محسن گروسی: مدیریت استقلال از ضعیف شدن تیم خوشحال است | آوای استقلال
1

محسن گروسی: مدیریت استقلال از ضعیف شدن تیم خوشحال است

  • کد خبر : 8623
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
محسن گروسی: مدیریت استقلال از ضعیف شدن تیم خوشحال است
استقلال حمایت نمی‌خواهد بلکه می‌گوید عدالت اجرا شود. درواقع بازیکنان، کادرفنی و هواداران این تیم نمی‌گویند به‌نفع ما کاری انجام دهید بلکه می‌گویند عدالت را برقرار کنید ما خودمان حق‌مان را می‌گیریم، اما متاسفانه تلاش و زحمت استقلالی‌ها را در برخی امور مثل بحث داوری یا چیدمان هیات‌مدیره و برخی اتفاقات دیگر ضایع می‌کنند و همه دارند این تیم را اذیت می‌کنند.

به گزارش آوای استقلال،محسن گروسی در خصوص وضعیت استقلالی ها صحبت هایی را مطرح کرده است.

ابتدا درخصوص دیدار امشب استقلال مقابل سایپا و آخرین شرایط و روند نتیجه‌گیری این تیم صحبت کنید. به‌نظر می‌رسد بعد از تغییرات مدیریتی شرایط و روند قبلی همچنان حفظ شده باشد.

متاسفانه هرچقدر به دیدار مقابل الهلال نزدیک‌تر می‌شویم شرایط برای استقلال سخت‌تر و مشکلاتش بیشتر می‌شود. به‌جای اینکه این تیم به‌عنوان یکی از نمایندگان کشورمان تقویت شود متاسفانه هر روز مشکلات بیشتری جلوی راه این تیم قرار می‌گیرد که این مشکلات حل که نمی‌شود هیچ، بیشتر هم می‌شود. با توجه به اینکه مدیران این تیم را به حال خود رها کرده‌اند و تیم دارد نتیجه مثبت می‌گیرد به‌نظر می‌رسد استقلال اگر هیات‌مدیره نداشته باشد می‌تواند بهتر به اهدافش برسد. این درحالی است که سایپا نیز تیم جوانی در رقابت‌های امسال نشان داده و خطر سقوط را احساس می‌کند بنابراین با تمام وجود به دیدار با استقلال می‌آید تا بتواند با ۳امتیاز احتمالی این دیدار شانس‌های باقی‌ماندن در لیگ برتر را تا حد زیادی حفظ کند. بنابراین بازی بسیار سخت است و می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز باشد. ازسوی دیگر آبی‌‌پوشان سهمیه را تقریبا کسب کرده‌اند و این درحالی است که این تیم برای بازی با سایپا هم مصدوم دارد و هم محروم و به‌نظر می‌رسد بازهم نتواند از دو بازیکن خارجی خود به‌خصوص میلیچ استفاده کند و با کمبود بازیکن مواجه است و بازهم تاکید می‌کنم این دیدار برای استقلال بازی سختی به‌شمار می‌رود اما در اواخر فصل معمولا زیاد زیبا بازی کردن به درد تیم‌ها نمی‌خورد و فقط امتیاز مهم است که امیدوارم استقلال در این دیدار بتواند از موقعیت‌های خود استفاده لازم را ببرد و پیروز میدان درنهایت شاگردان مجیدی باشند.

به‌نظر می‌رسد پیروزی در این دیدار می‌تواند استقلال را از لحاظ روحی در آستانه دیدار دربی جام‌حذفی تا حد زیادی تقویت کند.

به‌نظر من بازی دربی بدون هیچ تاثیری از بازی‌های قبل و بعد و موقعیت دو تیم در جدول برگزار می‌شود و این مسائل ربطی به دربی ندارد چراکه شرایط آن بازی با همه بازی‌های دیگر فرق دارد و هر تیمی که از لحاظ روانی بتواند در روز دربی خودش را آماده بازی کرده و شرایط ایده‌آل داشته باشد می‌تواند درنهایت پیروز میدان باشد. اینکه الان بگوییم خیلی از بازیکنان استقلال برای بازی با سایپا به هر دلیلی نمی‌توانند این تیم را همراهی کنند، برای بازی دربی این‌طور مسائل اصلا ملاک نیستند و فقط شرایط روانی تیم در آن روز بسیار مهم است که اگر هر تیمی از لحاظ تمرکز و شرایط روحی بهتر باشد می‌تواند موفق‌تر عمل کند چراکه در دیدارهایی مثل دربی موقعیت‌های زیادی به دست نمی‌آید و هر تیمی بتواند از تک‌موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند می‌تواند این دیدار را به‌سود خود به پایان برساند. استفاده از تک‌موقعیت‌ها نیز به مسائل روحی و روانی و انگیزشی و تمرکز بازیکنان مربوط می‌شود که به‌نظر می‌رسد در این چند روز باید کادرفنی با بازیکنان از این لحاظ بیشتر کار کنند.

تقابل فرهاد مجیدی و فراز کمالوند می‌تواند باعث جذابیت این بازی شود؟

این‌طور که آنها خودشان می‌گفتند مجیدی و کمالوند دوستان قدیمی به‌شمار می‌روند و من فکر نمی‌کنم این دیدار از این جهت حساسیت‌ خاصی داشته باشد، این درحالی است که کمالوند در این چند وقتی که در سایپا حضور داشته نتایج ایده‌آلی کسب نکرده هرچند من شرایط آنها را نمی‌دانم اما او مربی خوب و باهوشی است. با این حال فرهاد مجیدی هم نشان داده در تیمداری، برخورد با بازیکنان و خیلی از مسائل دیگر جلوتر از بسیاری از مربیان دیگر قرار دارد و الان اگر شما بازیکنان استقلال را ببینید آنها دارند با جان و دل برایش بازی می‌کنند، بنابراین اگر بخواهیم حساسیت‌های این دیدار را به‌خاطر تقابل مجیدی و کمالوند بدانیم این موضوع وجود خارجی نداشته و معتقدم چون شرایط برای هر دو تیم مساوی است فکر می‌کنم هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد بهتر استفاده کند، می‌تواند راحت بازی را ببرد.

درباره آخرین شرایط نیمکت استقلال بعد از جدایی کمالوند، دانشیار و احتمالا فرشاد ماجدی و خلوت‌شدن نیمکت این تیم چه نظری دارید؟

شما شک نکنید اگر دلایل این ماجرا را جویا شوید می‌بینید که به‌قدری این بنده‌خداها را اذیت کردند که حاضر می‌شوند تیم بزرگی مثل استقلال را ول کنند و از آن جدا شوند. همه این مسائل نیز بر می‌گردد به شرایط مدیریت باشگاه! در هر صورت بازیکن و مربی به همین راحتی نیامده که بخواهد به همین راحتی جدا شود و وقتی که شرایط برای آنها مهیا نیست و شکل قراردادها نیز به‌گونه‌ای است که آنها می‌توانند به‌راحتی از جمع آبی‌پوشان جدا شوند این اتفاق رخ می‌دهد. به‌نظر من همه این مسائل بستگی به مدیریت باشگاه دارد و شما شک نکنید آنها نیز از اینکه این مسائل برای استقلال به وجود می‌آید خوشحال هستند درواقع هر نفری که از تیم جدا شود باعث تضعیف استقلال می‌شود حالا چه ازسوی کادرفنی یا ازسوی بازیکنان که همه اینها تبعاتی را به‌همراه خواهد داشت، البته نمی‌توان گفت این مسائل از روی نقشه اجرا می‌شود، من اینها را نمی‌دانم اما درکل این اتفاقات باعث خوشحالی مدیریت باشگاه می‌شود که این تیم همین‌طور دارد تضعیف می‌شود و فکر می‌کنم تا زمانی که به دیدار استقلال مقابل الهلال لیگ قهرمانان آسیا برسیم فقط فرهاد مجیدی باقی‌مانده باشد که درنهایت مجبور شود چند پیشکسوت را انتخاب کند تا آنها مقابل الهلال قرار بگیرند.

درخصوص اینکه عوامل بیرونی مثل داوری‌ها و برخی مسائل دیگر در عدم نتیجه‌گیری این باشگاه تاثیرگذار هستند شما هم‌عقیده با هواداران استقلال هستید؟

ناداوری‌‌ها که اظهرمن‌الشمس است و همه دارند آنها را می‌بینند. شما ببینید در هر بازی چه اتفاقاتی می‌افتد حالا استقلال بازی مقابل تراکتور را پیروز شد اما اگر به‌طور مثال یکی از دو توپ قایدی گل نمی‌شد و در دقیقه۹۰ تیم گل مساوی را دریافت می‌کرد آیا به این ترتیب داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار نمی‌شد؟ زمانی که بازیکن تراکتور در محوطه ۱۸قدم خود به شکل آشکار توپ را با دست می‌گیرد دیگر همه‌چیز عیان است یا به‌طور مثال در دیدار مقابل آلومینیوم اراک یا حتی در دیدار مقابل پرسپولیس که یک پنالتی را نگرفتند. در هر بازی استقلال دارد از ناحیه داوری ضرر می‌کند البته شاید برخی مواقع هم سود برده باشد اما اگر یک ترازو بگذاریم سمت ضرر و زیان داوری علیه استقلال به کف زمین برخورد خواهد کرد یعنی این‌قدر به استقلال درخصوص مسائل داوری ضربه زده‌اند. من فکر می‌کنم قطعا داوری‌ها درخصوص عدم نتیجه‌گیری استقلال تاثیرگذار بوده حالا مسائل دیگر مثل چیدمان و برخی اتفاقات دیگر را خیلی ورود نمی‌کنم اما چیزی که ما می‌بینیم و همه می‌بینند، هر بازی استقلال به‌خاطر اشتباهات داوری به مشکل می‌خورد.

مجیدی در آخرین نشست خبری خود گفته بود هر حرفی می‌زنیم می‌گویند بگذارید دولت تمام شود. آیا با تغییر دولت می‌توان به آینده استقلال امیدوار بود؟

اگر این حرف‌ها وجود دارد پس یک مساله‌ای حتما هست. اگر مساله‌ای نباشد این صحبت‌ها را هم عنوان نمی‌کنند، پس پشت‌پرده مسائلی وجود دارد که دولت دارد به استقلال ضربه می‌زند. وقتی که می‌گویند صبر کن تا دولت عوض شود پس حتما چیزی وجود دارد. استقلال حمایت نمی‌خواهد بلکه می‌گوید عدالت اجرا شود. درواقع بازیکنان، کادرفنی و هواداران این تیم نمی‌گویند به‌نفع ما کاری انجام دهید بلکه می‌گویند عدالت را برقرار کنید ما خودمان حق‌مان را می‌گیریم، اما متاسفانه تلاش و زحمت استقلالی‌ها را در برخی امور مثل بحث داوری یا چیدمان هیات‌مدیره و برخی اتفاقات دیگر ضایع می‌کنند و همه دارند این تیم را اذیت می‌کنند. اگر این حرف را زدند که بگذارید دولت عوض شود پس حتما چیزی وجود دارد که دارند چوب لای چرخ استقلال می‌گذارند که به نتیجه نرسد، در غیر این صورت با حضور دولت جدید ما توقع نداریم که این دولت همان‌طور که قبلی‌ها از یک تیم خاص حمایت می‌کردند اینها هم بخواهند از استقلال یا هر تیمی حمایت کنند بلکه فقط عدالت رعایت شود و اگر استقلال حقش باشد خودش در میدان حقش را خواهد گرفت آن‌هم با بازی‌کردن و فوتبال در زمین مسابقه و تلاش‌کردن، نه با لابی‌کردن و ارتباط گرفتن.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=8623

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها