این آبروریزی را چه کسی گردن می‌گیرد؟! | آوای استقلال
0
زمین های افتضاح مایه خجالت فوتبال ایران

این آبروریزی را چه کسی گردن می‌گیرد؟!

  • کد خبر : 42564
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
این آبروریزی را چه کسی گردن می‌گیرد؟!
مشخص نیست امسال چه اتفاقی رخ داده که حتی یک زمین مطلوب و استاندارد برای برگزاری مسابقه ای حساس و حیثیتی در اختیار نداریم!

به گزارش آوای استقلال، استادیوم های مهم ایران یک به یک با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می‌کنند و آنچه به تصویر کشیده می‌شود در حدی خجالت آور است که وقتی شرایط خودمان را با کشورهای همسایه مقایسه می‌کنیم، چیزی جز شرمساری و سرافکندگی عاید ما نمی‌شود!
بی تردید این وضعیت اسفبار را با هیچ توجیه و بهانه ای نمی‌توان کمرنگ کرد و مسئولانی که مسبب این شرایط خجالت آور هستند باید پاسخگوی مردم باشند.
زمین فوتبال چیزی شبیه سفینه و فضاپیما نیست که ما بهانه بیاوریم که تکنولوژی ساخت آن را نداریم.
به تمام مقدسات قسم، سبز نگه داشتن یک زمین فوتبال هنر نمی‌خواهد و کار خارق العاده ای نیست و در تمام کشورها زمین‌های سبز و مخملی فوتبال به وفور یافت می‌شود و هیچ مقام مسئولی هم به خاطر انجام وظایف خود منت بر سر مردم نمی‌گذارد!
اما حقیقتا ما بسیار درمانده و حقیر شده ایم که وقتی به این وضعیت خجالت آور انتقاد و اعتراض می‌کنیم با یک جمله کلیشه ای و غیر قابل توجیه جوابمان می‌دهند: بضاعت ما همین است!
بضاعت ما اگر همین است این فوتبال نکبت بار را تعطیل کنید.
چه اشکالی دارد که به تمام دنیا اعلام کنید که ما به علت ضعف در نگهداری زیرساخت‌ها می‌خواهیم دو سال فوتبال باشگاهی و ملی را تعطیل کنیم تا لااقل بار سنگین این سرافکندگی اندکی سبک شود!
یا اینکه به سراغ پیمانکاران خارجی بروید و از کشورهای همسایه عاجزانه تمنا کنید که استادیوم های ما را بر اساس استانداردها و توانمندی های خودشان در شرایط مطلوب نگهداری کنند.
ما که از نگهداری و تجهیز امکانات در استادیوم های خود عاجز هستیم چه ایرادی دارد که برای این موضوع مهم با پیمانکار خارجی قرارداد ببندیم؟
مردم ما از این همه بی تدبیری و بی کفایتی خسته اند و آنچه ضروری به نظر می‌رسد شتاب بخشیدن به ترمیم ورزشگاهها و زمین هایی است که آبرو برای فوتبال ما نگذاشته است!
مسئولان ما شاید نفهمند که این شرایط مایه خجالت و شرمساری است اما آنهایی که از جنس فوتبال هستند خوب می‌دانند که زمین مطلوب و ورزشگاه استاندارد جزو ارکان اولیه و لازمه اصلی برگزاری مسابقات فوتبال است و متاسفانه ما از داشتن همین امکانات اولیه هم محروم هستیم.
واقعا مایه خجالت است که تیمی بزرگ چون استقلال برای برگزاری یک دیدار مهم آسیایی که در کشورهای مختلف از تلویزیون پخش می‌شود و بازتاب بین المللی خواهد داشت مشکل میزبانی دارد و از مدتها پیش با مسئولان چند استان مکاتبات و نامه نگاری‌هایی داشته که بتواند ورزشگاهی آبرومند برای میزبانی از حریف قطری مهیا کند اما مردم بدانند که نهادی چون آستان قدس رضوی که انتظار می‌رفت در چنین موردی که پای اعتبار و حیثیت فوتبال ایران در میان است با باشگاه استقلال همکاری کند، از در اختیار گذاشتن ورزشگاه امام رضا امتناع کرد و در شرایطی که همه تصور می‌کردند این ورزشگاه بلااستفاده مانده.
ویدئوهایی منتشر شد که نشان می‌داد تیمی از افغانستان ورزشگاه امام رضا را در اختیار دارد و از آن استفاده می‌کند!
این‌ها درد است و این درد اگر زبان داشت صدای فریادش گوش فلک را کَر می‌کرد اما چه کنیم که زبانمان باید بسته بماند و هر چه هم بگوییم تُف سربالاست!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42564

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها