نگاهی به اولین‌ها و تاریخ‌سازی‌ها در المپیک پاریس | آوای استقلال
2

نگاهی به اولین‌ها و تاریخ‌سازی‌ها در المپیک پاریس

  • کد خبر : 42009
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
نگاهی به اولین‌ها و تاریخ‌سازی‌ها در المپیک پاریس
در المپیک پاریس مدال‌هایی کسب شد که برای برخی از کشورها برای اولین بار بود.

به گزارش آوای استقلال، در میان ۹۱ کمیته ملی المپیک که حداقل یک مدال در این بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کرده‌اند، تعدادی از آنها پس از کسب اولین مدال خود، لحظه‌ای مهم در تاریخ خود داشته‌اند. در اروپا، آفریقا یا کارائیب، این ورزشکاران برای ملت خود درخشیدند.
بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای بسیاری از کشورها در برخی از رشته‌ها برای اولین بار رقم خورد؛ مانند آذربایجان (بسکتبال ۳×۳) و سودان جنوبی (بسکتبال) چرا که این دوره اولین حضور آنها در ورزش‌های گروهی بود.
برای برخی ورزشکاران نیز المپیک یک داستان موفقیت آمیز بود به عنوان مثال کایلیا نمور الجزایری اولین ورزشکار آفریقایی بود که مدال المپیک را در ژیمناستیک به دست آورد.
در این دوره کشورهایی هم بودند که توانستند اولین قهرمان المپیک در تاریخ خود را جشن بگیرند. لتسیله تبوگو قهرمان مسابقه دوومیدانی ۲۰۰ متر برای بوتسوانا و آدریانا روانو اولیوا تیرانداز گواتمالا در المپیک قهرمان شدند.
در این بین ۴ کشور بودند که اولین مدال خود را در تاریخ المپیک کسب کردند. در میان ۴ ورزشکار نماینده دومینیک با وسعت ۷۵۰ کیلومتر مربعی در هشتمین حضور خود در بازی‌ها، تئا لافوند در پرش سه گام تاریخ ساز شد.
جولین آلفرد از سنت لوسیا در دوی ۱۰۰ متر زنان با ثبت یک رکورد جدید ملی برای کشورش افتخارآفرینی کرد.
شرمن ولیف از آلبانی توانست با پیروزی مقابل حریفی از تاجیکستان اولین مدال برنز تاریخ این کشور را در کشتی کسب کند. برای این کشور همچنین اسلام دودایف در وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال شد.
کابو ورد: در غرب آفریقا کیپ ورد با مدال برنز دیوید دی پینا اولین تجربه تاریخی خود را رقم زد. این بوکسور که پرچمدار کشورش بود توانست مدال برنز را کسب کند. کابو ورد ۷ ورزشکار در المپیک داشت و این بزرگترین کاروان آنها در طول ۸ سال حضور در المپیک بود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42009

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها