با وجود برگزاری جلسه مشترک میان مدیران استقلال و پرسپولیس با مسئولان سازمان لیگ در وزارت ورزش و جوانان برای حل اختلاف به وجود آمده درباره تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال، اما به نظر میآید همچنان برخی در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ علاقهای به حل پرونده تبلیغات محیطی و اجرای آن توسط باشگاهها ندارند.
گویا برخی مسئولان سازمان لیگ اصرار دارند ابتدا باشگاهها ضمانت بانکی به این مجموعه ارائه کنند سپس بهرهبرداری از تبلیغات محیطی بازیهای خانگی خود را آغاز کنند. از آن طرف باشگاهها نیز معتقدند به دلیل زمان بر بودن انجام فرایند صدور ضمانت نامه بانکی با ارائه نامه رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ مسئولیت حقوقی این کار را برعهده میگیرند تا خللی در روند انجام تبلیغات محیطی به وجود نیاید.
اما مسئولان سازمان لیگ با پافشاری فراوان و تعیین مهلت زمانی (اول آذرماه سال جاری) تاکید دارند چنانچه این اوراق به سازمان لیگ ارائه نشود، ماجرا منتفی خواهد شد و طبق روال سابق سازمان لیگ مجری تبلیغات محیطی شناخته خواهد شد و دیگر باشگاهها قادر به استفاده از این روش درآمدزایی نخواهند بود.
همین عامل باعث اختلاف نظر دوباره میان باشگاهها و سازمان لیگ شد تا حدی که صادق درودگر در مصاحبهای از شکایت علیه باشگاه استقلال بابت انجام تبلیغات محیطی در جریان بازی استقلال و نساجی خبر داد و عنوان کرد این موضوع باعث غرامت سنگین این مجموعه به سازمان لیگ خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ، در ادامه این اظهارنظر خود کنایهای غیرمستقیم به مدیران استقلال هم وارد کرد و با تعریف و تمجید از مجید صدری وی را فردی قانونمدار توصیف کرد تا هواداران استقلال به شدت بابت این موضع گیری از درودگر انتقاد کرده و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را متهم به جانبداری از باشگاه پرسپولیس کنند.
حالا، اما شنیده میشود در حاشیه ملاقات هیئت مدیره باشگاه استقلال با وزیر ورزش و جوانان، مدیران باشگاه استقلال با انتقاد از این نوع برخورد عنوان کردند با وجود توافق نهایی در جلسهای که با حضور مهدی علینژاد در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، سازمان لیگ به نوعی مخالفت خود را دوباره با واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاهها نشان داده و با این رفتار قصد دارد باشگاههای فوتبال از جمله استقلال را از رسیدن به حق واقعی خود محروم کند.
گفته میشود وزیر ورزش و جوانان وعده پیگیری این موضوع را به هیئت مدیره استقلال داده است تا طبق توافق صورت گرفته باشگاهها از حق قانونی خود برای استفاده از تبلیغات محیطی برخوردار شوند.
نکته جالب توجه دیگر این است که گفته میشود برخی اعضای هیئت مدیره در جریان انتقادات خود از رفتار دوگانه مسئولان سازمان لیگ عنوان کردند چگونه است که سازمان لیگ که خودش بابت فصول گذشته به باشگاههای لیگ برتری بدهکار است و هنوز تکلیف این بدهیها روشن نشده حالا با این ادبیات از اهمیت حقوق باشگاه سخن میگوید و تاکید دارد از حقوق باشگاهها دفاع میکند.