تازه‌ترین خبرها از آخرین وضعیت برگزاری داربی؛ سرخابی‌ها در راه اراک؟ | آوای استقلال
0

تازه‌ترین خبرها از آخرین وضعیت برگزاری داربی؛ سرخابی‌ها در راه اراک؟

  • کد خبر : 42795
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
تازه‌ترین خبرها از آخرین وضعیت برگزاری داربی؛ سرخابی‌ها در راه اراک؟
8 روز دیگر قرار است داربی پایتخت برگزار شود و همچنان گمانه‌زنی‌ها درباره محل برگزاری مسابقه ادامه دارد.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات هفته نخست اولین دوره لیگ نخبگان آسیا شب گذشته آغاز شد و هر دو نماینده ایران (استقلال و پرسپولیس) برابر حریفان خود به میدان رفتند که آبی‌پوشان با ۳ گل از سد الغرافه قطر گذشتند و سرخ‌پوشان هم در جده برابر الاهلی عربستان با یک گل مغلوب شدند. نکته مهم آنکه بعد از انجام مسابقات آسیایی استقلال و پرسپولیس، قرار است مجدداً رقابت‌های لیگ برتر از سر گرفته شود و دیدارهای هفته چهارم طی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (چهارم تا هفتم مهرماه) پیگیری خواهد شد و سپس نوبت به انجام دیدارهای هفته پنجم می‌رسد.

مسئولان سازمان لیگ در شرایطی برنامه هفته پنجم لیگ بیست‌وچهارم را چینش کرده‌اند که این هفته از رقابت‌ها با انجام یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل، افتتاح خواهد شد؛ نبرد استقلال و پرسپولیس در داربی پایتخت که قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز چهارشنبه چهارم مهرماه برگزار شود. اتفاق مهم آنکه در فاصله ۸ روز تا برگزاری مسابقه استقلال و پرسپولیس، هنوز محل برگزاری این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مشخص نشده و گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد.

استقلالی‌ها میزبان دور رفت مسابقه داربی هستند اما به نظر می‌رسد که مدیران این باشگاه برای انتخاب محل برگزاری مسابقه، دستِ چندان بازی ندارند و باید از مسئولان فدراسیون فوتبال و دیگر مدیران ذی‌ربط پیروی کنند. آنچه تا به امروز مشخص شده اینکه قرار است برای سومین‌بار در تاریخ شهرآورد پایتخت، مسابقه استقلال و پرسپولیس در خارج از تهران برگزار شود و فعلاً شرایط برای انجام این مسابقه حساس در تهران فراهم نیست و هیچ‌کدام از ورزشگاه‌ها، پتانسیل میزبانی از داربی را ندارد!

ورزشگاه‌هایی که یک‌به‌یک نام‌شان کنار می‌رود!
ورزشگاه آزادی تهران که حداقل تا پایان فصل پاییز مهیای انجام مسابقات فوتبال نخواهد شد، بازسازی ورزشگاه تختی ادامه دارد و این ورزشگاه مجوز شورای تأمین را برای انجام داربی ندارد و گفته می‌شود که ورزشگاه شهدای شهر قدس هم که شب گذشته میزبان دوئل استقلال و الغرافه بود، از وضعیت مناسبی برای میزبانی از داربی پایتخت برخوردار نیست تا عملاً بحث برگزاری این مسابقه حساس در تهران منتفی شود و جالب آنکه با وجود گمانه‌زنی‌های انجام شده برای انجام بازی در کرمان، فعلاً گفته می‌شود که داربی در این استان هم به انجام نمی‌رسد!

ورزشگاه‌هایی نظیر ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان و ورزشگاه شهید رئیسی کرمان می‌توانند گزینه میزبانی از داربی پایتخت باشند و حتی گفته می‌شد که ورزشگاه تازه‌تاسیس باشگاه مس کرمان که به ورزشگاه شهید رئیسی شهرت دارد، جدی‌ترین گزینه میزبانی از مسابقه داربی است اما طبق آخرین خبرها، شرایط برای انجام مسابقه استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه فراهم نیست و مهم‌ترین مسئله مرتبط با ترافیک پروازی شهر کرمان و مشکلات مرتبط با موضوع هتلینگ در این شهر است و همین مسائل باعث شده تا عملاً برگزاری مسابقه داربی در استان کرمان و ورزشگاه تازه‌تاسیس هم میسر نباشد؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از این مسئله، انجام شهرآورد پایتخت در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد منتفی شده بود!

منتظر انجام داربی در اراک باشید!
مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران سازمان لیگ بعد از بررسی‌های به عمل آمده، ورزشگاه امام خمینی اراک را به عنوان محل برگزاری داربی پایتخت در نظر دارند. مجهز بودن این ورزشگاه به تکنولوژی (VAR) در کنار تجربه انجام مسابقات خانگی تیم‌هایی نظیر پرسپولیس و سپاهان در این ورزشگاه و البته فاصله نزدیک شهرهای اراک و تهران به یکدیگر (با توجه به در پیش بودن هفته دوم لیگ نخبگان آسیا) باعث شده تا مسئولان ذی‌ربط ترغیب شوند که مسابقه داربی را در اراک برگزار کنند.

استقلال و پرسپولیس قرار است ۸ روز دیگر در مسابقه داربی رودرروی هم قرار گیرند و طبق آخرین خبرها، قرار است مسئولان سازمان لیگ تا پایان هفته جاری، محل برگزاری مسابقه داربی را رسماً اعلام کنند. آنچه تا این لحظه مشخص است اینکه ورزشگاه امام خمینی اراک، جدی‌ترین گزینه میزبانی از مسابقه نبرد سرخابی‌های پایتخت است و باید دید این موضوع رسماً از سوی مسئولان سازمان لیگ اعلام خواهد شد یا خیر. گفته می‌شود در صورتی‌که مقدمات انجام مسابقه داربی در اراک فراهم نشود که احتمال آن کم به نظر می‌رسد، استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می‌روند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42795

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها