استقلال ۰-۱ النصر عربستان؛ مدافع سابق سیتی نسخه تیمِ سهراب را پیچید | آوای استقلال
1

استقلال ۰-۱ النصر عربستان؛ مدافع سابق سیتی نسخه تیمِ سهراب را پیچید

  • کد خبر : 43622
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
استقلال ۰-۱ النصر عربستان؛ مدافع سابق سیتی نسخه تیمِ سهراب را پیچید
در شب گلزنی آیمریک لاپورت، النصر عربستان توانست با یک گل برابر استقلال ایران به پیروزی برسد.

به گزارش آوای استقلال، رقابت‌های هفته سوم لیگ نخبگان آسیا از شب گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که پرسپولیس در ادامه روند ناکامی‌های خود در مسابقات آسیایی با یک گل مغلوب السد شد تا سرخ‌پوشان با کسب یک امتیاز از ۳ بازی در جمع تیم‌های پایین‌جدولی لیگ نخبگان قرار گیرند. در یک بازی جنون‌انگیز و استثنایی، الهلال برابر العین با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد تا همچنان صدرنشین جدول لیگ نخبگان بماند و تساوی بدون گل الشرطه عراق برابر پاختاکور و برد ۲ بر یک الاهلی عربستان مقابل الریان از جمله دیگر نتایج شب نخست هفته سوم لیگ نخبگان آسیا بود.

دیدارهای شب دوم هفته سوم لیگ نخبگان آسیا ظهر امروز (سه‌شنبه) با انجام مسابقات در منطقه شرق آغاز شد و بعد از انجام دیدارهای منطقه شرق، در یکی از مهم‌ترین مصاف‌های این هفته، استقلال ایران در دیداری خانگی برابر النصر عربستان قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان در ۲ بازی قبلی خود در آسیا، یک برد و یک باخت را تجربه کرده بودند و در طرف مقابل النصری‌ها با اندوخته‌ای ۴ امتیازی و کسب یک برد و یک تساوی پا به نبرد حساس برابر استقلال ایران گذاشته بودند.

ترکیب استقلال ایران
حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، سامان فلاح، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی (از دقیقه ۸۷: میلاد زکی‌پور)، زبیر نیک‌نفس (از دقیقه ۸۷: آرش رضاوند)، دیدیه اندونگ، محمدحسین اسلامی (از دقیقه ۸۷: گوستاوو بلانکو)، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه ۷۲: گائل کاکوتا) و مهرداد محمدی (از دقیقه ۷: علیرضا کوشکی)

سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

ترکیب النصر عربستان
بنتو، آیمریک لاپورت، محمد سیماکان (از دقیقه ۴۶: سلطان الغنام)، نواف بوشل، سالم النجدی (از دقیقه ۴۶: علی لاجامی)، عبدالله الخیبری (از دقیقه ۴۶: علی الحسن)، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو مونتیرو، آنجلو گابریل (از دقیقه ۶۴: اندرسون تالیسکا)، سادیو مانه (از دقیقه ۸۳: وسلی روبیرو) و کریستیانو رونالدو

سرمربی: استفان پیولی

سهراب بختیاری‌زاده در آخرین شب حضورش روی نیمکت استقلال در نقش سرمربی موقت، تصمیم به انجام ۴ تغییر در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت نسبت به دیدار قبلی برابر ذوب‌آهن اصفهان گرفت و حسین حسینی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس و جلال‌الدین ماشاریپوف جانشین محمدرضا خالدآبادی، میلاد زکی‌پور، گائل کاکوتا و گوستاوو بلانکو شدند تا آبی‌پوشان با ترکیبی متفاوت نسبت به جدال با حریف اصفهانی برابر تیم پرستاره عربستانی صف‌آرایی کردند. در آن‌سوی میدان هم پیولی بعد از کسب پیروزی برابر الشباب تصمیم گرفت تا یک تغییر در ترکیب برنده انجام بدهد و آنجلو گابریل جانشین اندرسون تالیسکا شد.

دو تیم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه راشد شهر دبی کار خود را با قضاوت ادهم مخادمه آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که قرار بود بازی در ورزشگاه ثامن‌الائمه برگزار شود اما سلب امتیاز میزبانی از نمایندگان ایران باعث شد تا بازی در زمینی بی‌طرف برگزار شود! بازی نزدیک دنبال شد و اولین اتفاق مهم مسابقه، مصدومیت مهرداد محمدی بود که باعث شد تا خیلی زود اولین تغییر در ترکیب استقلال ایجاد شود و محمدی جای خود را در دقیقه ۷ به علیرضا کوشکی داد.

النصری‌ها مطابق انتظار توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و به دنبال آن بودند تا بتوانند روزنه‌ای به سوی دروازه استقلال به‌دست آورند اما تلاش زردپوشان برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود و موقعیت‌های نصفه‌ونیمه النصر را هم حسین حسینی مهار کرد تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. البته که آبی‌پوشان در نیمه نخست یک موقعیت خوب گلزنی هم داشتند که شوت خطرناک جلال‌الدین ماشاریپوف از بالای دروازه النصر به شکلی خطرناک به بیرون رفت تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان برسد.

حسین حسینی در واپسین دقایق نیمه نخست، یک واکنش دیدنی داشت و اجازه فروپاشی دروازه استقلال را نداد تا شب خوبی را در خط دروازه آبی‌ها بگذارند. استفان پیولی در آغاز نیمه دوم به سراغ انجام ۳ تغییر همزمان در ترکیب تیمش رفت تا النصر با شمایلی تهاجمی‌تر کار خود را در نیمه دوم دنبال کند. بعد از آنکه دقایق ابتدایی نیمه دوم، کم‌هیجان و کم‌اتفاق دنبال می‌شد، در ۲۰ دقیقه پایانی بازی جذاب و پرهیجان شد. در دقیقه ۷۰، یک فرصت خوب گلزنی نصیب اندرسون تالیسکا شد که شوت او را حسین حسینی با یک واکنش دیدنی مهار کرد تا شب درخشان خود را تکمیل کند.

گائل کاکوتا در دقیقه ۷۲ یک فرصت دیدنی گلزنی برای تیمش خلق کرد که ضربه نهایی علیرضا کوشکی کیفیت لازم را نداشت تا آبی‌ها یک فرصت مناسب گلزنی را از دست بدهند. بعد از این موقعیت، حملات النصری‌ها روی دروازه استقلال پردامنه‌تر شد که درخشش خط دفاعی آبی‌ها به‌ویژه محمدحسین مرادمند و رافائل سیلوا و البته واکنش‌های حسین حسینی سد راه گلزنی زردپوشان شد که سرانجام قفل دروازه آبی‌ها در دقیقه ۸۲ شکسته شد.

حسینی در ابتدا توانست ضربه سر دیدنی کریستیانو رونالدو را مهار کرد اما در ریباند، آیمریک لاپورت دروازه خالی آبی‌ها را باز کرد تا النصر با یک گل پیش بیفتد. بعد از این موقعیت، وسلی روبیرو هم صاحب یک فرصت ایده‌آل گلزنی شد که ضربه وسلی به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد تا نتیجه بازی یک بر صفر بماند. در طرف مقابل هم میلاد زکی‌پور یک فرصت خوب گلزنی داشت که نتوانست دروازه النصر را باز کند تا مسابقه امشب با تک گل لاپورت، مدافع سابق منچسترسیتی به سود تیم عربستانی خاتمه پیدا کند.

النصر با برد در مسابقه امشب، ۷ امتیازی شد و در جایگاه چهارم موقعیت خود را تثبیت کرد و استقلال هم با پذیرش دومین باخت پیاپی در رقابت‌های آسیایی، ۳ امتیازی ماند و به رتبه ششم جدول سقوط کرد. النصر در دیدار بعدی خود روز پانزدهم آبان‌ماه میزبان العین امارات است و استقلال هم روز چهاردهم آبان‌ماه باید در عربستان به مصاف الهلال برود. گفتنی است که که در دیگر مسابقه امشب، الوصل برابر الغرافه کامبک زد و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43622

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها