تابلوی «ورود ممنوع» مقابل سرخابی‌ها؛ برای ورود به لیگ برتر زنان باید دست به جیب شوید! | آوای استقلال
0

تابلوی «ورود ممنوع» مقابل سرخابی‌ها؛ برای ورود به لیگ برتر زنان باید دست به جیب شوید!

  • کد خبر : 40105
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
تابلوی «ورود ممنوع» مقابل سرخابی‌ها؛ برای ورود به لیگ برتر زنان باید دست به جیب شوید!
پروسه ورود تیم‌های لیگ برتر مردان به فوتبال باشگاهی زنان وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش آوای استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به الزامات موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای برای فصل آتی، ساختارهای باشگاهی را دستخوش تغییر و تحولات مهمی کردند و آخرین جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که یکی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه، ملزم‌شدن تیم‌ها به فعالیت در فوتبال زنان در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای بود؛ در واقع تصویب این قانون باعث خواهد شد تا تیم‌هایی که در فوتبال زنان فعالیت ندارند، مجوز حرفه‌ای دریافت نمی‌کنند و نمی‌توانند در رقابت‌های آسیایی حضور یابند!

لیگ برتر فوتبال زنان ۱۰ تیمی می‌ماند
مدیران سازمان لیگ بعد از تصویب این قانون از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، به دنبال چینش سازوکاری در مسیر ورود تیم‌های فوتبال مردان به فوتبال زنان بودند در طول ۱۶ فصل اخیر فوتبال باشگاهی زنان، ساختار کلی مسابقات دستخوش تغییر و تحولات پرشماری شده اما حالا مسئولان سازمان لیگ تصمیمی برای تغییر شمار تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر ندارند و این مسئله بدان معناست که تیم‌های فوتبال مردان یا باید بتوانند خرید امتیاز داشته باشند یا در دسته‌های پایین‌تر تیمداری کنند!

با ارفاق بفرمایید لیگ دسته اول!
سازمان لیگ فصل گذشته امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر فوتبال زنان را به تیم‌های فعال در لیگ برتر مردان اهدا می‌کرد اما عدم استقبال از این طرح باعث شد تا آن‌ها برای فصل جدید شرایط متفاوتی را در پیش گیرند. در حالی‌که در وهله نخست قرار بود تیم‌های خواهان حضور در فوتبال زنان از لیگ دسته دوم فعالیت خود را آغاز کنند اما حالا گفته می‌شود که هیات‌رئیسه سازمان لیگ، این امتیاز را به تیم‌های فوتبال مردان داده تا کار خود از لیگ دسته اول فوتبال زنان آغاز کنند.

۶ تیم برای حفظ مجوز باید وارد فوتبال زنان شوند!
استقلال و پرسپولیس به همراه سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان تیم‌هایی بودند که برای فصل پیش‌رو موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شدند. از میان این تیم‌ها، سپاهان تنها تیمی است که در فوتبال زنان هم فعالیت می‌کند و همین مسئله باعث شد تا سپاهانی‌ها بدون هیچ‌گونه جریمه‌ای مجوز حرفه‌ای دریافت کنند اما ۶ تیم دیگر باید به کمیته انضباطی به‌واسطه عدم فعالیت در فوتبال زنان جریمه پرداخت کنند که میزان این جریمه هنوز از سوی این کمیته مشخص نشده است.

موقعیت ویژه برای استقلال و پرسپولیس
مسئولان دو باشگاه پرطرفدار پایتخت با توجه به الزامات جدید رایزنی‌های خود برای تیمداری در فوتبال زنان را آغاز کرده‌اند اما با این وجود فعلاً رایزنی‌هایشان ناموفق بوده و این مسئله بدان معناست که استقلال و پرسپولیس باید در خوشبینانه‌ترین حالت از لیگ دسته اول فوتبال زنان کارشان را آغاز کنند. در این میان، آخرین خبرها حکایت از آن دارد که تیم‌های کانی کردستان و هیات فوتبال البرز امتیازات خود را می‌فروشند و باید دید آیا سرخابی‌های پایتخت برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان، موفق به خرید امتیاز این دو تیم خواهند شد یا هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان هم در غیاب دو غول فوتبال ایران برگزار می‌شود.

تصمیم نهایی با مالکان جدید سرخابی‌ها
مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال رایزنی‌های خود برای تیمداری در فوتبال زنان را آغاز کرده و پیگیر فعالیت در این عرصه هستند که گفته می‌شود تصمیم نهایی درباره حضور در لیگ برتر و یا لیگ دسته اول را مالکان جدید سرخابی‌ها می‌گیرند. کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس چراغ سبز اولیه را به حضور استقلال در فوتبال زنان نشان داده اما هنوز بودجه آبی‌ها برای حضور در این رقابت‌ها مشخص نشده و در طرف مقابل هم فعلاً واکنشی از سوی کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس به موضوع حضور سرخ‌پوشان در فوتبال زنان نشان داده نشده و باید دید سرانجام در فاصله حدوداً ۳ ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان، شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=40105

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.