتبال جذب کنند.
روحشان شاد آقایان تیمسار پرویز خسروانی،پرویز عمو اغلو( قهرمان شنا ،واترپلو و کشتی) ،جانان پور(کارمند سازمان تربیت بدنی)،میرزایی(نجار) نواب(دوچرخه ساز) خشایی(نگهبان بانک)تیم فوتبال دوچرخه سواران را در هجدهم شهریور تاسیس کردند. مدتی بعد زنده یاد علی دانایی فر مالک تیم فوتبال تور که خط بسیار زیبایی داشت و پلاک اتومبیل های آن زمان را شماره گذاری میکرد با نفرات تیمش به دوچرخه سواران ملحق شد و با پیشنهاد او تیم از دوچرخه سواران به تاج تغییر نام داد.
چیزی نگذشت که این کانون، ساختاری باشگاهی گرفت و باشگاه ورزشی دوچرخه سواران به منظور ترغیب و تشویق مردم به ورزش و با جذب و ثبت نام ورزشکارانی از سراسر ایران فعالیتش را گسترده تر کرد .
باشگاه دوچرخه سواران که امروز با نام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال شناخته می شود روز یکشنبه مورخ هجدهم شهریور ماه در سال ۱۳۲۴ خورشیدی مصادف با ۹ سپتامبر سال ۱۹۴۵ میلادی در دفتری در خیابان فردوسی تهران (خیابان سوم اسفند) تاسیس شد. باشگاه ابتدا فقط مختص رشته دوچرخه سواری بود اما با همت تیمسار خسروانی و جمعی از ورزشکاران معروف آن دوران همچون محمد خاتم، پرویز عمواوغلی و حسن کسایی که هسته اولیه باشگاه دوچرخه سواران را تشکیل می‌دادند رشته های دیگری هم چون والیبال، بسکتبال، وزنه‌برداری ،کشتی، شنا و همچنین فوتبال به فعالیت‌های باشگاه اضافه شد.
از آن پس تیم دوچرخه سوارن ،تاج و پس از آن استقلال کعبه عشق فوتبالی های فرهیخته و بافرهنگ شد.تیمی که با استعدادها و نابغه های سراسر ایران شکل گرفت و با تحصیلکرده های و جوانان برجسته کشور تاثیر بسیاری روی جوانانی گذاشت که میتوانستند در آن جو راههای دیگری را برگزینند اما به عشق این تیم و ستاره هایش راه ورزش و تحصیل با رعایت اصول اخلاقی را در پیش گرفتند شاید اگر برخی تیم ها با رویکردی متفاوت نبودند حالا جو استادیوم ها و فرهنگ هواداری هم اینگونه نبود و میشد در فضایی سالم با خانواده به استادیوم رفت…با وجود تمام تغییر و تحولات با تمام گرایشات غلط نزد برخی رقبا ،هواداران تاج فرهنگ ناب و اصیلشان تغییر نکرده و با فرهنگترین عاشق ترین و بی نظیرترین هواداران فوتبال هستند که با اسطوره هایی چون زنده یادان منصور پورحیدری،ناصر حجازی ،غلامحسین مظلومی و چهره های ماندگاری چون تیمسار خسروانی و علی دانایی فر ،با بزرگانی چون جباری،کارگر…فخر به عالم میفروشند که شایسته این فخر فروشی اند چرا که اسطوره هایشان مردان تحصیلکرده ،با اخلاق و باثباتی هستند و قهرمانی هایشان از مرزها فراتر است و نامشان شهره آفاق….
در هفتاد و پنجمین سالگرد این عشق اهورایی باز با تو ای آبی خوشرنگ عهد میبندیم عشقت را سینه به سینه و نسل به نسل با شایسته ترین ها، منتقل کنیم .
با تو عهد میبیندیم در عشقمان ثابت قدم بوده و در روزهای فراز و فرود کنارت باشیم…
تولدت مبارک عشق جاویدان ما

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=11986

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها