بیاتی‌نیا: موسیمانه در طول زمان عیار خود را نشان می‌دهد | آوای استقلال
1

بیاتی‌نیا: موسیمانه در طول زمان عیار خود را نشان می‌دهد

  • کد خبر : 43681
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
بیاتی‌نیا: موسیمانه در طول زمان عیار خود را نشان می‌دهد
بازیکن سابق استقلال گفت: موسیمانه به مرور زمان عیار خود را نشان می‌دهد و باید مدیریت باشگاه و هواداران پای نتایج سرمربی استقلال بمانند.

به گزارش آوای استقلال، محسن بیاتی نیا درباره نتایجی که نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا تا پایان هفته سوم مسابقات کسب کردند، اظهار کرد: زنگ خطر مدت‌هاست به صدا درآمد، اما توجه مدنظر به آن نشده، این هفته هم سه نماینده ما مغلوب شدند و تنها یک نیم پیروز داشتیم. متأسفانه هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که راه اشتباهی را انتخاب کرده‌ایم. اگر رسیده بودیم تغییر در عملکرد نمایندگان کشورمان محسوس بود. باید تغییرات گسترده و کاربردی در فوتبال خود ایجاد کنیم. همه می‌دانند ناموفق هستیم و آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.

خرابه فوتبال ما باقی مانده است

وی ادامه داد: نتایجی که می‌گیریم ریشه در گذشته دارد ولی برای امروز خود هم کاری نکرده‌ایم. کیفیت بازیکنان ما و شکل بازی تیم‌های ما را همه می‌بینند. هر کسی اهل فوتبال باشد و بازی‌های را رصد کند به راحتی می‌توان این کیفیت را قضاوت کند. بحث هزینه کردن نیست و شاهد بودیم که هزینه‌های تیم‌های مطرح ما افزایش قابل توجهی داشت ولی اگر هزاران میلیارد تومان دیگر هم صرف این فوتبال کنیم، چون اصولی و منطقی هزینه نمی‌شود مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند. روی خرابه فوتبال ما دستی می‌کشیم و کمی بهتر می‌شود ولی در اصل، خرابه باقی می‌ماند، چون عوامل ایجاد خرابه تغییر نمی‌کنند. وقتی به کیفیت رقابت‌های این فصل لیگ برتر نگاه کنیم به خوبی مشخص می‌شود که ایراد‌های کار در کجاست ولی راه رفع ایراد را دنبال نمی‌کنیم. جای تأسف عمیقی دارد که در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، کیفیت زمین‌های چمن بدتر از تمامی ادوار قبلی بوده است.

بدون ثبات مدیریتی استقلال نمی‌تواند موفق باشد

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه سومین سرمربی آبی‌پوشان کار خود را در این تیم آغاز کرده، یادآور شد: مسلما‍ مدیریت باشگاه باید به کادرفنی اعتماد کند ولی تغییرات مدیریتی در استقلال به قدری بوده که مدیران فعلی هم به سرمربیانی که خودشان آورده‌اند، اعتماد نمی‌کنند. ثبات در تمامی ارکان باشگاه استقلال لازم است. برای پیدا کردن شکل اصلی یک پازل اول از همه باید چهارگوشه آن را چید. بدون ثبات مدیریتی استقلال نمی‌تواند موفق باشد. به عنوان مثال مدیریت استقلال در زمان سرمربیگری استراماچونی به او فرصت داد و بعد از چند هفته توانست تیم را در وضعیت برنده قرار دهد، اما همان مدیریت در زمینه مالی موفق نبود. مربیان خارجی زیادی هم بودند که به آنها وقت زیادی داده شد، اما ناموفق بودند. میلیون‌ها دلار صرف مربیان خارجی شد، اما درصد کمی از آنها موفق بودند، چون یک مربی به تنهایی عامل موفقیت نیست.

هوادار به تیم آرامش می‌دهد تا روی دور موفقیت قرار گیرد

وی افزود: اگر مدیریت باشگاه سپاهان پای ژوزه مورایس نمی‌ایستاد به درخواست هواداران تیم تا به حال دو تا سه مربی دیگر جای مورایس آمده بودند، اما مدیریت پای نتایج مورایس ایستاد. نتایج این مربی پرتغالی در مجموع قابل قبول نبوده و در یکی از بهترین تیم‌های ایران هم حضور داشته است. در استقلال هم باید درست‌ترین تصمیم گرفته شود. پیتسو موسیمانه سرمربی شده و ممکن است بعد از اولین تساوی یا شکست شعار دادن‌ها شروع شود، اما این مدیریت است که باید پای نتایج سرمربی خود بماند. هواداری که تیمش را دوست دارد به آن تیم آرامش می‌دهد، پای نتایج می‌ماند تا تیم روی دور موفقیت قرار بگیرد، آنهایی که بعد از یکی دو توقف تیم شروع به شعار دادن می‌کنند، هوادار نیستند. پز واضح است که یک سرمربی چگونه در تیم اثر مثبت یا منفی دارد. وقتی یک تیم خوب بازی کند و نتیجه نگیرد، هوادار درک می‌کند که با حمایت از تیم در هفته‌های بعدی پیروزی کسب می‌شود و یک یا دو بازی تیم اسیر بدشانسی می‌شود. اگر به سرمربی جدید استقلال زمان داده شود عیار خود را نشان می‌دهد و هواداران واقعی استقلال هم از او حمایت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43681

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها